nk
Mä en pystyis tekeen työtä, jos se olisi noinkin ristiriitaista minun omien arvojeni kanssa.. mutta näköjään kaikki eivät välitä..
No sanotaanko että tällä on loistava kyky unohtaa työasiat työssäki Valkkaa mitä tekee ja koska ja just ku pitäis joku ikävämpi homma tehdä niin tuleeki asiaa vessaan jne.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Näillä ihmisillä kuitenkin usein on erinomainen kyky unohtaa työasiat, kun laittavat työpaikan oven kiinni. Ja hankkia mukavaa sisältöä elämäänsä työn ulkopuolelta.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Totta kyllä tämäkin.
Sääli sinänsä, ettei tälläinen henkilö uskalla heittäytä uuteen, vaan kidutaan siinä tutussa, vaikkakin turhauttavassa duunissa.
Noitakin ihmisiä on ollut maailman sivu.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No sanotaanko että tällä on loistava kyky unohtaa työasiat työssäki Valkkaa mitä tekee ja koska ja just ku pitäis joku ikävämpi homma tehdä niin tuleeki asiaa vessaan jne.
Mä kuulun jälkimmäisiin, exäni ensimmäisiin. Joskus musta tuntuu, että exällä on elämä ja mulla eiAlkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Juu, mun kokemukseni mukaan, tee työtä, joka ei vastaa unelmia, niin kun työpaikan ovi menee kiinni, unohtuu koko paikka, teeppä mieluisaa työtä intohimolla, teet työtä 24/7.
-Vaan kumpi parempi/pahempi?
-Itse teen mielummin minua kiinnostavaa työtä, vaikka se veisikin pikkurillin lisäksi koko käden.
En toivoisi missään hotoalalla työskentelevän ihmisiä, jotka vihaavat asiakkaitaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin siis tämä on jo valmis työntekijä ja opinnotki suorittanu pitkän aikaa sitte. On sitä mieltä et kaikki vanhat joutaa poistoon niin työntekijät kuin asukkaat, et vanhat ihmiset ei oo muuta kuin rasite yhteiskunnalle :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelisin suuresti miksi hakeutuu alalle josta ei tule tykkäämään pätkän vertaa, aikamoista kidutusta.
Samaa mieltä minäkin :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En toivoisi missään hotoalalla työskentelevän ihmisiä, jotka vihaavat asiakkaitaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin siis tämä on jo valmis työntekijä ja opinnotki suorittanu pitkän aikaa sitte. On sitä mieltä et kaikki vanhat joutaa poistoon niin työntekijät kuin asukkaat, et vanhat ihmiset ei oo muuta kuin rasite yhteiskunnalle :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelisin suuresti miksi hakeutuu alalle josta ei tule tykkäämään pätkän vertaa, aikamoista kidutusta.
Puhu vain omasta puolestasi.Alkuperäinen kirjoittaja hui:tyypillinen lähäri
Mä ymmärrän. Eihän nykyään saa edes puhua hoitoalalla kutsumusammatista. Se on vaan työtä niinkuin mikä tahansa muukin työ. Valitettavasti asenne näkyy kyllä asiakaspalvelussa :/Alkuperäinen kirjoittaja vanhusten hoitaja:Miten vanhuksia voi vihata
Mutta en ymmärrä ihmistä, joka hakeutuu hoitoalalle kun etiikka ja moraali on noin hukassa :kieh:
Juu en ole minäkään moiseen aiemmin törmännyt, että ei kannata kyllä yleistää.Alkuperäinen kirjoittaja vanhusten hoitaja:Puhu vain omasta puolestasi.Alkuperäinen kirjoittaja hui:tyypillinen lähäri
Itse viihdyn juuri tässä työssä
Minusta se kutsumusammatista puhuminen liittyy vahvasti siihen, että hoitoalalla on paskat palkat. Ja palkkaa ei saisi vaatia lisää, koska sehän on "kutsumusammatti" ts. lähes hyväntekeväisyydellä pitäisi rakas(kin) työnsä hoitaa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä ymmärrän. Eihän nykyään saa edes puhua hoitoalalla kutsumusammatista. Se on vaan työtä niinkuin mikä tahansa muukin työ. Valitettavasti asenne näkyy kyllä asiakaspalvelussa :/Alkuperäinen kirjoittaja vanhusten hoitaja:Miten vanhuksia voi vihata
Mutta en ymmärrä ihmistä, joka hakeutuu hoitoalalle kun etiikka ja moraali on noin hukassa :kieh:
Juuri näin. Eikä ajattelutapa ole yhtään pöllömpi. Tosin omille lapsilleni olen sanonut, että ensin voi opiskella alalle, joka kiinnostaa. Ja sen jälkeen alalle, millä voi tienata itselleen leivän, jos se edellinen ala ei sitä tee.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Mä heitän villin arvauksen; aika moni nykypäivänä miettii ennemminkin millä alalla on työtä, kutsumuksesta viis.
Mutta ehkä hoitoala ei ole ap:n tutullekaan se maailman kamalin ammatti? Jos se onkin niistä kamalista vähiten kamala?Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Peesaan Keittiönoitaa täysin.
Ei todellakaan ole huono asia miettiä myös työllistämis-kannalta opiskeluja.
Toki, jos voi yhdistää hyvän työllistävyyden ja kiinnostavan työn, aina parempi.
Mutta aika harva taitaa kuitenkaan ihan sitä omasta mielestään maailman kamalimpaa ammattia opiskella vain työllistävyyden kannalta. -Kai??
Kiinnostavuuden ja vihan väliin mahtuu aika paljon tunteita... henkilö joka työskentelee melko puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa ei soisi vihaanvan heitä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Juuri näin. Eikä ajattelutapa ole yhtään pöllömpi. Tosin omille lapsilleni olen sanonut, että ensin voi opiskella alalle, joka kiinnostaa. Ja sen jälkeen alalle, millä voi tienata itselleen leivän, jos se edellinen ala ei sitä tee.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Mä heitän villin arvauksen; aika moni nykypäivänä miettii ennemminkin millä alalla on työtä, kutsumuksesta viis.
Totta. Mutta tuohon ylemmäs jo kirjoitin, että jos tämä hoitoala on ko henkilön mielestä ollut huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoin? Voihan hän esim vihata yhteiskunnan tuilla eläviä vielä enemmän kuin vanhuksia, jolloin sosiaalityöntekijän ammatti on poissuljettu. Tai humalaisia, jolloin tarjoilijan ammatti on poissuljettu. Jne.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiinnostavuuden ja vihan väliin mahtuu aika paljon tunteita... henkilö joka työskentelee melko puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa ei soisi vihaanvan heitä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiinnostavuuden ja vihan väliin mahtuu aika paljon tunteita... henkilö joka työskentelee melko puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa ei soisi vihaanvan heitä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Juuri näin. Eikä ajattelutapa ole yhtään pöllömpi. Tosin omille lapsilleni olen sanonut, että ensin voi opiskella alalle, joka kiinnostaa. Ja sen jälkeen alalle, millä voi tienata itselleen leivän, jos se edellinen ala ei sitä tee.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Mä heitän villin arvauksen; aika moni nykypäivänä miettii ennemminkin millä alalla on työtä, kutsumuksesta viis.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta tuohon ylemmäs jo kirjoitin, että jos tämä hoitoala on ko henkilön mielestä ollut huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoin? Voihan hän esim vihata yhteiskunnan tuilla eläviä vielä enemmän kuin vanhuksia, jolloin sosiaalityöntekijän ammatti on poissuljettu. Tai humalaisia, jolloin tarjoilijan ammatti on poissuljettu. Jne.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiinnostavuuden ja vihan väliin mahtuu aika paljon tunteita... henkilö joka työskentelee melko puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa ei soisi vihaanvan heitä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Oletko kysynyt häneltä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiinnostavuuden ja vihan väliin mahtuu aika paljon tunteita... henkilö joka työskentelee melko puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa ei soisi vihaanvan heitä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Juuri näin. Eikä ajattelutapa ole yhtään pöllömpi. Tosin omille lapsilleni olen sanonut, että ensin voi opiskella alalle, joka kiinnostaa. Ja sen jälkeen alalle, millä voi tienata itselleen leivän, jos se edellinen ala ei sitä tee.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:Mä heitän villin arvauksen; aika moni nykypäivänä miettii ennemminkin millä alalla on työtä, kutsumuksesta viis.
Peesi tähän ehdottomasti. Hoitoalalla on melko laaja kenttä mistä valita. Eikä oo mikään tuppukylä, että valikoimaa takuulla riittäisi muuhunki. Että en siksi ymmärrä sitä miksi on vuosia tehnyt työtä mistä ei pidä tai mitä vihaa