Mitä lapsettomuustutkimuksissa tapahtuu?

  • Viestiketjun aloittaja erya
  • Ensimmäinen viesti
erya
Meillä on aika julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin. Syön nyt Terolutteja, mutta en ole onnistunut tulemaan raskaaksi niillä. Olen aikaisemmin syönyt myös terojen ja clomien yhdistelmää, mutta ei niilläkään tärpännyt. Saimme välissä ihan luomulapsen. Luomulapsi on 2v6kk ja ehkäisyä emme ole käyttäneet kuin kaksi viikkoa. Sinä aikana Diane Nova -pillerit ja sain veritulpan oireita jalkaan. Lopetin ne siihen. Minulle ei ilmeisesti monetkaan vahvat hormonit näin ollen sovi, joten kuinkahan hoitomme lähtee käyntiin? Kuinka helposti jonkun IVF:n julkisella puolella saa? Kaikki kokemukset tervetulleita. =)
 
Meillä lähdettiin IVF hoitoihin sen takia kun saatiin selville,että meissä molemmissa vikaa. Eli minulla toinen torvi tukossa ja PCO kaupan päälle!Miehellä spermassa vasta-aineita, joten siksi IVF tuli kyseeseen.

Ollaan kunnallisella puolella siis ja ensiksi siellä tutkittiin missä vika ja vasta sen jälkeen lähdetään hakemaan oikeanlaista hoitoa siihen. Mikä on tietysti järkevää...

Tsemppiä sinulle!
 
Samoilla linjoilla edellisen kanssa... eli ensin tutkitaan ja vasta sen jälkeen mietitään että miten voisi hoitaa.
Jotainhan susta jo on tutkittukin, kun olet syönyt Clomeja ja Teroja?
Pelkät Terothan eivät varsinaisesti auta lapsettomuuteen, edistävät kyllä munasolun mahdollisuutta kiinnittyä kohtuun...

Mahdollisuuksia on aika paljon, ihan siitä riippuen missä ongelma on.

Kai julkisella puolella hoidetaan ihan kuten yksityiselläkin puolella ts hoitoja ei jätetä tekemättä yhtään sen huonommin perustein kuin yksityiselläkään. Itse sain yks. gyneltä lähetteen julkiselle puolelle ja nopsaan päästiin hoitoon (n 3kk lähetteestä eka käynti)

Tsemppiä teille
 
Meille tuli tänään soitto naistentaudeilta, eli tutkimukset alkaa. Meen antamaan verinäytteen ens kierron 19. päivä, josta tutkitaan erilaisia hormoneja ja koska olen sairastanut klamydian, klamydiavasta-aineet. Kun vastaukset on tullu niin sovitaan suunnitteluaika ja lähdetään noiden labravastauksien perusteella etsimään syytä ja niiden mukaista hoitoa.

Näin meillä :D Paljon voimia ja vauvaonnea aloittajalle :heart:
 

Yhteistyössä