Mitä liikuntaa harrastatte ja kuinka monta tuntia viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Ga-llup-i
  • Ensimmäinen viesti
"äiti kahdelle"
Riippuu kuinka paljon aikaa, mutta pääsääntöisesti 5-6h urheilua; juoksua, salia, jumppia, kahvakuulailua ym. Lisäksi tietty pyöräilyä, kävelyä, uintia lasten kanssa sekä metsässä samoilua :)

virvatuli
7 x n. 45 min aamulenkki ja 7 x n. 60 min iltalenkki koiran kanssa. 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla, n. 1-1,5 h kerta. 2 kertaa viikossa n. 45 min pallojumppa kotona. En jaksa nyt käyttää matikkapäätäni sen vertaa että laskisin yhteen viikkotunnit.

errääs
3-4 kertaa viikossa 10-12 km juoksua. Kotona vatsa- ja selkälihaksia 4-5 kertaa viikossa. Päälle normi koiran kanssa käydyt pissalenkit sekä lasten kanssa telmimiset.

"Vieras"
Tällä hetkellä ku rv 31 ni ei paljon kävelyä (lue kässehtimistä) lukuunottamatta voi harrastaa. Ei anna kroppa periksi vaikka kova urheilija olin ennen.
Odotan että pääsen taas hevosen selkään ja ratsastaan. kahvakuula odottaa heilluttajaa.
Pyöräilly olen yrittäny kerran kaks viikkon että nyt edes vähän jotain.

"pepe"
salitreenit 3x 1-1,5h, juoksulenkit 1-3x 5km, kuntopyöräily 0-3x 1-1,5h ja lisäksi ns. hyötyliikuntaa kävellen ja pyöräillen, pyöräiltyä tulee viikossa n. 40-50km.

"vieras"
Jumppailen kotona noin neljänä tai viitenä päivänä viikossa (crosstrainer, lihaskuntoa, kahvakuulaa yms) noin 1-2 tuntia kerrallaan. Lisäksi käyn 2-3 kertaa viikossa tankotanssitunnilla (à 1h15min) ja yleensä kerran viikossa treenaamme myös pariakrobatiaa miehen kanssa. Että kai siitä sellanen vähintään 7 tuntia / viikko tulee, yleensä vähän enemmän.

"vieras"
Hyötyliikuntaa vain. Sitä kyllä karttuukin, kun autoa meillä ei ole ja kävellen menee matkat. Muutaman kuukauden päästä meille on muuttamassa koira ja sitten säännöllistyy lenkkeily ja harrastustoiminta.

"Senja"
N. 8-10h viikossa:

kuntosali 3x 1-1,5h
aerobinen harjoitus, esim. jokin ryhmäliikuntatunti, hiit-treeni, kotijumppa tms. 3x0,5-1h
kävelylenkki, reipastahtinen 3x1h
kehonhuolto, esim. bodybalance 1h

"vieras"
Heiaheian perusteella liikuntaa on tullut harrastettua tänä vuonna keskimäärin 6 h/vko. Pääasiassa kuntosalia, uintia, pyöräilyä, lenkkeilyä, salibandyä ja hiihtoa. Tuntuu, että liikun paljon, mutta näyttää monilla riittävän aikaa liikkua vielä paljon enemmänkin. Kuinka ehditte?

"Jenis"
Kävely 7x2h/vko
Zumba 1x1h/vko
Sh'bam 2x45min/vko
Body pump 2x1h/vko
Keskivartalotreeni 1x30min/vko ja 2-3x15min/vko
Uinti 1x1h/vko (osaksi yksin ja osaksi lapsen kanssa)

Eli n. 20h/vko.
Vau, olen kateellinen. Miten ihmeessä saat ajan riittämään, onko sulla lapsia?

Mulla tulee n. 2-6h kuntoliikuntaa per viikko, yleensä 2 lihaskuntotreeniä ja 2 aerobista = 4h, mutta lasten sairastelut ja miehen työreissut rajoittaa. Lisäksi työmatkapyöräilyä ja muuta hyötyliikuntaa.

"vieras"
Rv 34 meneillään, tällä hetkellä 3 h liikuntaa viikossa, spinningiä, joogaa ja salia.

Normaalisti liikuntaa 3-4 tuntia viikossa, silloin vaan lajit on rankempia, pumpia, steppiä, spinningiä ja rankempaa salitreeniä.

[QUOTE="Jenis";29059180]Vau, olen kateellinen. Miten ihmeessä saat ajan riittämään, onko sulla lapsia?

Mulla tulee n. 2-6h kuntoliikuntaa per viikko, yleensä 2 lihaskuntotreeniä ja 2 aerobista = 4h, mutta lasten sairastelut ja miehen työreissut rajoittaa. Lisäksi työmatkapyöräilyä ja muuta hyötyliikuntaa.[/QUOTE]

Yksi lapsi löytyy, olen hoitovapaalla. Mies tekee pitkää työpäivää ja päälle sen harrastukset, joten meillä on apuna tuttavaperheen tyttö muutamana päivänä :)

Niin ja tosiaan body pump on aina samana päivänä jonkun tanssitunnin kanssa jne, joka tietty vähän helpottaa. Lenkeillä lapsi on pääosin mukana, ja keskivartalotreeniä teen kotona lapsen mentyä nukkumaan (paitsi tuo 30min kerta on ohjattuna salilla).

Meillä on koira, joten tuo lenkkeily on vähän pakkokin tehdä, huvitti tai ei :D

Jokapäivä jotakin tunnista kahteen eli kävelyy, juoksuu tai kuntosalii. Oon miettiny että uintia ja jumppaakin vois lisätä mutta jumpissa on se ku ne on tiettyyn aikaan ja mie tykkään ku voi itse valita mihin aikaan päivässä kuntoilee. Paitsi tietty työt ja perhe-elämä ottaa oman aikansa mutta hyvin ne on saanut kuljettamaan elämää eteenpäin. :)

"Eee"
Tänne onkin vastannut kaikki superkuntoilijat! Ihan mielettömän hyviä teidän viikottaiset liikunnat!

Itellä on kyllä vakaa aikomus juosta joka toinen pv töihin aamulla pieni lenkki (35-45min riippuen reittivalinnasta), mutta käytännössä kuitenkin melkein joka viikko tulee n kerran jotain ihmehässäkkää, joka aiheuttaa sen, ettei aamulenkki onnistu. Yleensä toteutuu siis vain 2 aamulenkkiä 3sta.

Viikonloppuna juoksen pidemmän lenkin, siitä pidän kiinni! Se on tilanteesta riippuen ollut 10-15km. Kerran olen juossut puolimaratonin. Haaveena joskus juosta kokonainen, mutta tuntuu, että se on kaukana tulevaisuudessa, kun ei tahdo aika riittää juoksemiseen...

Lisäksi yritän tehdä päivittäin kotona selkä- ja vatsalihaksia ja käydä kerran viikossa pilateksessa, mutta nämä unohtuvat välillä, kun ovat "pakkopullaa". :/ Juoksemiseen on innostusta.

En tajua, miten saisin meidän elämään sovitettua enemmän liikuntaa, kun mies liikkuu 3 päivänä viikossa illalla ja 2 iltana on lasten harrastuksiin kuljettamista. Miten te superkuntoilijat ehditte noin paljon?

"vieras"
juoksulenkki on tehokkainta kun sen tekee tempoa vaihtelemalla, silloin puoli tuntia on ihan riittävä. Lyhyitä jaksoja lujaa ja väliin hiljempaa.

Mulla tulee 2 lapsen menoista huolimatta 5-6 päivälle treeni. Salia ja juoksua, en jaksaisi arkea muuten. Ryhmäliikunta ei tähän elämänvaiheeseen sovi, tietyllä kellonlyömällä oleminen jossain ei onnistu ja stressaa turhaan.

Selkä- ja vatsalihasten teko ei toki koskaan ole turhaa, mutta perinteisesti tehtynä melko tehotonta ja yksipuolista.

Jos mies liikkuu 3 iltana ja lapset kahtena niin pistät miehen viemään lapsia välillä, menet lasten harrastusten aikana tai ennen tai jälkeen muiden menojen.

Yhteistyössä