Mitä mieltä äidistä, joka..

• Viestiketjun aloittaja huu
  • Ensimmäinen viesti
ap
Itse sanonut että ei kiinnosta mennä kursseille tms. liian raskasta. Mies välillä töissä, yleensä elävät tuilla. Joskus perheellä ei ole ruokaa, mutta tupakkaa löytyy aina.

yy
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Äiti tuskin on kovin onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Ihminen kaipaa elämäänsä sisältöä ja sosiaalisia suhteita. Koulutus ja työ nostavat itsetuntoa. Kotiäitiyskään ei ole huono valinta, jos sitä sydämellään tekee, tietää tekevänsä arvokasta työtä lastensa kanssa ja osaa paneutua lastensa elämään. Mutta äiti, joka on yksin kotona ja välttelee työtä ja koulutusta, on harvoin ainakaan pidemmän päälle onnellinen.

Voihan sitä harrastaa vaikka mitä! Niin aikuiset ei voi olla onnellisia jos ei käy töissä ja lapset jos ei ole päiväkodissa.
Ei. Ymmärsit aivan väärin. Olen itse tällä hetkellä kotiäitinä ja lapseni eivät ole päiväkodissa. Olen onnellinen. :D

Mutta työn ja koulutuksen systemaattinen välttely ja samalla kaikkien lasten pitäminen kokopäivähoidossa viittaa usein masentuneeseen ihmiseen. Tietenkin voi harrastaa ja tehsä vaikka vapaaehtoistyötä, jotta saa sisältöä elämäänsä, mutta ap:n kuvaamassa tapauksessa tällaisiinkaan on harvoin varaa ja haluja.

Yhteistyössä