kallista
Jaahans, meillä tuo isäntä niin kovasti haluaisi ko.palvelua kokeilla, ettäEn kokeillu, mutta kaipa tuo asiansa osasi.
kannattaisiko vaikkapa lahjaksi ostaa moista?
Jaahans, meillä tuo isäntä niin kovasti haluaisi ko.palvelua kokeilla, ettäEn kokeillu, mutta kaipa tuo asiansa osasi.
Eipä minullakaan ole mitään sanottavaa.Alkuperäinen kirjoittaja Miettiävä ja pohtiva;22553923:Ei muuta viestiä
Pro-tukipiste ry: EtusivuAlkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22556889:Ilmiesesti näin.
Jos tutkimukset ja media ei kelpaa lähteeksi, niin "femakot vauhdissa" on hyvä ja kertoo mistä se "oikea totuus" löytyy? Ja muuten, tässä tuskin on kukaan puhunut totuudesta. Vaan siitä mitä mieltä itse kukin on prostituutiosta. Minä olen sitä mieltä, että se sortaa (etenkin köyhiä) naisia. Ja mielipiteeni pohjaa erilaisiin tutkimuksiin, uutisiin ja muuhun "hömppään". Kerro ihmeessä miten voin muodostaa paremman mielipiteen?
Pikkuisen pisti silmään tämä teksti ja kirjoittajan avatar (vai miksi noita pikkukuvia sanotaan). Kyllä siinä on nainen melkoisen viettelevänä. Kovasti ollaan "kunniallisia", mutta silti itsensä esitteleminen tuolla tavoin on ok? Tai jos ei ole ko. kirjoittajan omakuva, niin silti ihannoidaan tuollaista julkista viettelevyyttä. Jotenkin ihmeellisen.. kaksinaismoraalista?Onko ala-arvoisempaa tapaa naiselle tienata elantonsa kuin kroppansa myyminen tuntemattomille miehille. En arvosta huoria, strippareita, mitään ammattia joka on tekemisessä seksin tai erotiikan myymisen/esittelemisen kanssa. Naisena toivoisin itsekunnioitusta näiltä ammattiryhmien edustajilta. Nyt eletään kuitenkin 2000-lukua ja ainakin Suomessa elannon voi tienata kunniallisilla tavoillakin.
Tää on ehkä sitten mielipidekysymys. Koska minusta kaikki lain sallimat ammatit, joista maksetaan verot, ovat kunniallisia. Eri asia on, onko ammatti sinun moraalisi mukaan hyväksyttävä. Mutta vähemmän kunniallista ammatista ei tee se, ettet sinä siitä pidä.Onhan turkistarhauskin lain mukaan sallittu ja jopa tuettu, mutta kunniallisesta se on kaukana
Yksi hyvä ystäväni on entinen prostituoitu ja toimii nykyään tukihenkilönä muille siitä tilasta (hänen sanavalintansa, ei siis puhu ammatista vaan hyväksikäytettynä olon tilasta) pois pyrkiville.
Olen muiden tänne kirjoittaneiden kanssa samaa mieltä siitä että prostituutioon liittyy ihmiskauppaa ja muita "lieveilmiöitä" joista mikään ei ole millään lailla lievää.
Ystäväni ja hänen tuttaviensa kertomuksien perusteella olen oivaltanut myös, ettei sellaista kuin "vapaaehtoinen prostituutio" pohjimmiltaan ole olemassakaan. Ns. vapaaehtoiset ovat joko seksuaalisesti hyväksikäytettyjä ihmisiä, jotka uskovat etteivät itse ole terveen seksuaalisuuden arvoisia tai muuten psyykeltään rikottuja. Kummassakin tapauksessa asiakas syyllistyy sairaan ja syyntakeettoman ihmisen hyväksikäyttöön yhtä varmasti kuin jos raiskaisi lapsen tai kehitysvammaisen.
En missään tapauksessa kriminalisoisi prostituutiota. Ei mielestäni ole kohtuullista lyödä lyötyä. Sen sijaan parituksesta ja seksipalveluiden ostamisesta tulisi rangaista kunnolla.
Sulla on kyllä hyvin ahdas ja epämiellyttävä kuva parisuhteesta.Alkuperäinen kirjoittaja seksityöläinen;22570703:Palstan pikkurouvat suhtautuvat seksityöläisiin kovin ahdasmielisesti. Tietty onhan se ikävää jos ette onnistu seksillä kiristämään miehiltänne kaikkea kivaa, koska puutteen hetkellä hän voi käydä seksityöläisen vastaanotolla ja teidän kiristykeinonne on hampaaton.
Sitä voi kysyä kuka ja ketä käyttää hyväkseen. Miksi se uhri pitää olla se seksin myyjä, eikö muka ostaja voi olla uhri?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22571171:Sulla on kyllä hyvin ahdas ja epämiellyttävä kuva parisuhteesta.
Pro Tukipiste ei antanut ainakaan puolikeskittyneellä selailulla minulle mitään uutta. kantani on kuten ekoilla sivuilla mainitsin: aiheeseen liittyy naisten alistamista, ihmiskauppaa ja muuta rikollisuutta, mitkä ovat tuomittavia. Mutta mikäli joku terve ihminen, mies tai nainen, omasta halustaan myy itseään, niin en tietenkään kenenkään valintoja tuomitse. Toivon vain, että häntä ei hyväksikäytetä missään vaiheessa prosessia.
Hmm. Ehkä jossain tapauksessa voi, siitäkin olisi mielenkiintoista keskustella. Miten ostaja ylipäätään olisi uhri; ehkä silloin jos hän ei tee valintojaan täysin itse. Tai jos ostaja on esim. kehitysvammainen ja sitten hyväksikäytetty, prostituoitu jotenkin huijaa & ottaa liikaa rahaa tms?Sitä voi kysyä kuka ja ketä käyttää hyväkseen. Miksi se uhri pitää olla se seksin myyjä, eikö muka ostaja voi olla uhri?
Eikö sellainen henkilö ole uhri joka joutuu maksamaan seksistä jota yleensä saa ilmaiseksi?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22571254:Hmm. Ehkä jossain tapauksessa voi, siitäkin olisi mielenkiintoista keskustella. Miten ostaja ylipäätään olisi uhri; ehkä silloin jos hän ei tee valintojaan täysin itse. Tai jos ostaja on esim. kehitysvammainen ja sitten hyväksikäytetty, prostituoitu jotenkin huijaa & ottaa liikaa rahaa tms?
No sinulla on oikeus mielipiteeseesi.=)Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22571345: