mitä mieltä? kummitäti osti pienen lahjan kummipojalleen

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
asuu noin 10 km päässä meistä.
Sanoi, että tule hakemaan joku ilta, tai hän antaa sen sitten omalle lapselleen.
jotenkin en halua periaatteesta hakea sitä:(
ihan kuin pakolla.
molemmat käymme töissä.
 
Mä en ymmärrä tota..."tule hakee tai annan sen toiselle"-periaatetta.
Eiks lahjat oo henkilökohtasia ja ne annetaan sitten kun saadaan vastaanottaja tavoitettua.
En mä ainakaan antais toiselle lahjaa minkä olen ostanut jollekin muulle.
 
nojoo
Mä en hakis. Siis oikeesti, jos ihminen haluaa antaa lahjan niin hän kyllä näkee vaivan tuodakseen sen saajalle :O Minusta on hävyttömän törkeetä käskeä lahjan saajaa HAKEMAAN lahja ja vieläpä uhalla höystettynä, että antaa omalle lapselle jollei sitä tulla hakemaan. En ymmärrä en.
 
Beep
[QUOTE="vieras";22695432]asuu noin 10 km päässä meistä.
Sanoi, että tule hakemaan joku ilta, tai hän antaa sen sitten omalle lapselleen.
jotenkin en halua periaatteesta hakea sitä:(
ihan kuin pakolla.
molemmat käymme töissä.[/QUOTE]


En hakisi, jos toinen on liikuntakykyinen ja muutenkin hyvinvoiva. Omituisesti sanottu. Tuskin oli eka kerta kun palstallekin asiasta avaudut?
 
"vieras"
tää oli ihan sekava homma.
Oletko sen kummitädin kanssa tekemisissä muuten?

Soittiko siis kummitäti ja sanoi että olen ostanut pojalle lahjan ja jos et tuu ennen joulua hakemaan annan omalle lapselle?

Ihme touhua.. Ei siinä mitään jos vaikka olisi kysynyt pystytkö hakemaan kun ei pääse ennen joulua tulemaan, mutta toi uhkailu.inhoan sitä
 
"jep"
joo, no meillä sama juttu. ei ole lapset saaneet vielä kertaakaan isovanhemmilta joululahjoja. Jos ei haeta, ei anneta. Lähettäminen on liiankallista, mutta itsellee on varaa laitella vaikka mitä.
 
ompa ilo ostaa moneen kertaan
Nii taikka mites tämmönen? Kerroin lapsen äidille mitä olen ostanut lapselle lahjaksi niin hän sanoi että ei älä anna sitä :eek: ja tosiaan olin sen jo ostanut :/ ja kyse oli semmosesta lahjasta että lapselle olisi ollut sille käyttöä :( joten laitoin sen sitten omalle lapselle lahjaksi ja en saanut vastausta mitä ostaisin uudeksi lahjaksi :/
 
"vieras"
Meil noi lahjat haetaan tai viedään sen mukaan miten sopii aikatauluihin ja miten se on yksinkertaisinta. Mut en mä koskaan kyl sanoisi, että annan lahjan jollekkin toiselle jos ei juuri nyt sillä hetkellä kerkiä pakettia noutamaan. Ainahan ne voi antaa joulun jälkeenkin jos ei nyt vain jostain syystä muuten onnistu toi lahjojenvaihto.
 
KARVAKOIRA
Kummitätinä ei tulis mieleenikään uhitella. "Tuu hakee lapses lahja tai menee pojalleni"
Voi video miten ihana kummi.

Jos ois hyvä kummi,niin taatusti toisi lahjan perille ,ilman uhkauksia
 
Oli ekä tylysti kummilta sanottu,mut miks sitte olla periaatteesta hakematta?

Meillä tilanne se että miun auto hajoillaan ja isännän auto vaatii pikasen osan uusimisen,mut ajaa sillä voi...vielä.
Huomenna ois mentävä hakemaan noin 200km päähän lahjoja ja vietävä omat.
Sielä asustelee lasten isovanhempi ja monen muksun kummeja.
Jos ei mies huomiseksi aamuksi saa autoonsa osaa on miun lainattava autoa ja sitten mentävä lahjakierrokselle.
Ei ole sieltä toisesta päästä kukaan tarjoutunut tännepäin ajelee.
Kuitenkaan en periaatteesta jätä menemättä koska haluan lahjamme menevän perille ja tietty kummien lahjat lapsille koska ovat ne hankkineet :)
 
Hgk
Meillä kyllä toimii se periaate että se hakee joka kykenee. Monesti olen itse hakenut lasten lahjat tai meiltä haettu muiden. Toisaalta, sen verran ystävärakkaita ollaan että on myös mukava nähdä ja juoda vaikka kahvit samalla. Näin joulunaikaan hyvä hengähdystauko
 

Yhteistyössä