Mitä lapsesi vei lahjaksi opettajalleen, hoitajalleen tai kerhonohjaajalleen? vai veikö mitään? lasten iät?

  • Viestiketjun aloittaja "Hei"
  • Ensimmäinen viesti
samaa
[QUOTE="bree";23914945]Kiviä, kaljaa, skumppaa... outoa.... pikku muistamiset on kivoja, mutta täytyy sanoa, että joskus äipät menee hitusen yli erikoisuuden tavoittelussaan. Minä otan ne kyllä hymyillen vastaan, mutta ihan mieluisimpia on muistamiset, joista huomaa, että lapsi on itse valinnut/tehnyt lahjan. Vaikka sitten se piirustus. Tuhannesti mieluummin kuin viinipullo, minusta se on opettajalle outo vieminen.[/QUOTE]

mieltä, viinaa opettajalle haloo?!?
 
kohta pitääs keksiä
tästä ketjusta onki kiva kattella ideoita, mitä keksiis meidän kaks veen hoitotädille. En meinaa ostaa mitään, jotein itsetehtyä pitäis kehittää?? toivottavasti ideoita tulee lisää
 
"äippänen"
Kuopus vei päiväkodin tädeille pikku myy peltirasiat joissa karkkia, ja esikoinen (päätti ekaluokan) vei opelle body shopin sitruunan tuoksuisen käsisaippuna ja käsirasvaa. :)
 
Ei mitään. On ollut sen verran risainen kevät hoidon suhteen, etten edes tajunnut viimeisten hoitopäivien olevan siinä. Eikä olisi varmaan tullut muutenkaan mieleen alkaa järkkäämään ihmeempiä. Sitä aloin nyt miettimään, että jos teillä on päiväkodissa esimerkiksi useita hoitajia (plus mahdolliset harjoittelijat, sijaiset ja vaihtuvat tyypit), niin kuka näistä lahjotaan vai lahjotaanko kaikki?

Mä olen ollut siinä luulossa, että valmistuvat/astetta vaihtavat muistavat opettajia, näin ainakin siellä yläkoulussa, missä olin avustajana ja ohjaajana aikanaan.
 
"samaa"
Ajatteletko ettei opettajat arvosta hyvää viiniä/viskiä/tms ?
:D
opettajat voii arvostaa, mutta eikö tarkoitus ole että lapset muistaa opettajiaan, siis LAPSET. Ehdottiko lapsi siis että haeppa äiti opelle pullo viskiä, ku mulle ne ei myy :D

Jotenki itte ajattelen, että opetki tykkäis kun lahja tulis lapselta itteltään. Kyllä opettajan palkalla luulis olevan varaa hakea pullonsa ihan itte.
 
[QUOTE="samaa";23915070]opettajat voii arvostaa, mutta eikö tarkoitus ole että lapset muistaa opettajiaan, siis LAPSET. Ehdottiko lapsi siis että haeppa äiti opelle pullo viskiä, ku mulle ne ei myy :D

Jotenki itte ajattelen, että opetki tykkäis kun lahja tulis lapselta itteltään. Kyllä opettajan palkalla luulis olevan varaa hakea pullonsa ihan itte.[/QUOTE]

Hyvä pointti.
Ja silti ostan luultavasti sen Techers specialini vielä monen vuoden ajan.
:)
 
eräs luokanope
Tässä yhden open näkökulma: lahjat ovat kivoja, mutta en todellakaan odota, että kaikki toisivat jotain. Jos näen, että lahja on joku oikeasti kallis, saatan tuntea oloni ehkä vähän vaivautuneeksi. Syytä tähän en osaa sanoa, mutta ehkä se, että minusta kalliin lahjan antaminen opelle on jotenkin turhaa; mehän teemme vain työtämme, niin kuin muutkin immeiset :D

Kivoja on juuri lasten itse tekemät, piirustukset tai askartelut. Ja hei, jos saan viinipullon, niin osaan kyllä ajatella, että idea on tullut oppilaan vanhemmilta eikä oppilaalta :D Minusta viinipullossa lahjana ei ole mitään kummallista. Pullo Koskenkorvaa olisi jo ihan eri juttu. En haluaisi saada lahjaksi mitään sisustusjuttuja (niin kovoja kuin ne ovatkin), koska en haluaisi mitään ylimääräistä tilpehööriä. Minulla on tälläkin hetekkä kaapissa avaamattomia lahjapakkauksia oppilailta.

Eli lopputulemana: ruusu, joku leipomus, viinipullo tai joku omatekemä piirrustus tms on niitä kaikkein mieluisimpia minulle, mutta sinänsä ihan samantekevää, tuoko oppilas lahjan vai ei. Joten hyvät äidit, ei kannata ainakaan ressata asian suhteen :)
 
"Taava"
Minusta idea on se, että vanhemmat kiittävät opettajaa lapsensa opetuksesta. Alkoholilahja siis siinä mielessä ok, vaikka en sellaisia ole hankkinutkaan. Osallistuimme vitosella 3. luokan yhteislahjaan (satasen lahjakortti). Sen olen jo päättänyt, että lapsen luokanvalvoja tulee myös yläasteella saamaan joulu- ja kevätkukkasen tai muun muistamisen. On outoa, että tässäkin ketjussa pienten lasten opet ja hoitajat saavat vaikka mitä ja sitten vaikeimmassa iässä olevia opettavat eivät saa välttämättä mitään.
 
Foortti harmaana
Eskaritätit (4kpl) sai uniikit posliinikannut made by me ja samoin esikosen ope; joka sai samaa sarjaa jatkoa pullalautaselle jonka sai vuosi sitten, eli kannu myös hänelle nyt.
 
eräs ope
opettajan palkalla on kyllä varaa ostaa... Itse yksinhuoltajana ja sijaisena ilman pätevyyttä niin ei todellakaan ole varaa ostaa mitä haluaisi. Nytkin tässä juon lasillisen lahjaksi saatua punaista, eikä minulla todellakaan ole varaa ostaa mitään punkkua muuten. Lahja ei todellakaan ole mikään "pakko" mutta itse kyllä ilahdun aivan suunnattomasti oppilailta saamista lahjoista. Tänään sain yhteislahjana luokalta 60€ lahjakortin ja sit sain muutamalta "oman" lahjan, kuten tämä punkku, pullo Kir Royalia, kynttilän+servettejä, ovi-koristeen, sekä valtavasti itse tehtyjä kortteja lapsilta. Ne itse tehdyt kortit ovat kyllä tosi hienoja eteenkin kun lapset kirjoittavat jotain omaa niihin, mutta mulla on nykyään se ongelma että mitä teen kun niitä kortteja on jo lähes sata eikä niitä raaskisi heittää pois? Tänä vuonna niin tämä punkku ilahdutti eniten, koska kyseessä on oppilas joka on ollut aika "hankala" tapaus, haistatellut päin naama ja suoraan sanonut että hänen mielestä olen kamala. Olen jossain vaiheessa ollut kotiin yhteydessä jossa todettiin että selvästi sielläkin näyttää esimurrosiän merkkejä. Se että sieltä tuli punkku tarkoittaa minulle sitä että vaikka kyseinen poika ei ehkä tällä hetkellä minusta tykkää koska vaadin häneltä käytöstapoja ym. niin ainakin vanhemmat ovat ymmärtäneet että en vaadi asioita ilkeyttäni vaan haluan vain pojan parasta. Mutta itsekin yksinhuoltajan ymmärrän että varmasti löytyy perheitä jossa ehkä haluaisivat antaa lahjan mutta rahatilanne ei sitä salli, eli sinun lahjominen ei onnistu minun kohdallani. Lapsi saa aivan saman kohtelun minulta antaa sitten lahjoja tai ei.

Itsellä kyllä tuntui lompakossa kun viidelle pk-hoitajalle piti hankkia lahjat. Saivat jokainen kesäisen kynttilälyhdyn (3€/kpl), sekä äitini kasvattaman kesäkukan jonka laiton ruukkuun jonka olin päällystänyt servietti-tekniikalla (servietit 2€ sekä decoupage-lakka 12€, kukat ja ruukut sain äidiltä ilmaiseksi).
 
lahjoja
Tädeille koottiin pellavakangaspusseihin purkki jalkakylpysuolaa, tehokasta jalkarasvaa sekä hohkakivi.
Pussin koristeeksi värkättiin lapsien kanssa helmistä ja rautalangasta koristeet kortit lapset teki itse.
 

Yhteistyössä