Mitä mieltä olette poliitikon ideasta ,että avioliitto

tulisi määrä aikaiseksi eli kestäisi 7 vuotta ja loppuisi,halukkaat saisivat uusia valansa ja jatkaa avioliittoa.

Oikeasti itsellä tuli mieleen ,että kuka idiootti tuollaista laukoo suustaan??
Mitähän joku pässi seuraavaksi keksii...
Tuon voi käydä lukemassa subtv teksti-tv sivulta 106

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

No voi herranjestas sentään, mitähän seuraavaksi keksitään että yhteiskunnasta saataisi vielä enemän ylhäältä käsin ohjailtavissa oleva? Ihankun sitä ei osaa sellaiset ottaa avioeroa jotka ei naimisissa halua olla :whistle:

Fleur de la Cour
10 vuotta olis parempi pyöreä luku.. vois sit aina juhlia kymmenen vuoden välein. mä meinaan juhlia ensi vuonna uudestaan häät kun tulee 10 vuotta täyteen.

vieras
Poliitikko: Avioliiton kestoksi 7 vuotta
20.09.2007 12:44

Ajatus määräaikaisesta avioliitosta on osa konservatiivipoliitikko Gabriele Paulin vaalikampanjaa.

Konservatiiveja edustava saksalainen poliitikko ehdottaa, että avioliitoille määrätään seitsemän vuoden aikaraja. Liitot siis päättyisivät automaattisesti tuon ajan kuluttua.

- Tämä merkitsisi, että sitoudut avioliittoon vain määräajaksi, Gabriele Pauli linjasi Münchenissä.

Pauli kuitenkin armahtaisi niitä, jotka haluavat jatkaa yhdessä vielä määräajan täytyttyä. Liittoa saisi jatkaa uusimalla aviolupauksen.

Ajatus määräaikaisesta avioliitosta on osa Paulin vaalikampanjaa. Naispoliitikko yrittää haastaa Baijerin kristillissosiaalisen puolueen CSU:n nykyjohdon.

Gabriele Pauli, 50, on itse kokenut kaksi avioeroa

The titityy
No jaa... Elikkä olisiko pakko olla naimisissa sen 7v.? Eli sitä ennen ei saisi erota jos haluaisi?
Mitenkäs sitten kun sanotaan että se 7v. on pahin kriisiaika.. :eek: Jatkaisiko kukaan enää liittoaan.? :whistle:

No just. Minusta ennen naimisiinmenoa voisi olla ehkä vähän samaan tapaan pakollista koulutusta (ja ajotunteja... :xmas: )kuin autokoulussa ja sitten vielä kakkosvaihe perään jonkin ajan kuluttua.

Aika hyvä toisaalta, mutta entä ne jotka joutuvat kokemaan väkivaltaa kotona? Mun kavereiden avioliitoista on jo 2 eronnu ennen 3 avioliitto vuottaan ja ainaki yks pariskunta olis eronnu jos se 7vuotta olis se raja...

Meillä tuli ihan kauhea kriisi n.3päivää häiden jälkeen ja jatkui noin puoli vuotta! Sen jälkeen onki kaikki ollu hyvin. Tottakai jotain erimielisyyttä on ollu mutta ei mitään niin vakavaa ku silloin.

Keittiönoita
Useimmille ihmisille avioliiton tarkoitus kaiketi on olla elinikäinen, joten siksi tuo on mun mielestä ihan pöllö ehdotus. Sen sijaan joku 3 vuoden koeaika ennenkuin saa mennä naimisiin, voisi olla ihan hyvä. Kolmessa vuodessa jo ehtisi nähdä, onko naimassa sohvaperunaa, työnarkomaania, päihdeongelmaista tai patalaiskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Useimmille ihmisille avioliiton tarkoitus kaiketi on olla elinikäinen, joten siksi tuo on mun mielestä ihan pöllö ehdotus. Sen sijaan joku 3 vuoden koeaika ennenkuin saa mennä naimisiin, voisi olla ihan hyvä. Kolmessa vuodessa jo ehtisi nähdä, onko naimassa sohvaperunaa, työnarkomaania, päihdeongelmaista tai patalaiskaa.
niin.mutta onko tälläkään väliä koska avioero on kuitenkin suht helppo saada

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
niin.mutta onko tälläkään väliä koska avioero on kuitenkin suht helppo saada
Ei sillä muuta väliä ehkä olisikaan kuin että saattaisi jäädä jotkut tuhoon tuomitut avioliitot kokonaan syntymättä. Ehkä.

Yhteistyössä