Mitä mieltä ihmisestä joka vihaa vanhoja ihmisiä ja hakeutuu työhön heitä hoitamaan?

  • Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelisin suuresti miksi hakeutuu alalle josta ei tule tykkäämään pätkän vertaa, aikamoista kidutusta.
Niin siis tämä on jo valmis työntekijä ja opinnotki suorittanu pitkän aikaa sitte. On sitä mieltä et kaikki vanhat joutaa poistoon niin työntekijät kuin asukkaat, et vanhat ihmiset ei oo muuta kuin rasite yhteiskunnalle :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi ejk:
Siis vihaa, vaikka on itsekin joskus vanha. Aika pelottavaa toisaalta. Tulee mieleen nää murhaajahoitsut.
Niin no just tätä oon miettiny, että ikää sitä tulee kaikille ajan kanssa. Ois kiva nähdä tää ihminen kun hän on itse iäkäs :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo tai on jo ollu jonkun aikaa alalla, mut voi se olla tääki. Palkka tosin on niin surkee, et aika masokisti saa olla :D
Yksi suurimmista syistä, miksi mä aikoinaan opiskelin sairaanhoitajaksi, oli lyhyt koulutus ja varma työpaikka. Jälkimmäinen oletus tosin osoittautui muutamaa vuotta myöhemmin vääräksi.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Hakeutuu varmaan duuniin.
-Ja kuvittelee, että pystyy sitä tekemään. Oletan, että joko hänen asenteensa muuttuu, tai hän tajuaa lähteä alalta, joka ei kiinnosta pätkääkään.
Yllättävän monet pystyvät tekemään työtä, josta eivät erityisemmin välitä. Jopa vuosikymmeniä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaiken nähny..:
Voi ei. Toivottavasti hän tajuaa hakeutua johonkin muualle töihin.. näitä hoitajia on jo ihan liikaa, joilla kutsumus työhönsä on hukassa...:`(
No aika ikävää seuraa on tällaisella asenteella varustettu ihminen :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Hakeutuu varmaan duuniin.
-Ja kuvittelee, että pystyy sitä tekemään. Oletan, että joko hänen asenteensa muuttuu, tai hän tajuaa lähteä alalta, joka ei kiinnosta pätkääkään.
Yllättävän monet pystyvät tekemään työtä, josta eivät erityisemmin välitä. Jopa vuosikymmeniä.
Näinpä ja tämäki ihminen on ollu useita vuosia ko. ammatissa ja alalla. Vaihtanu paikkaa mutta vanhuspuolella edelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelisin suuresti miksi hakeutuu alalle josta ei tule tykkäämään pätkän vertaa, aikamoista kidutusta.
Niin siis tämä on jo valmis työntekijä ja opinnotki suorittanu pitkän aikaa sitte. On sitä mieltä et kaikki vanhat joutaa poistoon niin työntekijät kuin asukkaat, et vanhat ihmiset ei oo muuta kuin rasite yhteiskunnalle :/
Mielenkiintoinen asenne hoitoalan ammattilaiselta. :/


 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Hakeutuu varmaan duuniin.
-Ja kuvittelee, että pystyy sitä tekemään. Oletan, että joko hänen asenteensa muuttuu, tai hän tajuaa lähteä alalta, joka ei kiinnosta pätkääkään.
Yllättävän monet pystyvät tekemään työtä, josta eivät erityisemmin välitä. Jopa vuosikymmeniä.
Totta kyllä tämäkin.
Sääli sinänsä, ettei tälläinen henkilö uskalla heittäytä uuteen, vaan kidutaan siinä tutussa, vaikkakin turhauttavassa duunissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelisin suuresti miksi hakeutuu alalle josta ei tule tykkäämään pätkän vertaa, aikamoista kidutusta.
Niin siis tämä on jo valmis työntekijä ja opinnotki suorittanu pitkän aikaa sitte. On sitä mieltä et kaikki vanhat joutaa poistoon niin työntekijät kuin asukkaat, et vanhat ihmiset ei oo muuta kuin rasite yhteiskunnalle :/
Mielenkiintoinen asenne hoitoalan ammattilaiselta. :/
Kyl kyl ja julistaa tätä estoitta :/

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näinpä ja tämäki ihminen on ollu useita vuosia ko. ammatissa ja alalla. Vaihtanu paikkaa mutta vanhuspuolella edelleen.
Mä olen sitä sukupolvea, josta läheskään kaikki eivät ole unelma-ammatissaan. Itse asiassa varsin moni ikäluokastani on ammatissa, johon vaan sattui pääsemään opiskelemaan 15-vuotiaana tehtyjen valintojen (lukio vai ammattikoulu ) vuoksi. Ja joillain valinta oli jo aikaisemmin eli oppikoulu vai kansalaiskoulu. Aina ei ollut kyse edes lapsen omasta toiveesta. Ajattelutapa, että jokainen olisi unelma-ammatissaan, on aika uusi.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Totta kyllä tämäkin.
Sääli sinänsä, ettei tälläinen henkilö uskalla heittäytä uuteen, vaan kidutaan siinä tutussa, vaikkakin turhauttavassa duunissa.
Näillä ihmisillä kuitenkin usein on erinomainen kyky unohtaa työasiat, kun laittavat työpaikan oven kiinni. Ja hankkia mukavaa sisältöä elämäänsä työn ulkopuolelta.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näinpä ja tämäki ihminen on ollu useita vuosia ko. ammatissa ja alalla. Vaihtanu paikkaa mutta vanhuspuolella edelleen.
Mä olen sitä sukupolvea, josta läheskään kaikki eivät ole unelma-ammatissaan. Itse asiassa varsin moni ikäluokastani on ammatissa, johon vaan sattui pääsemään opiskelemaan 15-vuotiaana tehtyjen valintojen (lukio vai ammattikoulu ) vuoksi. Ja joillain valinta oli jo aikaisemmin eli oppikoulu vai kansalaiskoulu. Aina ei ollut kyse edes lapsen omasta toiveesta. Ajattelutapa, että jokainen olisi unelma-ammatissaan, on aika uusi.

No joo unelma-ammatti tai ei niin hoitoalalla on lukemattomia muitaki vaihtoehtoja kuin vanhukset.
 

Yhteistyössä