Mitä mieltä ootte tällaisesta: 5-vuotias lapsi nukkuu samassa sängyssä äitinsä kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "hillevi"
  • Ensimmäinen viesti
Selvästi äiti ei osaa katkasta napanuoraa lapseen vaan haluaa pitää vauvana. Eihän tuon ikäisellä ole mitään tarvetta nukkua äidin vieressä, kyse on siis vain äidin mielihalujen tyydyttämisestä. Aika perverssiä.

:xmas: :xmas: :popcorn:

eewfw
Mun lapsilla oli omat huoneet, mutta halusivat silti nukkua samassa huoneessa, vaikka patjalla lattialla, joten tein niille oman makkarin. Ja mun viereen ovat saaneet tulla niin kauan kun ovat halunneet, painajaisten jälkeen ja sairaana ollessaan ovat etenkin kaivanneet äidin lähelle.

provo olet
[QUOTE="Hillevi";23522588]Eikö lapsesta tule ihan mammanpoika, jos viettää noin tiiviisti aikaa äidin kanssa? Tää lapsi on muutenkin kauhean tunteellinen ja tyttömäinen.[/QUOTE]

Miehet eivät saa näyttää tunteitaan tai kaivata läheisyyttä? Pojat ei saa näyttää, että tykkäävät olla äidin lähellä?

"kia"
Ap nyt sä varmaan järkytyt mutta pakko kertoa että tuttuni(joka on 53v) ja tytär 18v nukkuvat samassa sängyssä joka yö, vaikka tyttärellä on oma sänky ja huone :D
Ja mulle on ihan sama miten muut nukkuvat, eipä mun yöunia tai elämää häiritse.

[QUOTE="Hillevi";23522588]Eikö lapsesta tule ihan mammanpoika, jos viettää noin tiiviisti aikaa äidin kanssa? Tää lapsi on muutenkin kauhean tunteellinen ja tyttömäinen.[/QUOTE]

Tunteellinen mammanpoika :LOL:

Missä vaiheessa niitä TosiMiehiä pitää alkaa kasvattamaan? Ja miten se tehdään?

Viimeksi muokattu:
"Äiti"
[QUOTE="hillevi";23522550]Tiedän yhden yh-äidin, joka nukkuu ison poikansa kanssa samassa sängyssä. Pojalla on oma huone, muttei kuulemma viihdy siellä yksin ja nukkuu siksi äitinsä vieressä äidin sängyssä. Onko ok?[/QUOTE]

Ketkä näitä Mitä mieltä olette siitä että - kysymyksiä tehtailee?

Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa muiden perheiden nukkumajärjestelyt. Hanki sinäkin itsellesi oma elämä tai lue vaikka klassikkokirjallisuutta se aika, kun nyt mietit tällaisia.

ok
Mitä ihmeellistä tässä on? :D Itse nukuin äitin ja isän keskessä 10-vuotiaaks ja sisko nukkuu edelleen ja on 8-vuotias. Oma tyttö tulee todennäkösesti myös aina silloin tällöin nukkumaan äitin ja isin keskessä tai ainakin samassa huoneessa vielä monta vuotta :)

"daa"
Kehtaan sanoa että meillä sama tilanne...paitsi poika on pian 8 !
Tykkää nukkua mamin lähellä. Eikä mua haittaa yhtään, kyllä se siitä aikanaan lähtee.
Läheistä ja kotoista. Mekin ollaan kaksin pieni perhe.

"Vieras"
No mun vieressäni nukkuu joka yö 8-vuotias ja puoli vuotias! Ei tarvitse tässä talossa kenenkään nukkua yksin jos ei halua. Muistan kyllä itsekkin miten lapsena oli ihanaa päästä äidin viereen nukkumaan ja yksin olisi ollut todella pelottavaa nukkua...

"Daa"
[QUOTE="Vieras";23522799]No mun vieressäni nukkuu joka yö 8-vuotias ja puoli vuotias! Ei tarvitse tässä talossa kenenkään nukkua yksin jos ei halua. Muistan kyllä itsekkin miten lapsena oli ihanaa päästä äidin viereen nukkumaan ja yksin olisi ollut todella pelottavaa nukkua...[/QUOTE]

Ihanaa ! Muitakin ! Poikani alkaa olla jo "iso" ja tuittuilee. Saan nukkumaan menon hetkillä nauttia pikkupojasta ja ihanista jutuista. Silloin tulee se "äiti, ai lav juu" ja haleja...jotka ovat harvinaista herkkua päivällä.
Olkoot niin kauan kuin viihtyy...eikä isompaa miestä tule mulle kainaloon !

Karju
[QUOTE="Vieras";23522799]No mun vieressäni nukkuu joka yö 8-vuotias ja puoli vuotias! Ei tarvitse tässä talossa kenenkään nukkua yksin jos ei halua. Muistan kyllä itsekkin miten lapsena oli ihanaa päästä äidin viereen nukkumaan ja yksin olisi ollut todella pelottavaa nukkua...[/QUOTE]

Sullako ei ole miestä talossa? Mitäs sitten tapahtuisi, jos sellainen ilmestyisi teille? :)

"Tytteli"
Voin ihan entisenä äidin vieressä nukkujana kertoa että mitä aikaisemmin lapsen totuttaa omaan sänkyyn nukkumaan sen parempi. Ymmärrän tottakai jos ei ole mahdollista hankkia molemmille omaa huonetta mutta omat erilliset sängyt kannattaisi kyllä hankkia ja katsoa että lapsi myös nukkuu omassaan. Kun lapsi vanhenee, on totuttaminen omaan sänkyyn entistä hankalampaa. Jos vanhemmat ovat edelleen yhdessä, vaikuttaa lapsen nukkuminen samassa sängyssä väkisinkin parisuhteeseen. Jos taas kyseessä on yh-äiti, voi uuden miehen tuominen kuvioihin vaikeutua entisestään, kun yhtäkkiä lapsen pitäisikin nukkua yksinään. Mielummin totuttaa lapsen jo ennen tätä rauhassa nukkumaan yksin. Joten lapselle vähintään oma sänky ja parhaimmassa tapauksessa oma huone mahdollisimmana aikaisessa vaiheessa. Mutta jokainen tyylillään.

[QUOTE="Tytteli";23522945]Voin ihan entisenä äidin vieressä nukkujana kertoa että mitä aikaisemmin lapsen totuttaa omaan sänkyyn nukkumaan sen parempi. Ymmärrän tottakai jos ei ole mahdollista hankkia molemmille omaa huonetta mutta omat erilliset sängyt kannattaisi kyllä hankkia ja katsoa että lapsi myös nukkuu omassaan. Kun lapsi vanhenee, on totuttaminen omaan sänkyyn entistä hankalampaa. Jos vanhemmat ovat edelleen yhdessä, vaikuttaa lapsen nukkuminen samassa sängyssä väkisinkin parisuhteeseen. Jos taas kyseessä on yh-äiti, voi uuden miehen tuominen kuvioihin vaikeutua entisestään, kun yhtäkkiä lapsen pitäisikin nukkua yksinään. Mielummin totuttaa lapsen jo ennen tätä rauhassa nukkumaan yksin. Joten lapselle vähintään oma sänky ja parhaimmassa tapauksessa oma huone mahdollisimmana aikaisessa vaiheessa. Mutta jokainen tyylillään.[/QUOTE]

Mitä vaikiaa siinä on lapsi saada nukkumaan omaan sänkyyn? Ei meillä ainakaan ole ollut vaikiaa.

"tiina"
[QUOTE="hillevi";23522550]Tiedän yhden yh-äidin, joka nukkuu ison poikansa kanssa samassa sängyssä. Pojalla on oma huone, muttei kuulemma viihdy siellä yksin ja nukkuu siksi äitinsä vieressä äidin sängyssä. Onko ok?[/QUOTE]

Meidän 4,5-vuotias nukkuu isänsä ja äitinsä kanssa, joku siellä omassa huoneessa nyt pelottaa joten nukkukoon meidän välissä :)

Yhteistyössä