hmph
Ilman muuta pennut hoitoon. Me varmaan oltais koko päivä sisäkkäin jos noin harvinainen tilaisuus koittaisi.
Mua jotenkin inhottaa jo ajatuskin siitä, ettei vanhemmat enää osaa hoitaa asioitaan ilman, että yhteiskunta joutuu auttamaan. Ei edes kuksimista Lapset on laitettava töihin sillä aikaa, että itse pystytään sänkyhommiin.Ilman muuta pennut hoitoon. Me varmaan oltais koko päivä sisäkkäin jos noin harvinainen tilaisuus koittaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja ällöä;30816196:Huhhuh, mikä asenne. Tiedän että ne reippaat tädit ovat kuitenkin onnellisia jokaisesta vapaalla olevasta lapsesta, sen verran paljon tuo työ heiltä nykyään vaatii. Mitä enemmän kaikki ovat paikalla, sitä vähempään jää reippaan tädin oma elämä, kun illalla ei jaksa enää mitään. Kokemustakin on! Ja vai että maksut määräävät sen, saako lapsesi olla vapaalla....
Jos päikky aina kotiolot voittaa, voisi mennä itseensä ja miettiä oikein tarkkaan missä on vika!
Tädit on töissä siellä. Vapaa-aika on tädin omaa elämää varten. Meillä ryhmät ovat vieläpä pieniä ja henkilökuntaa on mielestäni aivan tarpeeksi. Kolme/neljä aikuista kymmentä lasta kohti tuntuu minusta aivan kohtuulliselta kuormitukselta. Viimeiseksi minä yhtälössä miettisin sitä miltä tädistä tuntuu. En minä kampaajallekkaan jätä menemättä että saisi neiti levähtää..Alkuperäinen kirjoittaja ällöä;30816196:Huhhuh, mikä asenne. Tiedän että ne reippaat tädit ovat kuitenkin onnellisia jokaisesta vapaalla olevasta lapsesta, sen verran paljon tuo työ heiltä nykyään vaatii. Mitä enemmän kaikki ovat paikalla, sitä vähempään jää reippaan tädin oma elämä, kun illalla ei jaksa enää mitään. Kokemustakin on! Ja vai että maksut määräävät sen, saako lapsesi olla vapaalla....
Jos päikky aina kotiolot voittaa, voisi mennä itseensä ja miettiä oikein tarkkaan missä on vika!
Meillä on perheessa yrittäjä ja normiduunari. Mitäs luulet, kuinka usein on vanhemmilla yhteinen arkivapaa? Niin, ei koskaan. Ja jos sellaisen joskus saisi, niin takuulla viettäisin sen puolison ja lasten kanssa, niin harvinnaisesta herkusta olisi kyse.Ohhoh,mikä määrä kommentteja! Ihan kaikkia en lukenut,mutta kuten arvasin,oli mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Tarkennuksena/selvennyksenä vielä,että mieheni tekee arkityötä ja minä vuorotyötä,ja nimenomaan tuo yhteinen ARKIvapaa on todella harvinainen. Hoitoapua saamme melko harvoin ja silloinkin se sijoittuu lähes poikkeuksetta iltaan.
Lasten kanssa yhteistä,koko perheen aikaa on arki-iltaisin ja usein joko lauantai tai sunnuntai,mulla on aika harvoin molemmat töitä. Ja sillon kun mulla on arkivapaa niin lapset saa mun puolesta ite päättää haluavatko olla kotona vai mennä päiväkotiin. Ja lapset on siis 3- ja 5v joten mistään pikkutaaperoista ei ole kyse.
Ja niin vielä tosta aamulla pitkään nukkumisesta - en edes muista millon olisivat nukkuneet edes 7 asti,yleensä heräävät siinä 6-6.30 aikaan ja päiväkotiin lähtö on n 7.45..
Aivan! Ihan älyttömyyksiin menee tämä "ainut oikea tapa toimia on miettiä AINA joka sekunti mikä on lapselle se kaikkein optimaalisin vaihtoehto" -ajattelu. Ja sitten samaan hengenvetoon todetaan että lapsen paikka on AINA kotona, kysymättä esim. siltä lapselta että miltäs susta tuntuis.Hirveä mökä taas.. jos kaipaatte hetken lepoa niin penskat hoitoon vaan.
Ei yksi päivä voi olla fanaattisimmillekaan jos äiti tai iskä on himassa, niin lastenkin pitää siellä olla -tyypeille elämää suurempi asia.