on normit jouluruoat, mutta pikkulihapullia ajattelin tehdä hirvestä lisäksi. 1v ei oikein vielä kinkkua pysty jauhattelemaan ja 3v varmaan syö myös mieluummin noita.
meillä on vissiin jotenkin oudot lapset kun ne syö kinkut, graavilohet ja muutkin joulupöydän antimet hyvällä ruokahalulla. meillä ei jouluna tarjota nakkeja, lihapullia eikä kyllä karjalanpaistiakaan, ne on ihan arkiruokaa...
[QUOTE="jaa-a";25153399]meillä on vissiin jotenkin oudot lapset kun ne syö kinkut, graavilohet ja muutkin joulupöydän antimet hyvällä ruokahalulla. meillä ei jouluna tarjota nakkeja, lihapullia eikä kyllä karjalanpaistiakaan, ne on ihan arkiruokaa...[/QUOTE]
meillä pitää tapella suolalohesta, kun muksut vetää sitä ihan mielinmärin jos ei kiellä
1-vee varmaankin popsii jouluruoista sen minkä allergioiltaan voi. Eskaripoika on kovin kranttu, joten varataan varasapuskaksi juurikin jtn nakkia ja lihapullaa lisäksi.
Pääasia että kaikille löytyy mieleistä, eikä joulupöytä ole riitelyä vaan nauttimista varten =)
Miehen kotipaikalla on aina makaroonilaatikkoa joulupöydässä normijoululaatikoiden lisäks, se maistuu muksuillekin. Äitini uusioperheen AIKUISILLE lapsille pitää olla nakkeja ja lihapullia joulupöydässä jouluruokien lisäksi, minusta outo perinne mutta samapa tuo, pääasia että on jokaiselle jotain Viime vuonna ei oikein jouluruuat uponneet meidänkään lapsille, mutta jospa jo tänä vuonna maistuisi muukin kun perunat. Nyt on toinen joulu kun syövät samaa kuin aikuiset, voi kyllä olla sen verran erikoisia nuo joulun maut normaaliin ruokaan verrattuna että ei huikea menestys vieläkään ole, vaikka rohkeita maistelijoita ja hyvin syöviä muuten ovatkin.
(Porukoilla sikaa, kotona esim joulupäivän iltana on sisäfilettä kera kylkiäisten.
Mä en syö sianlihaa, ja joululaatikotkin on aina turhia, joten esim jouluruokaNI porukoilla aattona ja joulupäivänä koostuu savulohesta ja herneistä yms)
Meillä on ihan perinteiset jouluruat. Lapset syövät niistä ainakin rosollia, perunoita, kinkkua, karjalanpaistia, savukalaa, maksalaatikkoa (ainakin toinen) ja luumukiisseliä. En ajatellut laittaa mitään erityistä heitä varten.
Itse söin lapsena jouluisin maksalaatikkoa. Omille lapsilleni olen tehnyt lihakastikkeen. Makaronilaatikkokin löytyy meidän suvun joulupöydästä, mutta se on mun pikkusiskoa ja miestäni varten meidän lapset ei tykkää. Minä opin syömään jouluruokia vasta aikuisena. Ja nyt ne on mitä suurinta herkkua.