Mitä mieltä olisit, jos n. 11-12-vuotias lapsesi osallistuisi tällaisille synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulle ei ole tullut mieleenkään, että tuollainen huvikseen synttäreillä meikkaaminen ois joidenkin mielestä väärin. Kun olin itse pieni mun kaverin äiti oli kosmetologi ja me meikattiin hänen meikeillään huvikseen jostain 6-vuotiaasta yläasteelle asti. Mitä ihme haittaa siitä on? Kyseessä on vain lasten hassuttelua, ei niissä meikeissä kai olla minnekään kaupungille tai mummin synttäreille lähdossä.

Ja te, jotka pelkäätte yhteisiä meikkejä ette varmaan voi myöskään ottaa meikkiä kosmetologilla tai muulla ammattilaisella? Ihme bakteerikammosuutta. Mitenköhän näyttelijät, mallit ja uutisankkurit on vielä hengissä?

"mää"
[QUOTE="vieras";26040027]Mulle ei ole tullut mieleenkään, että tuollainen huvikseen synttäreillä meikkaaminen ois joidenkin mielestä väärin. Kun olin itse pieni mun kaverin äiti oli kosmetologi ja me meikattiin hänen meikeillään huvikseen jostain 6-vuotiaasta yläasteelle asti. Mitä ihme haittaa siitä on? Kyseessä on vain lasten hassuttelua, ei niissä meikeissä kai olla minnekään kaupungille tai mummin synttäreille lähdossä.

Ja te, jotka pelkäätte yhteisiä meikkejä ette varmaan voi myöskään ottaa meikkiä kosmetologilla tai muulla ammattilaisella? Ihme bakteerikammosuutta. Mitenköhän näyttelijät, mallit ja uutisankkurit on vielä hengissä?[/QUOTE]

no te voitte vapaasti omille lapsillenne tartuttaa mitä vain, mutta jättäkää toisten lapset rauhaan.
Ja meillä on kyllä varaa omiin meikkeihin, emme tarvitse teidän stafylokokki- sekä E.coli -bakteereitanne.
Ettekä varmaan tekään lapsellenne kyynelpussin tulehdusta..

äyh
Muuten jees, mutta jumalattomista iho ongelmista kärsivänä en olis sitä viä tossa iässä halunnu. Siis mulle tekee kosmetologilla käynti enemmän haittaa kun hyötyä. Ihanaa tollanen olis ollu jo tossa iässä, mutta kun iho ei kestä mitään ja finniä pukkaa jo väärästä meikkivoiteesta, saati sit vieraista ihonhoito tuotteista. :( Mulla on p**ka iho..

"mie"
[QUOTE="vieras";26040070]Se ei ollutkaan kysymys. Synttäreitä on vaikea järjestää niin, että jokaikinen tykkää niistä.[/QUOTE]

Kai mää nyt tajuun mitä kysyttiin,mutta sää et nyt tajunnut pointtia. Unohda!

"vieras"
[QUOTE="mää";26040082]no te voitte vapaasti omille lapsillenne tartuttaa mitä vain, mutta jättäkää toisten lapset rauhaan.
Ja meillä on kyllä varaa omiin meikkeihin, emme tarvitse teidän stafylokokki- sekä E.coli -bakteereitanne.
Ettekä varmaan tekään lapsellenne kyynelpussin tulehdusta..[/QUOTE]

Niin kerrotko edelleen sen miten kaikki nämä ihmiset joita meikataan päivittäin elävät ilman stafylokokki ja e.coli-bakteereja? Oiskohan kyse vaikkapa ammattimaisesta välineiden käytöstä ja puhdistuksesta?

dkhlfh
Muistan vielä ajan kun ripsiväriin räkäistiin ja sitten levitettiin silmiin ja mitään silmätulehdusta ei ole tullut, saati muutakaan. Terve olen kuin pukki! Liika hygienia tappaa.
Ai, mulla ja muutamalla mun kaverilla oli teininä jatkuvasti silmätulehdus kun käytettiin samoja ripsareita. Kun viskattiin ne roskiin ja ostettiin uudet, joita ei lainailtu, tulehdus katos kaikilta. Liika hygienia ei tosiaan oo hyväks mutta meikkien pito yksityisinä ei oo liiottelua.

"vieras"
No jaa. Kyllä mä varmaan ihan hyvillä mielin tuon jälkeen olisin, jos tyttö itsekin olisi iloinen.
Jos etukäteen äiti kysyisi mielipidettä, niin sitten mieluummin ei.
En jäisi paheksumaan, mutta jos saisin itse päättää, niin ei.

"vieras"
Ai, mulla ja muutamalla mun kaverilla oli teininä jatkuvasti silmätulehdus kun käytettiin samoja ripsareita. Kun viskattiin ne roskiin ja ostettiin uudet, joita ei lainailtu, tulehdus katos kaikilta. Liika hygienia ei tosiaan oo hyväks mutta meikkien pito yksityisinä ei oo liiottelua.
Ja tämänkö takia ei voi käyttää myöskään yhteisiä luomivärejä, huulikiiltoja, poskipunia, glittereitä? Kyse on siitä miten niitä käytetään, esim. omat siveltimet.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26040302]Ja tämänkö takia ei voi käyttää myöskään yhteisiä luomivärejä, huulikiiltoja, poskipunia, glittereitä? Kyse on siitä miten niitä käytetään, esim. omat siveltimet.[/QUOTE]

Huuliherpes on ikävä vaiva! Siksi yhteiset huulipunat ja -kiillot on aivan poissuljettu!!

"vieras"
[QUOTE="vieras";26040346]Huuliherpes on ikävä vaiva! Siksi yhteiset huulipunat ja -kiillot on aivan poissuljettu!![/QUOTE]

Niin kun niitä kiiltoja otetaan edelleen sillä pensselillä joka on jokaiselle oma niin ei ole mitään ongelmaa. Käyttäkää oikeasti järkeä. Kertoisko joku teistä hysteerikoista vihdoinkin sen, että miten ihmiset joita meikataan päivittäin elävät ilman kaiken maailman tulehduksia ja bakteereja?

"vieras"
Meidän kylällä paikallinen kauneushoitola järjestää just ton ikäisille "iltoja" jossa opettelevat ihon puhdistusta ja hoitoa (siitähän se lähtee) ja monella 11-12 vuotiaalla on epäpuhtauksia iholla eli se puhdistus !! Sen jälkeen "meikkaavat" ripsaria ja huulikiiltoa/huulirasvaa.
Ammattilaisen opastamina ja kavereiden kanssa = oppi menee perille =)
Tuollaisessa illassa tyttäreni vietti 12 v synttärit reilu puoli vuotta sitten. (eli on 12 kun menee yläasteelle)

"vieras"
JOS todellakin hygieniasta huolehditaan. Eli on uudet käyttämättömät puhtaat meikit, joista jokaiselle otetaan omilla siveltimillään (siis tosiaankin sen noin 10 sivellintä pitää olla/vieraiden määrän verran per meikki) ja likaisia siveltimiä ei enää käytetä uudestaan meikissä niin sitten...

Epäilyttää vaan joku meikkailuintoinen lähiömamma jossain, joka on innoissaan siitä kun lapsestaan kasvamassa nuori neito... Mielikuva tuli miten mamman vanha huulipuna kiertää yms. Hyi.

Mutta jos hygienia kunnossa ja mammalla vielä osaamista meikata ikätasolle sopivasti hillitysti ja ehkäpä opastaa oikeaoppisesti siinä samalla niin mikäs siinä sitten :)

"plop"
Meidän paikkakunnalla (ja ilmeisesti monella muullakin) kosmetologi tarjoaa tuollaista synttäripalvelua. Siinä kosmetologi kertoo ihonhoidosta (tärkeää murrosiän kynnyksellä rasvoittuvan ihon kanssa painiville), opastaa kevyeen nuorelle sopivaan meikkiin (varmasti kertoo myös meikkien hygieenisesta käytöstä). Sisältöön saa varmaan tilaaja vaikuttaa.

Minä suunnittelin omalle tytölle tuollaista synttärijuhlaa. Asiantuntijan suusta kuultuna varmaan ymmärtäisi ihonhoidon merkityksen paremmin :) Itse olisin tarvinnut ammattilaisen opastusta murrosiässä, nyt on kasvot täynnä finniarpia, kun äitini ei osannut opastaa....

lentolisko
Luuletteko te tosiaan, että ne lapsukaiset esim. koulussa käyttää omia siveltimiä huulikiillon laittoon. Yksi sanoo, että mulla on tällänen ja kaikki laumassa, että anna mäkin koitan. Samoin kiertää huulirasvat. Tämä on arkielämää ja taitaa ne tyttöset teidän vessassa vetästä teidän ripsari yhdessä silmiin kun te olette töissä...

"vieras"
Mun tyttö on 8-vuotias vasta, joten ajatukset voivat toki seuraavan neljän vuoden aikana muovautuakin ;) mutta mun mielestä tuossa on muutama ongelmakohta. Herkkäihoiselle noi kasvonaamiotkin voi olla jo vähän liikaa. Meikki ei kertaluonteisena varmasti lasta turmele mutta tuon ikäiset usein jo kulkevat synttäreille ja kotiin itsekseen (jos siis lähietäisyydellä ovat) niin kiusaus lähteä niillä kunnon meikeillä sitten 'liikenteeseen' voisi olla aika kova vastus.

Mä ajattelisin, että esim. saunominen tuoksuvilla pesuaineilla, hiusten hoito ja laittaminen sekä noi kynnet vois olla jo tosi jees juttu. Me vietetään välillä tyttöjen kesken aikaa oman tyttären kanssa jalka- ja käsihoidon merkeissä. Siis itse liotellaan varpaitaimme ja rasvaan ja hoidan tytön jalat ja kädet samalla.

Yhteistyössä