Mitä mieltä ootte tällaisesta: 5-vuotias lapsi nukkuu samassa sängyssä äitinsä kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "hillevi"
  • Ensimmäinen viesti
"hillevi"
Tiedän yhden yh-äidin, joka nukkuu ison poikansa kanssa samassa sängyssä. Pojalla on oma huone, muttei kuulemma viihdy siellä yksin ja nukkuu siksi äitinsä vieressä äidin sängyssä. Onko ok?

"Kia"
No miksi ei olisi ok? Lapsi kaipaa vanhempaansa, mitä sitten? Jos se äidille on ok, niin minusta on erittäin hyvä, että äiti on valmis lapselle sitä hänen kaipaamaansa läheisyyttä antamaan. Eikä 5-vuotias ole iso.

On ok. Meilläkin lapset tulee välillä meidän viekkuun nukkumaan. Muistanpa vielä omasta lapsuudesta miten ihanaa oli päästä äidin viereen nukkumaan, kun isä oli työmatkoilla ja minä olin silloin jo 14v pissis pahimmasta päästä:D!

"Ihmettelijä"
[QUOTE="Hillevi";23522588]Eikö lapsesta tule ihan mammanpoika, jos viettää noin tiiviisti aikaa äidin kanssa? Tää lapsi on muutenkin kauhean tunteellinen ja tyttömäinen.[/QUOTE]

Toistan edellisen toteamukseni: on sulla kysymykset. Mikäs sinut on tehnyt sellaiseksi kuin olet?

"vieras"
Eipä tuossa mitään. Itse sain oman ensimmäisen sängyn joskus 5-6-vuotiaana. Muistan vielä, kun oltiin ostamassa peittoja: valitsin sinisen täkin ja punaisen huovan. Vaikka sain oman sängyn , niin senkin jälkeen tuli vielä monesti nukuttua vanhempien kanssa samassa sängyssä.

[QUOTE="hillevi";23522550]Tiedän yhden yh-äidin, joka nukkuu ison poikansa kanssa samassa sängyssä. Pojalla on oma huone, muttei kuulemma viihdy siellä yksin ja nukkuu siksi äitinsä vieressä äidin sängyssä. Onko ok?[/QUOTE]

Toki on ok.
Moni 5 v nukkuu yhä perhepedissä.
Meidänkin 5 v ja 4 v tekevät sitä vielä varsin usein.

"vieras"
[QUOTE="Hillevi";23522588]Eikö lapsesta tule ihan mammanpoika, jos viettää noin tiiviisti aikaa äidin kanssa? Tää lapsi on muutenkin kauhean tunteellinen ja tyttömäinen.[/QUOTE]

Ei tule. Meidän poikakin nukkui tuon ikäisenä vielä äidin (ja isän) vieressä. Hän ei halunnut nukkua yksin kun vanhemmat nukkuivat yhdessä ja isotsiskotkin keskenään samassa huoneessa. Läheisyyden ja sylin tarve tuntui olevan valtava. Mutta reipas ja miehekäs teini siitä pojasta kasvoi. Jossain vaiheessa vain se jatkuva hellyyden tarve loppui.

[QUOTE="hillevi";23522613]Mä olen tottunut siihen, että lapset nukkuu omassa sängyssä ja mielellään omassa huoneessa.[/QUOTE]

no mutta kai silti tajuat, että tapoja on monia. kannattaa avartaa hieman katsontakantaa :)

mun 6-vuotias on myös erittäin tunteellinen ja varmaan sitten myös tyttömäinenkin joissain asioissa, onko se jotenkin sun mielestä pojalta kiellettyä tai ei-toivottua?

nukkuu muuten nytkin täysin liiskautuneena muhun kiinni tässä vieressä (on kipeä).

Viimeksi muokattu:
"Ihmettelijä"
[QUOTE="hillevi";23522613]Mä olen tottunut siihen, että lapset nukkuu omassa sängyssä ja mielellään omassa huoneessa.[/QUOTE]

No ihan normaalia, ja tuossa esimerkkitapauksessasi tykätään tehdä toisella tavalla, ja varmasti se poika jossakin vaiheessa haluaa omaan sänkyynsä. Eli ole huoleti.

Meillä kesällä 5v täyttävä tyttö nukkuu useiten vanhempien sängyssä, silloin kun ei nuku isoveljen vieressä. Isoveli 6v tulee myös joskus yöllä vanhempien sänkyyn jos sattuu heräämään.

muoks. omat sängyt on siis kaikilla, jopa vauvalla se pinnasänky missä ei ole yhtään yötä nukkunut. :D Nuo isommatkaan ei silti halua nukkua yksin, eli omassa huoneessaankin (yhteinen huone siis) nukkuvat mieluiten samassa sängyssä keskenään.

Viimeksi muokattu:
"siru"

Tuleeko heistä sitten poikamaisia ja tunteettomia?

Yhteistyössä