Mitä leipää alle vuosikkaalle??

  • Viestiketjun aloittaja leipä miehen tiellä pitää
  • Ensimmäinen viesti
leipä miehen tiellä pitää
Mitä leipää olette antaneet alle vuoden ikäiselle? Kaikissa leivissä on hirmuiset määrät suolaa ja lisä- ja säilöntäaineita..
Onko myytävänä leipää, joka sopisi vai onko ainut vaihtoehto tehdä lisäaineettomista jauhoista itse?
 
#
En ole tuijottanut suolamääriin, vaan antanut sitä leipää, mitä milloinkin itse syön, yleensä jotain ohra- tai kauraleipää. Ruisleipää en usein ole antanut, kun itsekin harvemmin syön.
 
tuulia**
Ei kyllä kannata tuijottaa noita suola arvoja noin tiukasti. Määrät on kuitenkin aika pieniä mitä noin pieni syö. Meillä maisteltiin ruispaloja ja peruna rieskaa siksi, kun niitä useimmiten kaapissa on. Jos kovasti huolettaa suolan antaminen,niin voithan leipoa itse ja jättää suolan pois?
 
meillä
7kk ikäisestä aloin antaan ruisleipää. Se on terveellisintä. Nyt 8kk ja saa hapankorppua ja näkkäriäkin. En its antaisi vaaleita leipiä koska ravintoarvot heikommat niiss.
 
Kevätkukkanen
syödään yleensä itse ruispaloja tms. mutta niissäkin on aika paljon suolaa... jotain 1,3 ostin sitten lapselle jotain perheleipurien ruisvarrasta tms, jossa suola (0,8) ja ollaan itsekin sitä syöty. Toki välillä jos se on loppu niin sitten ruispaloja tms. naapurissa kun oltiin kylässä niin sai palan sellaista esipaistettua patonkia (ravintoarvo olematon) ja se kyllä maistui :)
 
Suolaa suolaa vähemmän suolaa
Kyllä minun mielestä suolamääriä kannattaa todellakin tuijottaa. Aikuiselle suositus olisi 0,5% 100 g kohti, kyllä hurjalta tuntuisi antaa vauvalle leipää jossa suolaa on 1,3%.. Minä neuvoisin tekemään itse. Leseitä sekaan, niin tulee kuituakin mukavasti ja samalla tulee käytttyä ylimääräiset aamupuurot.
 

Yhteistyössä