Mitä mieltä 12vee tytöstä, joka haluaa pukeutua kokonaan mustaan?

Eikös musta oo väri siinä missä punainen tai vaikka pinkki ?

Ite oon pukeutunu mustaan 10 v asti, pukeudun edelleenkin mustaan :D

Esikko, 10 v, pitää myös mielellään mustaa =)

Mitä pahaa mustassa värissä on ?
 
Mä olen pukeutunut 11v. asti mustaan. Silti olen kutakuinkin normaali :D
Mä vielä kuuntelin blackmetallia ja kannoin ristiä väärinpäin ja sekoilin enemmän ja vähemmän okkultismin ja saatanan kanssa :/
Mutta jos vaan tykkää mustasta niin mitä pahaa siinä on? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Pahempi olisi, jos pelkkään pinkkiin pukeutuisivat.. tai vihreään... tai ruskeaan.

Mustia vaatteita on helppo yhdistellä, eivät sävyt riitele. Ja epävarmalle ihmiselle musta on hyvä "suojakuori".
Niin no, olis kyllä näky jos 12 veellä olis vaaleanpunainen collegepuku :x En mä sitä tarkoittanu, että pinkkiin pitäis pukeutua, mutta jotenkin mun mielestä kokomusta ei näytä kovin hyvältä 12 vuotiaan päällä. Esim. mustat housut ja kengät riittäisivät ja sitten lisäisin siihen jotakin muuta väriä jo...

Itse kyllä pidän mustasta ja sopii mielestäni aikuiselle hyvin. Varsinkin kun vauvan jälkeen on "vähän" rupsahtanu, niin peittää ja tuo tyylikkyyttä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Pahempi olisi, jos pelkkään pinkkiin pukeutuisivat.. tai vihreään... tai ruskeaan.

Mustia vaatteita on helppo yhdistellä, eivät sävyt riitele. Ja epävarmalle ihmiselle musta on hyvä "suojakuori".
Niin no, olis kyllä näky jos 12 veellä olis vaaleanpunainen collegepuku :x En mä sitä tarkoittanu, että pinkkiin pitäis pukeutua, mutta jotenkin mun mielestä kokomusta ei näytä kovin hyvältä 12 vuotiaan päällä. Esim. mustat housut ja kengät riittäisivät ja sitten lisäisin siihen jotakin muuta väriä jo...

Itse kyllä pidän mustasta ja sopii mielestäni aikuiselle hyvin. Varsinkin kun vauvan jälkeen on "vähän" rupsahtanu, niin peittää ja tuo tyylikkyyttä.
Haa! :D Sinä itse kaipaisit lisää väriä vermeisiin, omien mieltymystesi vuoksi. Ja tytöt taas ovat mieltyneet yksiväriseen. Eikä se ole iästä kiinni.

Itse en voi esim. kuvitellakaan käyttäväni sinistä kasvojeni lähellä, musta kyllä menee.

Siitähän se on kiinni, mihin haluaa maastoutua. Kirkkaat värit kiinnittävät enemmän huomiota ihmiseen itseensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Pahempi olisi, jos pelkkään pinkkiin pukeutuisivat.. tai vihreään... tai ruskeaan.

Mustia vaatteita on helppo yhdistellä, eivät sävyt riitele. Ja epävarmalle ihmiselle musta on hyvä "suojakuori".
Niin no, olis kyllä näky jos 12 veellä olis vaaleanpunainen collegepuku :x En mä sitä tarkoittanu, että pinkkiin pitäis pukeutua, mutta jotenkin mun mielestä kokomusta ei näytä kovin hyvältä 12 vuotiaan päällä. Esim. mustat housut ja kengät riittäisivät ja sitten lisäisin siihen jotakin muuta väriä jo...

Itse kyllä pidän mustasta ja sopii mielestäni aikuiselle hyvin. Varsinkin kun vauvan jälkeen on "vähän" rupsahtanu, niin peittää ja tuo tyylikkyyttä.
Haa! :D Sinä itse kaipaisit lisää väriä vermeisiin, omien mieltymystesi vuoksi. Ja tytöt taas ovat mieltyneet yksiväriseen. Eikä se ole iästä kiinni.

Itse en voi esim. kuvitellakaan käyttäväni sinistä kasvojeni lähellä, musta kyllä menee.

Siitähän se on kiinni, mihin haluaa maastoutua. Kirkkaat värit kiinnittävät enemmän huomiota ihmiseen itseensä.

En mä sitä, pitäkööt mustaa, muttei kaiken tarvitse olla mustaa tuonikäisellä kun ovat vielä lapsia. Tulee niin synkkä olo, kun kajaalitsilmissä ei haluta enää edes hymyillä :/ Se voi pidemmän päälle johtaa johonkin ja sitä en halua... :snotty:
öapsille sopii iloset värit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Mun siskot siis täytti just 12 vuotta ja haluavat kaiken olvan mustaa :/ mustat takit, kengät, pipot, vaatteet yleensäkkin. Ja tupeeraavat tukkansa, laittavat ripsarit ja kajaalit...

Mä isosiskona oon vähän huolestunu tuollaisesta menosta ja oon yrittänyt puhua äitin kanssa siitä. On kyllä samaa mieltä kanssani,ettei 12 vuotiaalle tytölle sovi sellainen pukeutuminen. Mutta luulen, ettei se saa ruotuun heitä, eikä ymmärrä nuorisojuttuja nykyaikana.

Oonko huolestunut turhasta? Sopiiko tuo pukeutuminen tytseille?
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoo, että mulla ainaskin oli nuorempana sellanen vaihe että mikään muu ei kelvannut kun musta :D Kaikki oli mustaa, paidat, hiukset, farkut, ihan kaikki =) Mut se oli mulla ainaskin sellanen ohi menevä villitys :D

 
vierastan
minulla oli myös 12-13 vuotiaana musta vaihe. Kesälläkin oli musta nahkatakki uimarannalla päällä. nyt 30-vuotiaana hymyilyttää :) Se vaihe taitaa kuulua ihan normaaliin kehityksen. en koskaan kuitenkaan polttanut tupakkaa, juonut alkoholia tai liikkunut "huonossa" seurassa. Vaatteet ovat vain vaatteita. Se kai liittyy jotenkin vanhemmista eriytymiseen tai sitten esim. johonkin musiikkityyliin se mustiin sonnustautuyminen. Mielummin mustissa kuin esim pelkästään mielettömän kalliissa merkkivaatteissa...
 
vierastan
ja muistelepa omaa nuoruuttasi. Kamalinta mitä voit sanoa 12-vuotiaalle että hän on vielä lapsi... Naiseksi kehittyminen on kuitenkin alkanut ja hormoonitoiminta on sekaisin. Parasta että voisit olla siskoillesi luotettava ystävä kuin "pikkuäiti". Nykyinen asenne vain loitontaa sinut siskoistasi. Ja tiedän kyllä että ihan lain mukaakin 12-v on vielä lapsi. mutta lapselta ei silloin olo enää tunnu.
 
muoti
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Mun siskot siis täytti just 12 vuotta ja haluavat kaiken olvan mustaa :/ mustat takit, kengät, pipot, vaatteet yleensäkkin. Ja tupeeraavat tukkansa, laittavat ripsarit ja kajaalit...

Mä isosiskona oon vähän huolestunu tuollaisesta menosta ja oon yrittänyt puhua äitin kanssa siitä. On kyllä samaa mieltä kanssani,ettei 12 vuotiaalle tytölle sovi sellainen pukeutuminen. Mutta luulen, ettei se saa ruotuun heitä, eikä ymmärrä nuorisojuttuja nykyaikana.

Oonko huolestunut turhasta? Sopiiko tuo pukeutuminen tytseille?
 

Yhteistyössä