Mitä mieltä "baby shower" juhlista?

Ihan ok.

Ite hieroin yläselästä äidin, ja tein kasvohoidon ja jätin kasan kuvastoja sinne tutkittavaksi.

Siis ne yhdet, missä oon ollu "töissä". Sitte siellä oli herkkuja ja ilmapalloja jne, en jääny pidemmäksi aikaa.

Odottavan äidin sisko yllätysjärkkäs, eli äiti ite ei ollu suunnitellu, parempi niin, ei oo niin noh "ahne" ajatus. ;) :D
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Pitääkö ne kaikki jenkkijutut kopioida tänne Suomeen. Pidetään vain lahjojen vuoksi. Ei kovin positiivinen kuva noista juhlista.
Mutta kun juju onkin siinä että täällä harvoin pidetään tuolla överimeinigillä. ainakaan omani eivät sitä olleet. lähinnä yhdessäoloa ja herkkuja, jotain pieniä leikkejä, tms. Lähinnä äidin hemmottelua!
 
Itse olen miettinyt juhlien järjestämistä ihan ystävien näkemisen takia. Useimmat ystävistä kun asuvat kaukana. Lahjoilla ei oikeasti ole väliä. Riittää, jos ihmiset pääsevät paikalle. Mietinkin nyt, että millaista "ohjelmaa" sinne järkkäisi.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Itse olen miettinyt juhlien järjestämistä ihan ystävien näkemisen takia. Useimmat ystävistä kun asuvat kaukana. Lahjoilla ei oikeasti ole väliä. Riittää, jos ihmiset pääsevät paikalle. Mietinkin nyt, että millaista "ohjelmaa" sinne järkkäisi.
periaatteessa sun ei tarttis järkkäillä mitään, mutta joku singstarhan olis kiva...? Tai siis ideanan kai on että muut keksivät leikit äidille, toisaalta miksi ei vois uutta perinnettä aloittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Pitääkö ne kaikki jenkkijutut kopioida tänne Suomeen. Pidetään vain lahjojen vuoksi. Ei kovin positiivinen kuva noista juhlista.
Mutta kun juju onkin siinä että täällä harvoin pidetään tuolla överimeinigillä. ainakaan omani eivät sitä olleet. lähinnä yhdessäoloa ja herkkuja, jotain pieniä leikkejä, tms. Lähinnä äidin hemmottelua!

Leikkejä? Mitä aikuiset leikkii? Typeräääää.
 
Anteeks
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeks:
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
Siis 6 vuotiaan?

Kai raskaana olevaa saa hemmoitella siinä kun muitakin naisia/äitejä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeks:
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
Miksi odottava äiti ei ansaitsisi hemmottelua??!! Kummallista, minusta KAIKKI odottavat äidit ansaitsevat joskus jotain kivaa.
 
Ite oon kuullu et voitais leikkiä jotain tulevan lapsen nimen, koon ja sukupuolen arvuuttelua jos vanhemmat ei oo niitä kertonu. Niitä arvauksia on sit kiva lukee jälkeenpäin ja sit kuulin et jotku oli painanu kuvia bodyihin ja batiikkivärjänny harsoja. Sellasta pientä kivaa josta jää muisto ja hyvä mieli. Jossain lehdessäkin oli noista juttu

En mä kyllä itelleni ois kehdannu tollasta mennä järkkää, mut jos joku kaveri ois odottavainen niin oishan se kiva yllättää jos on yhtään sellanen tyyppi et osais sitä arvostaa ja ilahtuis. Yleensähän noi pidetään vissiin aika loppuraskaudessa ja ite olin sillon niin kipeä et tuskin oisin jaksanu olla juhlien keskipiste.
 
No siksi
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeks:
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
Miksi odottava äiti ei ansaitsisi hemmottelua??!! Kummallista, minusta KAIKKI odottavat äidit ansaitsevat joskus jotain kivaa.
että, itse ainakin olin onneni kukkuloilla kun vauvaa odotin ja virtaa riitti enempi kuin naapuri pitäjässä. Siis en väitä, etteikö hemmottelua kaipaisi (ainahan nainen kaipaa), mutta itse en silloin osannut ajatella olevani "erilainen", vaan sain voimaa tulevasta lapsesta...Niih!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
naurettavaa, ainakin jos itse järjestää itselleen
Baby shower "kemut" jarjestavat yleensa tulevan aidin tyokaverit toissa, tai ystavat toisten ystavien kesken kodeissaan. Pidetaan huonona tapana, etta omat sukulaiset sen jarjestavat, heidat tietenkin kutsutaan.

Suomessa hyvin usein unohdetaan, että USAssa sosiaalipalvelut ovat hyvin erilaiset kuin taalla ja siella yhteisollisyys on yha kunniassa. Myos seurakunnat toimittavat siella samaa virkaa kuin taalla Kela. Yhteinen hyva ei ole siellakaan unohdettu kasite vaan se toimii ystava- ja vapaaehtoispohjalta eika kansallisesti organisoituna. Hienoa minusta. Kaikkein hienonta on tietenkin jos nama kaksi tapaa voivat elaa rinnakkain.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeks:
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
Siis 6 vuotiaan?

Kai raskaana olevaa saa hemmoitella siinä kun muitakin naisia/äitejä.
minkä ihmeen 6 vuotiaan?
 
Selvennän nyt tätä asiaa, kun täällä tulkitaan taas mielenkiintoisella tavalla. Idea lähti siitä, kun juttelin yhden hyvän ystäväni kanssa puhelimessa ja harmittelimme, ettei ole nähty pitkään aikaan (välimatkan takia). Toistenkin ystävien kanssa tulee harvoin nähtyä, kun kaikki olemme päätyneet niin eri suuntiin.

Ystäväni siis ehdotti puolitosissaan, että mun pitäis järkätä "baby shower" tyyppiset juhlat ihan vaan sen takia, että saataisiin ystävät koolle. Sanoi, että vauva olisi hyvä syy kemuihin. Ideana ei siis ole ns rahastaa ketään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeks:
mut mitä hemmottelua se äiti tarvii siinä vaiheessa kun vauva on masussa??? Toki jos lapsia jo ennestään, mut jotenkin olen nämä pippalot mieltänyt esikon äidille! Saa korjata!
Siis 6 vuotiaan?

Kai raskaana olevaa saa hemmoitella siinä kun muitakin naisia/äitejä.
minkä ihmeen 6 vuotiaan?
No esikko... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
naurettavaa, ainakin jos itse järjestää itselleen
Baby shower "kemut" jarjestavat yleensa tulevan aidin tyokaverit toissa, tai ystavat toisten ystavien kesken kodeissaan. Pidetaan huonona tapana, etta omat sukulaiset sen jarjestavat, heidat tietenkin kutsutaan.

Suomessa hyvin usein unohdetaan, että USAssa sosiaalipalvelut ovat hyvin erilaiset kuin taalla ja siella yhteisollisyys on yha kunniassa. Myos seurakunnat toimittavat siella samaa virkaa kuin taalla Kela. Yhteinen hyva ei ole siellakaan unohdettu kasite vaan se toimii ystava- ja vapaaehtoispohjalta eika kansallisesti organisoituna. Hienoa minusta. Kaikkein hienonta on tietenkin jos nama kaksi tapaa voivat elaa rinnakkain.
Peesi ja aamen!
 

Yhteistyössä