Mitä mieltä nimestä..

• Viestiketjun aloittaja kohta 5 äippä
  • Ensimmäinen viesti
kohta 5 äippä
...Isa ??? Lausuttais 2 Ii;llä... Joo,nää on näitä typeriä kysymyksiä... Ja tytölle tulossa,ehkä. Kun väestörekisterissä oli miehellekkin annettu..!

Musta kiva nimi, mut ihan suosiolla kirjottasin myös 2 i:llä. Ihan lapsen elämä helpottamiseks. Mua ärsyttää kun meidän tytön nimi on Eevi, lausutaan ja kirjotetaan 2 e:llä, mut mun mummi ainakin kirjottaa sen 1 e:llä mut taitaa lausuu 2:lla.

"vieras"
Meillä on Isabel, ja minun mielestäni kyllä suomessa lausutaan nimi niinkuin kirjoitetaan, jos halutaan että nimi lausutaan Iisa se myös kirjoitetaan Iisa eikä niin että nimen haltija joutuu sanomaan joka kerta Iisa Virtanen, kirjoitetaan yhdellä iillä.

"aha"
Meillä Ceela ja Cia, Charlotte ja Carolina. Ceela ja Charlotte on melkeinpä aina lausuttu oikein mitä nyt vanhat ihmiset sanoo Keela ja Karlotta. Mutta Cia ja Carolina. Oikeesti harmittaa että tuommoiset nimet annoin. Oisin antanu suoraan Kiia ja Karoliina. Siis ekana kaikki sanoo aina että Kia ellei ole sanottu että kahdella iillä. Sitten Sia ja Siia on kanssa kuultuja. Tuttavan tytön nimi on Saronia ja heidän kanssaan kun Ikeassa käyn kun lähellä asutaan niin jätän tytöt siihen lasten paikkaan niin jokakerta lasten nimet lausutaan Saronia ja Sarolina/Saroliina. Esim" Saronia ja Saroliina, teidän äiti tuli hakemaan" Ja Saro aina huomauttaa etten ole hänen äiti. Nyt olen alkanut kirjoittaa lappuihin joko perussuomalaiseen tyyliin Karo ja Saro tai Karolina ja Saronia. No eipä näennästä haitta mutta kerroin millasta tulee touhu olemaan.

Yhteistyössä