Mitä lie oli....

Meidän neiti 2 kk:tta on ollut suht rauhallinen ja nukkunut yöt suht hyvin.Viime yönä se parahti kamalaan itkuun joka tosin ei kestänyt kauan sellasen 20sekunttia :LOL: mutta kuitenkin pelästyin itse koska naama punasena ressukka huusi ja aivan jäykkänä.Otin syliin ja hyssyttelin ja nukahti..mitä lie oli?
 
Keiju07
Noin pienellä voisi olla vaikka kivulian mahanvääntö eli siis ilmavaivat tai sitten ihan vaan pahauni...

Kauhukohtauksia saa sitten vasta isommat lapset, ei vauvat käsittääkseni, ja ne kestävät suhteellisen pitkään eli siis tuo kuvattu lapsi nukkuu mutta itkee ja huutaa.
 
Kyllä saa vauvatkin kauhukohtauksia. Mun poika sai kanssa muutaman huutokohtauksen juuri tuossa parin kk iässä. Alkoi huutamaan keskellä yötä ja ihan yhtäkkiä. Otin pojan syliin,mutta tuntui,että ei oikein mikään auttanut. Sitten kun huuto yhtäkkiä taas loppui niin poikakin jatkoi uniaan. Neuvolassa mainitsin asiasta niin sieltä sanottiin,että vauvatkin voi saada kauhukohtauksia.
 
Ettei olisi ollut joku kupla?

Meillä tollaisen jälkeen/ aikana kun nostaa syliin, tulee yleensä pieni röyhy tai puklu, on jäänyt siis edellisestä syötöstä jokin kupla masuun ja tuntuu ilkeältä.

Mun mielestä tollainen äkisti ja kovaa alkava itku on kipuitkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilliäinen:
Mitä nuo kauhukohtaukset ovat ja minkä ikäisillä niitä esiintyy (yleisimmin)?
Kauhukohtauksia esiintyy kai yleisimmin leikki-ikäisillä. Se on sellanen kohtaus jossa lapsi alkaa yhtäkkiä huutamaan,saattaa nähdä harhoja (isompi lapsi siis ) ja lapseen ei saa mitään kontaktia,koska hän ei varsinaisesti ole hereillä. Tätä tapahtuu siis yöaikaan kesken unen...tai ainakin meillä on aina ollut näin. Esikoisella meillä oli enemmänkin tuota...

 

Yhteistyössä