Mitä mä olen tehnyt väärin?

Onko nyt tullut annettua lapsille liikaa hyvettä ja hilloa vai onko tää joku ikäkysymys; jatkuvat rankuttaminen asioista mitä pitää saada ja ostaa..perkele, menee kohta hermot!!!!!
Etenkin nuo kaksi vanhinta koululaista ovat niinnniinniin rasittavia (10v. ja 13v.). Esimerkki; keväällä ostettiin isompi akvaario 130l ja nyt pitäis jo saada suurempi...ja sitä rataa. Tänä kesänä ollaan käyty eniten ikinä missään ja matkusteltukin, mutta helvetti, nyt puhutaan vaan suu vaahdossa uusista paikoista ja matkoista...:headwall:

Miten tähän pitäis suhtautua?
 
Eihän siinä mitään, matkustelu on kivaa ja hilavitkutin puistoissa on paaljon virikkeitä, mutta kun mammalta alkaa massit hupenemaan....:whistle:

Ja onko se oikeastaan kovin kasvattavaakaan saada koko ajan jotain uutta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28786310:
Kyseessä on nk. "nälkä lisääntyy syödessä" -ilmiö, johon ei ole olemassa mitään lääkettä. Sama vaivaa aikuisiakin aina toisinaan.
Aina nälkä ja koko ajan jano....
Niinpä kai. Mutta fyffe ei riitä ihan kaikkeen. Joku vauhtisokeus näillä penskoilla nyt on.
 
"Tytti"
Ja se rahan meno tulee vielä kasvamaan kun lapset vanhenevat. Sovitte jonkun summan kuukaudessa jonka kumpikin voi käyttää, keskustelkaa,... Tehkää säästösuunnitelma. Esim limpparit ja muut herkut pannaan. Säästöön jääneillä rahoilla tehdään jotain kivaa....
 
[QUOTE="Tytti";28786385]Ja se rahan meno tulee vielä kasvamaan kun lapset vanhenevat. Sovitte jonkun summan kuukaudessa jonka kumpikin voi käyttää, keskustelkaa,... Tehkää säästösuunnitelma. Esim limpparit ja muut herkut pannaan. Säästöön jääneillä rahoilla tehdään jotain kivaa....[/QUOTE]

No sen mä kyllä uskon.
 
"Tiina"
Näin meilläkin, mutta yritän koko ajan opettaa myös ymmärtämään, että kaikkia raha vaatii työtä ja se voi joskus myös loppua. Nykyään, kun raha on vain numeroja pankkitilillä ja pankkikortin vinguttamista, pitää rahan riittävyyden tarkasteluun käyttää enemmän aikaa lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
mustikkaan, puolukkaan, pulloja keräämään. Pitäisi tuon ikäisten ymmärtää ettei raha tule itsekseen ja laskut ja muut velvollisuudet hoidetaan ensin ja huvituksiin hankitaan raha säästämällä tai tekemällä ylimääräisiä töitä. siispä onnistuisiko järjestää lapset marjametsään.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama

Yhteistyössä