Mitä lahjaksi 3-vuotiaalle pojalle?

Minulla on suuri ongelma, en tiedä mitä ostan kummipojalleni joululahjaksi. Poika on juuri täyttänyt 3-vee. Vaatteita ei kuulemma tarvi, pikkuautoja ostin synttärilahjaksi, enkä haluaisi mitään tyhjänpäivästä muovikrääsää ostaa. Olisko kellään vinkkiä, että mitä tuon ikäiselle kannattaa ostaa?
 
Onko kaikki muovilelut pannassa? Meillä on esim. Plaston kuormurit, betoniautot, kaivurit, traktorit, nosturiautot jne. olleet suosiossa ja kovassa käytössä kahden pojan leikeissä... Kestäviä, hyviä leluja. Junarata on myös ollut ihan ykkönen. Paloautoja pystyy harva kolmevuotias vastustamaan :)

Kirjapuolelta meillä ovat olleet kovassa käytössä mm. Mauri Kunnaksen kirjat, Teemu- ja Sanna-kirjat, Veera lääkärissä, Tatu ja Patu päiväkodissa, Richard Scarryn kirjat jne., lapset tykkäävät myös eläin- ja ajoneuvokuvakirjoista ja sellaisista kirjoista, joista voi kuvista bongailla yksityiskohtia (esim. Kunnaksista etsitään Herra Hakkaraisia ja Scarryista Luru Luteita).

Ja lasten leivontasetti oli myös ihan ykkönen! Siis sisälsi muotit, kaulimen, leivonta-alustan ja mitähän vielä...

Tässä nyt jotain :)
 
Jotain soitinta olen miettinyt, mutta epäilyttää olisiko vanhemmat yhtä innoissaan. Autoja löytyy vaikka useammalleki pikkupojalle :D Eli taidan päätyä kirjaan ja palapeliin. Lasten tietokoneissa näytti ikäsuositus olevan 4+ ja eppäilyttää että näkiskö tietokone edes uutta vuotta. Kiitoksia vastauksista! :)
 
"vieras"
Mä ostin kummipojalle Duplo lentokoneen ja oma poika sitä kateellisena ihailee kaapin päältä. Tuon ikäiset tykkää kaikesta toiminnasta ja toimivasta, esim koneet ja työvälineet joissa äänet tai musiikkia. Toiset osaa jo tehdä palapelejä tai Brio rakennussarjaa (meidän ei, sille on autot, työkalut ja junarata lempparit). Esim tuota Brio rakennussarjaa voi ostella useana vuonna erilaisia paketteja.
 

Yhteistyössä