Mitä mä teen väärin?? vähähiilarinen ruokavalio

  • Viestiketjun aloittaja "wiia"
  • Ensimmäinen viesti
"wiia"
Oon siis ollu vhh dieetillä nyt 3 viikkoa ja tuntuu ettei paino laske millään. :( ja toinen asia mikä ihmetyttää on tää järkky väsymys, tuntuu ettei kykene mihinkään. Pitäskö vaan alkaa taas painonvartijoide pisteillä dieettaamaan kun eitästä taida mitään tulla.
 
"wiia"
[QUOTE="Lis";28126165]Mulla toimi kuin unelma, -20kg poissa. Mutta mina kylla soin enemman South Beachin mukaan, eli en kayttanyt elainrasvoja paljoakaan.[/QUOTE]

millä aikavälillä noin paljon pudotit painoa? eikö toi väsyttänyt sua?
 
Vanha vh
[QUOTE="wiia";28126155]Oon siis ollu vhh dieetillä nyt 3 viikkoa ja tuntuu ettei paino laske millään. :( ja toinen asia mikä ihmetyttää on tää järkky väsymys, tuntuu ettei kykene mihinkään. Pitäskö vaan alkaa taas painonvartijoide pisteillä dieettaamaan kun eitästä taida mitään tulla.[/QUOTE]

Laitas esimerkkipäivän ruoat niin katsotaan :). Käytätkö maitotuotteita? Monilla se jumittaa painoa, ei kaseiinin takia sovi.
 
laihistelija
Voi olla kausiluonteista, siis että jotenkin hormonitoiminta estää laihtumisen.
Itse olen huomannut, että tiettyyn aikaan minun on turha haaveillakaan laihtumisesta, kun kroppa kerää turvotukset vaan.
 
Alotappa erilailla
Kun syö monipuolisesti terveellisesti? Nää dietit ja äärilaidat ei vain toimi ja piste. Mut toi väsymys johtuu kai ettet sa tarpeeksi energiaa? Liikutko lisäksi?
 
vhh
Tarkista ruokavaliosi viimeistä piirua myöten. Jostain syystä elimistösi saa nyt sokeria. Vaikka olet jättänyt leivän, perunan, pastan ja riisin pois, niin jossain se voi mättää. Syötkö tarpeeksi proteiinia? Etkai ole vhh:lla niin, että syöt lähinnä salaattia ja kasviksia? Onhan alkoholin käyttösi katkolla kokonaan?
 
"wiia"
heips,
joo no esim. tänään olen syönyt aamupalaksi turkkilaista jugurttia jossa oli pinjansiemeniä sekä lusikallinen pellavarouhetta. Lounaaksi söin paistettua lohta ja parsakaalia ja salaattia, join vettä. välipalaksi taas jugua ja marjoja. Kahvia olen juonut mustana. Päivälliseksi naudan sisäfilettä kukkakaalimuussilla. Nyt iltapalaksi keittänyt munia ja pekonia kyytipojaksi siihen.
 
"Vieras"
[QUOTE="wiia";28128149]heips,
joo no esim. tänään olen syönyt aamupalaksi turkkilaista jugurttia jossa oli pinjansiemeniä sekä lusikallinen pellavarouhetta. Lounaaksi söin paistettua lohta ja parsakaalia ja salaattia, join vettä. välipalaksi taas jugua ja marjoja. Kahvia olen juonut mustana. Päivälliseksi naudan sisäfilettä kukkakaalimuussilla. Nyt iltapalaksi keittänyt munia ja pekonia kyytipojaksi siihen.[/QUOTE]

Ei miillään dieetillä laihdu jos syö enempi ku kuluttaa. Annoskoosta tuossakin on huolehdittava, varsinkin jos syö noin monta kertaa päivässä. Mä oon käsittäny että vhh: ssa syödään vaan 3krt päivässä ja silti ei oo nälkä?
 
"vieras"
Tarkista ruokavaliosi viimeistä piirua myöten. Jostain syystä elimistösi saa nyt sokeria. Vaikka olet jättänyt leivän, perunan, pastan ja riisin pois, niin jossain se voi mättää. Syötkö tarpeeksi proteiinia? Etkai ole vhh:lla niin, että syöt lähinnä salaattia ja kasviksia? Onhan alkoholin käyttösi katkolla kokonaan?
Eikö VHH:ssa ole tarkoitus syödä proteiinia normaalisti (ja Suomessa proteeinin puute on varsin harvinaista, päinvastoin, moni saa liikaa). Energianlähteenähän on tarkoitus käyttää rasvaa.
 
"wiia"
[QUOTE="Vieras";28128634]Ei miillään dieetillä laihdu jos syö enempi ku kuluttaa. Annoskoosta tuossakin on huolehdittava, varsinkin jos syö noin monta kertaa päivässä. Mä oon käsittäny että vhh: ssa syödään vaan 3krt päivässä ja silti ei oo nälkä?[/QUOTE]

no en mä ainakaan oo kuullu missään et kolmesti saa vaan syödä päivässä. joo ja mä oon aktiiviliikkuja, käyn 3:sti viikossa salilla ja uimassa joka toinen päivä, koiran kanssa liikutaan päivässä reippaasti väh. 2 tuntia. ELi kyllä mä kulutankin.
 
"wiia"
annskoot normaalia pienempiä, syön ruuat salaattilautaselta. En syö lohta ja pekonia joka päivä, tänään nyt vaan sattui olemaan tuota. Käytän soijaa jonkin verran ja kanaa ja lihaa, kananmunaa tms. Rahkaa syön myös. Vettä juon aika vähän, sen myönnän, sitä pitäis kyllä lisätä.
 
selkeehomma
Rasvaa ei oo tarpeeksi ja syöt liian usein.

Rasva alkaa palaa elimistöstä vasta kun kaikki hiilarit on poltettu. Proteiinikin muuttuu maksassa sokeriksi, eli ensin kroppasi polttaa hiilarit ja protskut ja sitten vasta siirtyy rasvaan - syötyyn ja kehoon varastoituneeseen. Jos syöt noin usein, kropalla on jatkuvasti uutta hiilaria poltettavana eikä se ikinä siirry rasvanpolttoon.
 
"wiia"
Rasvaa ei oo tarpeeksi ja syöt liian usein.

Rasva alkaa palaa elimistöstä vasta kun kaikki hiilarit on poltettu. Proteiinikin muuttuu maksassa sokeriksi, eli ensin kroppasi polttaa hiilarit ja protskut ja sitten vasta siirtyy rasvaan - syötyyn ja kehoon varastoituneeseen. Jos syöt noin usein, kropalla on jatkuvasti uutta hiilaria poltettavana eikä se ikinä siirry rasvanpolttoon.
ok, kai mun pitää sit jättää välipala ja iltapala pois vaikkakin mun annoskoot on nyt jo todella pieniä. Sitten ehkä elänkin sillä säästöliekillä. Pitää kokeilla.
 

Yhteistyössä