\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 11:21 Ärsyttää kirjoitti:
Edelleen sinulle Tantu...en ole kirjoitellut täällä aiemmin ja luettuani edellä mainittuja juttujasi täytyy myöntää että jotain samaa joissain kohdissa oli...Mutta minä se ole!Joten suottaa haaskaat energiaasi vertailuihin...Ilmeisesti uusperheissä näitä tuntemuksia on useallakin!!!
Niin meillä minä olen myös osallistunut mieheni lasten elatukseen sikäli että mieheni opiskellessa minä jouduin maksamaan meidän perheen menot lähes kaikki, jotta mieheni sai maksettua elatusmaksunsa...siihen sinä tietysti sanot että mitäs maksoit...mutta mielestäni se oli järkevämpää kuin ottaa pankista lainaa elämiseen!!!!
Ja myös minä osallistun vaatehankintoihin ja harrastuksien kustannuksiin...Pojalle ostin jääkiekkokamoja ja tytölle ratsastustunteja ym...Ja muistan myös synttäreinä ja jouluna...
Vapaa-ehtoisesti niin kyllä teen, koska lapset kuuluvat perheeseemme ja en halua että ovat jotenkin vähempiarvoisia kuin omamme...
Mutta alun perin aiheenahan oli ne puuttuvat vaatteet, joten tässäpä sinulle Tantu toivottavasti tarpeeksi vastauksia meidän perheemme taustoista,jotka ei kyllä kuulu pätkääkään sinulle...
Me lähdemme nyt koko perheen voimin kesälomareissulle laivaristeilylle...Vähän jännittää miten menee!!??
Mutta hyvää kesän jatkoa kaikille kommentoineille!!! :flower:
Kyllä minä uusperheellisen äitipuolen tuntemukset tiedän varsin hyvin. Se ei silti estä minua ajattelemasta asiaa myös mieheni exän kannalta.
Mutta sinun tekstistäsi en usko sanaakaan. Kirjoitustapasi on helppo tunnistaa ja todella ennalta arvattavissa.
Vai että opiskelija-isä joka maksaa hyviä elatusmaksuja. Ja kunnon stereotypia-perhe, poika harrastaa jääkiekkoa ja tyttö joka ratsastaa.
Niinkin isot lapset, mutta eivät itse osaa pakata laukkuaan.
En muuten ole pyytänyt vastauksia perheesi taustoista.
Vain siihen, mihin ne rahat lasten äidillä menee jos kerran olet niin varma että hän elelee herroiksi elatusmaksuilla????Jos juttusi olisikin totta, niin täytyy sanoa, että mahtavat olosuhteet miehellä. Uusi vaimo hoitaa ja maksaa kaiken..mahdat olla R I K A S!
Hyvä periaate, että hoidetaan lapsia kuin olisivat omia, mutta kuitenkaan äitipuoli/isäpuoli ei ikinä pysty korvaamaan oikeaa vanhempaa. Siksi on turha kyseenalaistaa biologisen vanhemman kykyä olla paras mahdollinen vanhempi omalle lapselleen.
Saati sitä, että biologinen vanhempi ajattelee aina lapsensa parasta. Erotilanteissa joissa on lapsia mukana, tunnelatausta on niin paljon, että monesti tunteet sumentavat järjen ja aikuisetkin ihmiset sanovat/tekevät tyhmyyksiä.
Olen itse kuullut mieheni exältä jos jonkunmoista solvausta suhteemme alkuvaiheessa, myöhemminkin, mutta en ole koskaan lähtenyt sekaantumaan riitoihinsa, ja nyttemmin olemme saaneet elää rauhassa. Voisin kuvitella, että jos meille ero tulisi, ja mieheni löytäisi uuden pikkuvaimon hoitelemaan omaa lastani, ja kyseenalaistamaan minun kasvatusperiaatteitani tai raha-asioitani, voipi olla herne menisi nenään suht nopeasti. Vain minä olen ollut kantanut lastani mahassani 10 kuukautta, vain minä olen hänet synnyttänyt ja imettänyt!!! Ja sama mieheni exä omine lapsineen.