Mitä lahjaksi/kiitokseksi Tarhantädeille

meillä sama pulma,mutta lapset eivät jää kesälomalle,mutta on ain tapana viedä kevät ja joulujuhliin jotain.mutta kun meillä niitä hoitajia on molemmilla 3,eli siis 6 jotain pitäis keksiä :eek:

onkos ehdotuksia... :flower:
 
ehkäpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:59 justjoo kirjoitti:
ei ne mitään tarvii, ne saapalkan työstään :kieh: jonka tekee huonosti
ehkäpä ne tekee sen verran sitä työtä mitä saa palkkaakin :kieh: :kieh: palkka on sen verran p.erseestä et sitä ei vuos kaudet jaksa ihan sydämellä sitä työtä tehdä :kieh: :kieh:
 
Ei tulis mieleenkään olla niin itserakas, että veisin lapseni tekemän piirustuksen, jonka kuvittelen tarhatädin laittavan seinälleen...tai tyynyliinan oman lapseni nimellä varustettuna ja kuvittelisin hänen käyttävän sitä...

Kerran vein joka osastolle, missä lapsiani oli, laatikollisen orvokkeja ja kehotin heidän ottamaan sieltä haluavansa määrän. Joskus vein kahvipaketin, keksejä ja servettejä, jouluna vien usein konvehteja.

Ajatelkaa itsenne tarhan työntekijän asemaan ja miettikää, mitä itse haluaisitte.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:26 tarhantäti kirjoitti:
elkää herrantähden kantako meille tollasta krääsää ja rojua! näämme ihan riittävästi niit lasten tekemiä hamahelmiä yms töissäki, pursuu korvista ja jokapaikasta sellanen roju. jos siis tarhantätiä ILAHDUTTAA haluat niin joku kiva ihan laadukas vaik marimekkoo tai iittaalaa. ei sen tartte mikään kallis olla, vaik kivituikku tai patalappu käy, mut ei tosiaan mitään lasten sökerryksiä, niit katsellaan aamusta iltaan! ymmärtänette??!!
No jaa, täytyy sanoa, että onneksi et ole meidän lasten tarhantäti :headwall: ...No lapseni eivät ole tarhassa edes, kerhossa on toinen ja sanon vaan, että viemme ostettua tavaraa, kahvipaketin jja jotain muuta, servettejä ja tähän tyyliin. Itsellänikin on lapsiryhmä ja kun lopetamme, niin olen kyllä iloinen KAIKESTA muistamisesta, itsetehdyistä ja ostetuista. Ja nimittelet lasten sökerryksiksi :headwall: . Vaihda alaa tuon asenteesi kanssa :kieh:
 
pph
mä en ainakaan halua yhtään mitää. lapset jää vuorollaan lomalle ja minä omalle kesälomalle.. siinä on mulle ilo ihan tarpeeksi. en tarvi mitään lahjoja. en aio lomalla uhrata ajatustakaan työlle, joten mitä tekisin jollain tyynyliinalla jossa on jonkun hoitolapsen jalan jälet.. jokaisen koti on oma koti.. ei siellä välttämättä kaipaa ns vieraiden lasten askarteluja sun muita, kun omat lapset kantaa niitä jo valtavia määriä kaikista kerhoista ym. parasta on ihan vaan se loma:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:26 tarhantäti kirjoitti:
elkää herrantähden kantako meille tollasta krääsää ja rojua! näämme ihan riittävästi niit lasten tekemiä hamahelmiä yms töissäki, pursuu korvista ja jokapaikasta sellanen roju. jos siis tarhantätiä ILAHDUTTAA haluat niin joku kiva ihan laadukas vaik marimekkoo tai iittaalaa. ei sen tartte mikään kallis olla, vaik kivituikku tai patalappu käy, mut ei tosiaan mitään lasten sökerryksiä, niit katsellaan aamusta iltaan! ymmärtänette??!!
no tässä tuli toisenlainen katsontakanta asiaan, kiitos siitä.
jotenkin häiritsi vaan nuo "lasten sökerrykset" jne :/
Mulla ei ole kyllä varaa ostaa Marimekko tai Iittalaa, varsinkaan kun jokaiselle tarhantädille halutaan ostaa jotka meidän neitejä on hoitaneet..
 
Pakko tulla vieläsanomaan tähän (vaikkeivät lapseni olekaan tarhassa, luojan kiitos.....kun näitäkin tätejä kuuntelee) niin kyllä on kärkästä porukkaa, tosi vaikea kohta viedä mitään, kun joku arvostaa itse tehtyä, mutta toiselle se onkin "sökerrys". Mut sit jos vietkin ostettua, vaikka laadukasta, niin eikö joku ajattele, että perhe haluaa esitellä varakkuuttaan :eek: . minullakin on eräs lapsiryhmä ja olen kiitollinen kaikesta muistamisesta. Eiköhän se ajatus ole pääasia, heittäkää sitten vaikka hittoon ne sökerrykset..
 
pph
Pakko on minunkin vielä sanoa monen vuoden kokemus asiaan. Kukaan ei tiedä montako tyynynliinaa, jossa on lapsen jalan tai käden kuvat, minulla on kaapissa. Yritin kyllä joskus käyttää niitä hoitolapsillani, mutta haluavat mielummin ne muumiliinat. En toki malta edes niitä hävittää, en liioin itsetehtyjä kortteja, mutta täytyy sanoa, että kyllä mieluummin pelkkä kiitos riittää kuin omatekemät jutut. Näin monta vuotta työtä tehneenä pursuaa kaapit kaikennäköisiä lahjoja, joten "kuluvat jutut" ovat kyllä parhaita.
 

Yhteistyössä