Mitä mieltä palstan uskovaiset

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Kopsasin vastaukseni yhdestä aikaisemmasta Herzog-ketjusta. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2289648-uskovaiset-olitteko-david-herzogia-kuuntelemassa-tai-katsoitteko/

Tutustuin nopeasti äsken ko. hepun tuotantoon, ja tuntuisi olevan samaa sarjaa amerikkalaisen megasaarnaajan Joel Osteenin kanssa, eli positiivisen ajattelun puolestapuhujia. Siis tavallisessa mielessä puhuttu positiivinen ajatteluhan on ok, mutta Herzog puhuu erityisestä mielen hallinta -menetelmästä ja tyyliin "sun ajatuksesi toteutuvat". Menestysteologien lauseita siis.

Erona tuolla on kristinuskoon, että kristinuskossa kaikki toivo liitetään Jeesukseen eli mitä Hän tekee, mitä Hän saa aikaan, eikä yritetä saada itse psyykkaamalla aikaiseksi samoja asioita. Herzogin opetus pohjautuu siis ihmisen oman psyyken voimaan.

Varmasti on uudestisyntynyt mies, ehkä voisin joskus käväistä hänen kokouksissaan, mutta menee samaan sarjaan muun menestysteologiahötön kanssa: sama kuin söisi pari päivää jotain ylimakeaa hattaraa.
Jeesus on edelleen se, jolta tulee kaikki. Meidän itsemme pitää olla pieniä, jotta Jumalan voima meissä saisi jyllätä.
 
Peyote
Minulla on semmoinen kutina että hän on taitava huijari. Ehkä ei ees itse usko juttuihinsa. Mulla ei oo käyttöö hänen smoothie-ohjekirjalleen tai jääkaappimagneeteilleen. En myös millään viitsisi kuunnella juttuja jostain teleporteista ja ääniaalloista, kun osaan keksiä semmoisia juttuja itsekin, jos esitän hullua professoria tai muuta sellaista.

En myöskään pidä hyvänä sellaista mallia, että ihmisten hengellistä tilaa voisi arvioida sen perusteella, kuinka nuorelta ihminen näyttää, onko hän terve, tai onko hänellä rahaa. Minusta Herzog edustaa tälläistä ajattelua.

Sori jos tää nyt jotain loukkaa, mutta minusta hän on vähän niinkuin valeguru.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jotenkin mä oon myös hieman epäilevällä kannalla tämän henkilön motiivien puhtauteen. Toisaalta mulla menee Herzog samaan sarjaan muidenkin hengellisten "superjulkkisten" kanssa. En vain yksinkertaisesti enää jaksa sellaista. En nyt usko, että jos uskovainen niihin kokoukseen menee, että siitä nyt ihmeellisempää haittaa elämään olisi. Kunhan vain muistaa tutkia kaikki opetukset, onko ne nyt raamatullisia vai ei, ennen kuin sokeasti kaiken uskoo. Tämähän siis pätee myös kaikkiin muihinkin kokouksiin. Ei kannata ostaa sikaa säkissä tutkimatta ensin sitä sikaa siellä säkissä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
arvi
David Herzog on huijari ja eksyttäjä. Saanut "voitelunsa" erittäin kyseenalaista reittiä pitkin.

Lue alottaja vaikka tämä teksti: http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf (tosi laaja tutkielma eri harhaliikkeistä mutta Herzogia koskeva osuus alkaa sivulta 42 jos haluat hypätä suoraan siihen).
 
Peyote
Mä oon kinunnut miestä et lähdettäs yhdessä katsoon ku se tulee Helsinkiin. Ihan vaan huvikseen, mentäs hengaamaan ja kuultais ne kummalliset puheet ihan livenä. Sen jälkeen kukaan ei voisi sanoa, etten saa arvostella kun en ole käynyt tilaisuuksissa. En usko, että mielipiteeni tulisi siellä silti yhtään positiivisemmaksi.
 
arvi
Kristityn foorumi ei ole mikään järkevä paikka etsiä tietoa mistään, valitettavasti.
Moni torontolaisuuteen mielistynyt (Cityseurakunnat, Metroseurakunnat, Lakeland, Toronto, Ilmestysmajat, Healing Roomsit, Nokiamissio jatkajineen, Marko Selkomaa, Todd Bentley, Benny Hinn, Kenneth Copeland, Joyce Meyer, IHOP, Niilo Yli-Vainio, Kathryn Kuhlman, Ruth Hefling, jne ja kaikki missä sallitaan kaikkinaiset manifestaatiot eli lattialle kaatuilut, sätkimiset, eläimelliset äänet, juopunut toikkarointi ym ym ym) sanoo juuri noin.

Voin vakuuttaa että kyseinen linkki todellakin kannattaa lukea jos Herzog tai joidenkin edellämaittujen toiminta mietityttää.
 
miukatti.
Moni torontolaisuuteen mielistynyt (Cityseurakunnat, Metroseurakunnat, Lakeland, Toronto, Ilmestysmajat, Healing Roomsit, Nokiamissio jatkajineen, Marko Selkomaa, Todd Bentley, Benny Hinn, Kenneth Copeland, Joyce Meyer, IHOP, Niilo Yli-Vainio, Kathryn Kuhlman, Ruth Hefling, jne ja kaikki missä sallitaan kaikkinaiset manifestaatiot eli lattialle kaatuilut, sätkimiset, eläimelliset äänet, juopunut toikkarointi ym ym ym) sanoo juuri noin.

Voin vakuuttaa että kyseinen linkki todellakin kannattaa lukea jos Herzog tai joidenkin edellämaittujen toiminta mietityttää.
Sanotaanpa näin, että kannattais ottaa selvyyttä ensin noista mainitsemistasi seurakunnista ja henkilöistä ennen kuin laitat ne kaikki samaan kategoriaan. Sillä osa noista mainitsemistasi henkilöistä/paikoista ovat niin erilaisia, että niistä ei voi edes puhua saman päivän aikana. Kannattaa tutkia ennemmin Raamattua. Se Kristityn foorumi ei ole oikea paikka selvittää asioita.
 
Peyote
Jos haluaa oikeasti muodostaa jostain puhujasta mielipiteen, kannattaa vaikka katsoa youtubesta videoita missä se puhuu ja kuunnella opetuksia. Silleen voi ihan itse muodostaa omia mielipiteitä, eikä tarvitse ottaa jonkun toisen mielipidettä omakseen. Pitää itse ottaa selvää.
 

Yhteistyössä