Mitä mieltä neuvolasta saatavasta

neuvolan asiakas
juu, me saatiin semmoinen myös. kyllä mä nyt sikäli sitä ihan asiallisena pidin, kun ottaa huomioon että oikeesti teiniäitejä tai muuten vaan uusavuttomia alkaa olla entistä enemmän (tässä en tarkoittanut moittia teiniäitejä. joillakin nuorena lapsensa saaneilla on enempi maalaisjärkeä kuin uraputken ensin tehneellä, keski-ikää lähenevällä äidillä)

eli siinä tuli rautalangasta väännettynä juttuja, jotka ehkä monelle on jo itsestäänselvyyksiä, mutta niille joille ne ei ole selviä asioita, ihan hyvä tuoda esiin tuolla tavoin omassa kodissa katseltuna dvd:n muodossa.

vaikkei mein perheessä mitään "erikoista" kerrottavaa ole ollutkaan, niin mä en ole neuvolan antia kovin korkealle nostanut, enkä ainakaan halua neuvolasta kysyä jos joku asia askarruttaa (no meillä meni vähän neuvolan tätin kanssa sukset ristiin jo raskauteni puolessa välissä kun hänen mielestä raskauden siinä vaiheessa ei voi olla raskausväsymystä kun "kaikki voi parhaiten raskauden puolivälissä", ja sitten hän intti ja intti että olen varmasti masentunut. ja lopulta väsymyksen syyksi selkisi matala hb. että silleen)

ei siinä nyt ainakaan mitään menetä jos sen filmin kyttää. vähän lässy se oli ja suorastaan imelää ajoittain. sitten mua ärsytti kun se raskaana oleva oli niin tarkka että hän teki itselleen omat ruuat kun tuli vieraita kun "minähän en saa syödä tuota homejuustoa, etkö kulta muista".

ei siinä suuria ahaa-elämyksiä tullu, mutta on sitä tylsempiäkin hetkiä äitiyslomalla ehtiny tulla kuin se filmin kyttäys. ainakin siinä oli viihteellisiä kohtia mukana! "siis saanko mä syödä tätä tai harrastaa tota"... voi äly!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 18:02 neuvolan asiakas kirjoitti:
tuli mieleen, te jotka ette oo sitä saanu: mä sain sen viikolla 38. eli ilmeisesti lopussa jaetaan... misähän vaiheessa tein raskaudet on?
Kyllä meillä sai sen ainakin aikaisemmin (oisko ollut heti 30 viikon jälkeen, jos oikein muistan..)
 
Neuvolan asiakkaalle
Meidän neuvolassa ei tuota olla jaettu, olen jo loppuraskaudessa, joten luulen ettei se siellä edes ole jaossa. Katsoin tuolta linkki sivulta, ja siellä luki, että annetaan odottajille ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Mutta ei kai ne voi tietää, milloin kukakin täti sen katsoo parhaksi antaa tai edes muistaa koko asiaa? :eek:
Joissain neuvoloissa esitietolomakkeetkin annetaan odottajalle jo ensimmäisellä käynnillä ja palautetaan synnärille ekan ultran yhteydessä, mutta meidän täti se ei meinannut muistaa koko paperia, ja sitten kyn asiasta kysyin, niin ihmetteli että etkös ole sitä jo saanut. Ja edellisen kerran kun kysyin joskus viikon 20 jälkeen, niin sanoi että sen saa loppupuolella ja palautetaan vkolla 36 synnytystapa-arvio ultran yhteydessä.

Joten vaihtelee varmaan aika paljon neuvoloittain, ja liekö edes ollut koko dvd:tä olemassa silloin kun mä olin alkuraskaudessa.

Alkoi kyllä kieltämättä hurjasti kiinnostaa, että millainen "lällyfilmi" se oikein on, kun noita teidän kokemuksia lueskeli :D Pitääpä kysäistä, jos sellaisen saisi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 18:02 neuvolan asiakas kirjoitti:
tuli mieleen, te jotka ette oo sitä saanu: mä sain sen viikolla 38. eli ilmeisesti lopussa jaetaan... misähän vaiheessa tein raskaudet on?
Me saatiin heti ekalla neuvolakäynnillä ja mies ei jaksanut katsoa ollenkaan, minä "pikakelasin" osia sieltä täältä.
 
Huomasittekos muuten että tää "Kari Taalasmaa" hoitaa yksin vauvaa ja leikkii sen kanssa :D ? "Äitsy" katselee vaan vierestä aina ja tuli mieleen että näinköhän on "Karin" oma tyttövauva siinä aloittelemassa isänsä jäljillä loistokasta näyttelijän uraa =) ...

Itse sain dvd:n muistaakseni kolmannella neuvolakäynnillä. Mutta te jotka ette ole sitä saaneet niin ette minun mielestä juurikaan mitään menetä :LOL: . Ideana ihan hyvä, mutta näytellyt osuudet lähinnä koomisia ja asiantuntijapätkätkin pääsi floppaamaan ainakin psykologin osalta, joka silmät killillään lällättää tuleville vanhemmille kuin vaavoille konsanaan. Ja sisältö on niin perusasiaa, etten sen puolesta itse dvd:n eteen paljon taistelisi. Paitsi jos haluaa tietysti puhtaasti viihteen kannalta nähdä ! ;)
 
Noo... ihan hauska videon pätkä se oli... hiukan imelä ja aika lässykin välillä, mutta kyllä ihan asia tietoa oli ja oli ihan hyvää ajanvietettä katsella tässä kun kotona oon.... tosin se on varmasti parempi heti alkuraskaudesta, kun tietoa on vähän... mulla kun on viikko laskettuun aikaan =)

Eli se video on nyt vasta hiljattain tullut, että kaikki eivät sitä ole viel saaneet edes jakoon neuvoloihin... jos sen haluaa, niin sitä voi omasta neuvolasta tidustella, et onkos ne tietosia siitä ja hommaavatko niitä jaettavaksi...

mun levyllä oli ainakin joku nauhotus fiba, puolenvälin ja lopun välillä äänet ei tullu samaan aikaan kuvan kanssa... onko muilla ollu samaa häikkää???
 

Yhteistyössä