Mitä mieltä olette talosta? Ostaisitteko?

  • Viestiketjun aloittaja "Anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti
"Anonyymi"
[QUOTE="jenni";27966655]Eli hälytyskellojen pitäsi siis soida, mutta?[/QUOTE]

No kyllä ne vähän soivatkin.. Toisaalta tuo talo on sisältä kertakaikkisen ruma ja moni ei halua noin uutta taoa itselleen, joka pitäisi heti remontoida.
 
vastarannan
Olen kyllä täysin erimieltä aiempien mielipiteiden kanssa. Minusta talo on kaunis ja lämminhenkinen. Keittiöineen päivineen. Ei kai sen keittiön ole pakko olla mikään kiiltovalkoinen?
 
Peyote
[QUOTE="jenni";27966643]No kyllä tossa joku mättää ku on noin halpa. Halvoilla materiaaleilla ainakin rakennettu, sen näkee jo lattiastakin. Halpaa sähköistyvää laminaattia käytetty, ei hyvä. Sähköinen lattia rikkoo koneita ku joka päikka sähköistyy. Kyllä minusta tuo vaikuttaa edelleen muunnellulta älväriltä.[/QUOTE]

Pelkät pintamateriaalit ei laske hintaa niin paljoa, eikä sekään, että olis älväri. Ollaan käyty täällä pääkaupunkiseudulla katselemassa taloja ja siis ihan homeisia ja hirveitä myydään 300 tontulla. Jotenkin oon huomannut että eniten hintaa laskee homeinen lehahdus ilmassa, vaikka välittäjä tietty aina sanookin taloa priimaksi. Ja selvästi ihmiset ei useinkaan haista. Lähes joka talo mitä käytiin katsomassa, niin ovelta jo home tervehti niin että teki mieli kääntyä kannoillaan mutta sitten kohteliaasti kierros tehtiin.

Ilmotuksessa olleet unelmatalot lakkas olemasta hyviä aina siinä vaiheessa kun kävi katsomassa.
 
"eeee"
Pelkät pintamateriaalit ei laske hintaa niin paljoa, eikä sekään, että olis älväri. Ollaan käyty täällä pääkaupunkiseudulla katselemassa taloja ja siis ihan homeisia ja hirveitä myydään 300 tontulla. Jotenkin oon huomannut että eniten hintaa laskee homeinen lehahdus ilmassa, vaikka välittäjä tietty aina sanookin taloa priimaksi. Ja selvästi ihmiset ei useinkaan haista. Lähes joka talo mitä käytiin katsomassa, niin ovelta jo home tervehti niin että teki mieli kääntyä kannoillaan mutta sitten kohteliaasti kierros tehtiin.

Ilmotuksessa olleet unelmatalot lakkas olemasta hyviä aina siinä vaiheessa kun kävi katsomassa.
Mutta eikö se homeasia selviä, jos tekee mittaukset ennen kauppoja?
 
Peyote
[QUOTE="Anonyymi";27966664]No kyllä ne vähän soivatkin.. Toisaalta tuo talo on sisältä kertakaikkisen ruma ja moni ei halua noin uutta taoa itselleen, joka pitäisi heti remontoida.[/QUOTE]

Me oltais kyllä ostettu oikeestaan ihan kamalankin näköinen hökötys, jos ois saanut 300 tonnilla homeeton ja muuten riskitön talo. (Siis sellainen, joka ei ole kallellaan, tai jossain kallionkuopassa tai valesokkeli tms.)
 
Peyote
[QUOTE="eeee";27966709]Mutta eikö se homeasia selviä, jos tekee mittaukset ennen kauppoja?[/QUOTE]

Kai ne pitäs selvitä. Mut me käytiin parissa kamalassa homeen hajuisessa, joista oli paperikin, että ei ole kosteeta. Olis voinut itse maksaa niihin mittauksen, mutta koska hajua oli, ei viititty vaivautua.


Onks ap käynyt katsomassa tuota?
 
"vilperin äiti"
Minusta näytti peruspakettitalolta, mutta ihan sievältä sisältä.

Meilläkin on siniset keittiönkaapit (ei noin tummat mitä tuossa talossa oli), koska inhoan perusvalkoisia keittiönkaappeja ja laminaattilattiatkin meiltä löytyy, eivätkä ole lainkaan sähköisen tuntuiset. Eivät ole myöskään sähkölaitteita rikkoneet.
 
"jenni"
[QUOTE="vilperin äiti";27966747]Minusta näytti peruspakettitalolta, mutta ihan sievältä sisältä.

Meilläkin on siniset keittiönkaapit (ei noin tummat mitä tuossa talossa oli), koska inhoan perusvalkoisia keittiönkaappeja ja laminaattilattiatkin meiltä löytyy, eivätkä ole lainkaan sähköisen tuntuiset. Eivät ole myöskään sähkölaitteita rikkoneet.[/QUOTE]

Hassu. Eihän ne kaikki laminaatit olekaan sähköisiä. Se laatu katsos, se laatu. Sana laminaatti on yleisnimitys sen tyyppiselle lattialle. Sitte sitä saa ostaa halpaa laminaattia (niinkutsuttua bauhauslaminaattia näin remonttikielellä) tai kallista eli laadukasta laminaattia. Jos laminaattia ostaa, kannattaa ostaa laadukas. Halvoissa on tätä onkelmaa josta kerroin.
 
"ama"
Alkuperäinen kirjoittaja älkj;27966728:
kosteusmittausket ei paljasta hometta. Pitäsi tehdä sisäilmatutkimus, porattu näyte perustan hiekasta ja jos laatalle rakennetuu ,,,,
Homeita ei tosiaan saa selville pintamittauksilla.

Jos olisin ostamassa tuollaista taloa, niin palkkaisin jonkun rakennusinsinöörin tekemään kuntokartoituksen, joka on perehtynyt tuon tyyppisten talojen rakentamiseen. Sitten päälle kosteusmittaukset ja käyttäisin myös homekoiran, homekoira on ainut "pintamittaus", johon luottaisin jonkin verran.

Ja oma nenä tietysti tärkeinpänä: Jos on yhtään tunkkaista tai vanhan talon hajua, niin peli on selvä.

Mutta siis ihan ensimmäisenä menisin paikanpäälle katsomaan ja kysyisin suoraan miksi talo on n. 100 000 halvempi kuin yleinen hintaluokka. Luultavasti saat suuntaa antavan vastauksen välittäjältä.
 
"jenni"
[QUOTE="jenni";27966768]Hassu. Eihän ne kaikki laminaatit olekaan sähköisiä. Se laatu katsos, se laatu. Sana laminaatti on yleisnimitys sen tyyppiselle lattialle. Sitte sitä saa ostaa halpaa laminaattia (niinkutsuttua bauhauslaminaattia näin remonttikielellä) tai kallista eli laadukasta laminaattia. Jos laminaattia ostaa, kannattaa ostaa laadukas. Halvoissa on tätä onkelmaa josta kerroin.[/QUOTE]

Ja siis nyt tässä talossa, jota tässä esitellään, on selvästi tuota halpaa laminaattia. Eli sitä sähköistyvää. Sen näkee pinnasta, eloton, kiilloton ja muovisen näköinen.
 
[QUOTE="mie";27966565]Talon pohjapiirros tuntuu aika toimivalta.
Voisin ostaakin.[/QUOTE]

Pohjasta olen täysin päinvastaista mieltä; jumalaton määrä pieniä huoneita tuohon neliömäärään. Makkaritkin tuollaisia kopperoita.

Muutoin vaikuttaa perus-peruspuutalolta. Ei herätä oikein minkäänlaisia intohimoja mihinkään suuntaan.

Hintaan en osaa ottaa kantaa, kun en tunne paikkakunnan hintatasoa lainkaan. Edulliselta kuitenkin vaikuttaa. Käykää katsomassa, ei asia täällä vatvomalla etene.
 
"Moikka"
Tuo on Jukka-talo ja Jukat ovat laadukkaita taloja. Sisältähän tuo on tylsä, mutta jos remontoitte niin nätin saatte.
Hinta on kyllä edullinen, sillä meidän talo on Laihialla, mutta paljon kauempana keskustasta, sama neliömääri, mutta rakennusvuosi 2003. Meidän tupa maksoi 278e. Eli tuon talon arvo Laihian liki parhaalla asuinalueella olisi oikeasti liki 300t vähintään..

Onko mahdollisuus ostaa tonttia? Saisitte tuolla hintaa uudenkin talon..
 
"vieras"
En ostais. Sijaintia en nyt kommentoi mutta sähkölämmitteinen okt on mielestäni järjetön/vanhanaikainen. Pintamateriaalit rumia (paitsi kylppäri ihan ok). Ulkoa ihan ok.
 
toinen kiiski
Olen kyllä täysin erimieltä aiempien mielipiteiden kanssa. Minusta talo on kaunis ja lämminhenkinen. Keittiöineen päivineen. Ei kai sen keittiön ole pakko olla mikään kiiltovalkoinen?
Minäkin olen erimieltä. Ei ole ruma mutta itse pidänkin sinisestä tosin en ihan noin harmahtavasta. Tuossa sisustus ei anna talolle oikeutta kun on lippua ja muuta seinillä. En itse tykkää nykymoderneista sisustuksista pätkääkään joten kyllä tuo minulle kelpaisi. Hinnasta en osaa sanoa, vaikuttaako nuo ihme panttirasitukset asiaan?
 
"vieras"
Minusta ihan kiva talo, tosin ei tosiaan mitkään laadukkaimmat tai tyylikkäimmät pintamateriaalit, mutta pohjaltaan toimiva. Tavallinen perheasunto. Jukkatalolla ainakin olen törmännyt aika samanlaisiin pohjiin, mutta tuo nyt on sellainen "peruspohja" että muillakin valmistajlla on varmasti hyvin samantyylisiä. En tiedä alueen hintatasosta yleensä, mutta ainakin meillä päin isommat (yli 4 huonetta) asunnot tekevät hitaasti kauppansa vaikka olisivatkin hyvällä paikalla tai suhteessa edullisia. Se yli 200 000 euroa on kuitenkin monelle asunnonostajalle liikaa, vaikka olisi kuinka hyvä...

Mene katsomaan ja ota selvää! :)
 
naapurikunnasta
[QUOTE="vieras";27966989]Ihan normihintainen kun ottaa sijainnin huomioon. Eteläsuomessa sama maksaisi 100000 enemmän.[/QUOTE]

Ei ole normihintainen kun 2005 rakennetut talot maksavat paikkakunnalla 250-400t..
 
Tuskin sitä aina haistaa, mutta jos sen haistaa, niin silloin sitä on.
Ja maallikoiden homekeskustelu on karannut terveen järjen ulottumattomiin jo aikaa sitten.

Ja ennenkuin kukaan ehtii huomauttaa, niin lisätään vielä se, että tarkoituksenani ei ole vähätellä ongelmaa tai sen aiheuttamia terveydellisiä, inhimillisisiä tms. kärsimyksiä.
 

Yhteistyössä