Mitä mieltä olisit, jos n. 11-12-vuotias lapsesi osallistuisi tällaisille synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Kaverisynttärit, ja ohjelmassa olisi herkuttelun lisäksi "kauneudenhoitoa" tms. "hemmottelua", tehtäisiin esim. kasvonaamiot ja lopuksi laitettaisiin tytöille näyttävät meikit ja esim. kynnet? Olisko ok? :)

"vieras"
11 v ei ole kylläkään 6.s luokkalainen :) mutta itse kysymykseen,en tykkäisi tuosta näyttävä meikki osiosta,edes 12 v:n kohdalla
Kyllä joku voi olla 11v iässä kuudesluokkalainen. Tosin ei tähän aikaan vuodesta, mutta syksyllä moni on. Omat lapseni tulevat molemmat olemaan kuudennella luokalla pari kuukautta 11-vuotiaita! Yläasteelle menevät 12v iässä (ennen marras- ja joulukuun synttäreitään).

"vieras"
No toi meikkiosio on vähän ongelmallinen. Ostaako synttärisankarin perhe kaikille oman meikkivoiteen, puuterin, ripsivärin, luomivärin ja huulipunan?? Tuskin, joten meikkaus sujuisi samoilla meikeillä, sillä kaikilla tytöillä ei ole omia kuitenkaan. Jos hygienia on kunnossa ja kaikilla omat meikit, niin olisi ok. Saa sitä kokeilla.

[QUOTE="vieras";26039951]Kyllä joku voi olla 11v iässä kuudesluokkalainen. Tosin ei tähän aikaan vuodesta, mutta syksyllä moni on. Omat lapseni tulevat molemmat olemaan kuudennella luokalla pari kuukautta 11-vuotiaita! Yläasteelle menevät 12v iässä (ennen marras- ja joulukuun synttäreitään).[/QUOTE]

ok,oma tyttöni on 12 v on nyt 5.s luokkalainen..

Mun mielestä ihan ok.

Just tuli telkkarista joku dokkari jostain lasten kauneushoitoloista ja se oli musta jo liikaa... Mutta tolleen kertaluontoset synttärit tollasella "laittautumis"-teemalla niin ei siinä musta mitään pahaa oo. Vähän niinkuin pienempien prinsessa-synttärit niin tää on vaan pikkasen vanhemmille tytöille.

Ideana ihan kiva, joskin minäkin jäin vähän kaksitelemaan tuon näyttävän meikin kohdalla.
Oma syksyllä 12v ei vielä meikkaa, mutta tykkäisi varmaan juhlista, jossa laitetaan kynsiä yms-
Näyttävän meikin sijaan, olisi kiva saada ehkä pikemminkin sellainen nätti, luonnollinen meikki. Pientä opastista meikkauksen saloihin, ja siihen, että joskus vähemmän on enemmän.=)

( eli nätti meikki ei tarkoita välttämättä kymmenen sentin värivoidekerrosta ja kiloa ripsaria jne.)

[QUOTE="vieras";26039951]Kyllä joku voi olla 11v iässä kuudesluokkalainen. Tosin ei tähän aikaan vuodesta, mutta syksyllä moni on. Omat lapseni tulevat molemmat olemaan kuudennella luokalla pari kuukautta 11-vuotiaita! Yläasteelle menevät 12v iässä (ennen marras- ja joulukuun synttäreitään).[/QUOTE]

Seiskaluokkavuonna täytetään 13v eli yläasteelle mentäessä ollaan vähintään 12v. Ellei siitten ole aloittanut kjoulua vuotta aikaisemmin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26039954]No toi meikkiosio on vähän ongelmallinen. Ostaako synttärisankarin perhe kaikille oman meikkivoiteen, puuterin, ripsivärin, luomivärin ja huulipunan?? Tuskin, joten meikkaus sujuisi samoilla meikeillä, sillä kaikilla tytöillä ei ole omia kuitenkaan. Jos hygienia on kunnossa ja kaikilla omat meikit, niin olisi ok. Saa sitä kokeilla.[/QUOTE]

Voimistelija, tanssija ja luistelijatyttöset harjoittelevat ns. näyttämömeikin tekoa jo nuorina. Mielestäni synttärikutsuilla voi ihan hyvin tehdä tällaisia näyttäviä meikkejä ihan huvikseen. Eihän niillä meikeillä kuitenkaan kylille ole tarkoitus lähteä.

Ja mitä tulee meikkeihin, niin ainakin joukkuelajeissa yleisesti ostetaan yhteiset meikit (ei ripsaria sentään) ja en ymmärrä mitä vaaraa niistä yhteisistä on.

Itse siis voisin päästää tyttöni tulevaisuudessa vastaaville kutsuille.

[QUOTE="mä";26039948]helvettiäkö ne tuon ikäiset millään naamioillakaan tekee?[/QUOTE]

Mun mielestä toi on enemmänkin sellasta leikkiä. Ja onhan se ihan vaan rentouttavaakin maata joku ihana naaamio kasvoilla...
Ainut vaan että miettii sellasen naamion mikä sopii ton ikästen iholle ja ettei kukaan ole allerginen millekkään ainesosalle.

Yhteistyössä