Mitä kuuluu SYYSÄIDEILLE 2005?

heipä hei... täällä ois yks kun ei näytä pahemmin muita kohtalotovereita löytyvän.. en raskausaikana täällä käynyt tai sillon kun poika synty mutta meillä poika synty 19.9.2005..
kuuluu ihan hyvää.. poik nyt n.10kg pikku mies.. paljon sairastellut mutta kaikesta aina selvitty.. :) nyt poitsu päällä pari kuukautta kävellyt ja muuutamia sanoja takana.. nyt uusinpia juttuja kaikkien katostaroikkuvien juttujen puhaltelu ja kaiken osottaminen.. sillä kai kysyy mikä toi on tai jos rumpua osottaa niin haluu rummuttaa.. :) näin meillä pienen oskari pojun kanssa :) kuinkas sinulla tai muilla??
 
Heips!

Täällä yksi äityli jonka poika synt. 17.9-05! Palstailut olen täällä kyllä mutta näin "vieraana". Meilläkin oli tuo alku hankalaa( maitoallergia ja refluksi) mutta ne on jo ONNEKSI siis takanapäin =) Meillä ukkeli alkoi kävelemään tuossa 1v. Sanoja ei vielä tule yhtään. "puhuu" sillai hassusti suu kiinni :D. Eroahdistus ja äidin katoaminen saa aikaan kovan huudon ja itkun... Isoveljensä kanssa tykkää kovasti leikkiä ja puuhastella.
Itse joudun palaamaan ensikuussa töihin :'( Pojat menee kumpainenkin ekaa kertaa tuolloin hoitoon. Äitiä jännittää ja surettaa...

Että tämmöistä nyt näin alkuun....
 
Heippa!

Kiva, että taas ilmesty meille oma pino ja toisia syyskuisia putkahti esiin. Mukava lukea teidän kuulumisia ym.

Meillä poika syntyi 23.9.05. Ei olla palstailtu täällä taaperopuolella kun muutaman kerran, vauva puolella silloin enemmän neuvoja kyselemässä. :D

Poju lähti kävelemään 10kk ikäsenä ja muutamia sanoja tulee; anna, pappa, napa, mummo ja ei.
Ymmärtää puhetta tosi hyvin. Esim, kun käskee keräämään lelut paikoilleen tekee sen ja kun sanoo missä lamppu, osoittaa kattolamppua.
Hampaita tuli taas yhellä rytinällä neljä kappaletta ja voitte vaan uskoa millasia oli ne viikot! Kaikki neljä poskihammasta tuli muutaman viikon sisällä esiin. Nyt hampaita on kaikenkaikkiaan 12kpl:tta.

Meillä tuli pojan isän kanssa ero nelisen kuukautta sitten, mutta ollaan pärjätty tooosi hyvin. Ja erittäin hyvissä väleissä ollaan exän kanssa. Poika on vähintään joka toinen viikonloppu hänen luona ja viikolla sillon tällön yötä. Parempi näin. :saint:

Poika syö kun hevonen ja silti on hoikka, nyt varmaankin 85cm pitkä ja painaa jonku 12kg.
Alettiin reilu kuukausi sitten vasta harjoittelemaan itse syömistä :ashamed: Mutta nyt se sujuu kuin vanhalta tekijältä. Siitä ei tuu yhtää mitää jos joku muu yrittää syöttää vaan itse on saatava syödä. Eikä ruokaa putoa maahan kuin muutamat palaset, muuten menee suuhun asti.

Syödäänkö teillä muilla vielä tuttia? Päivin, öin? Millon aattelitte ottaa pois?
Ennen poika söi tuttia vaan nukahtaessaan ja joskus yöllä, mutta nyt haluaisi koko ajan kulkea tutti suussa. Hassun näköstä, kun on olevinaan niin iso poika ja sitten on tutti suussa, kun pienellä vauvalla. =) :whistle:
Aattelin, että jos joskus tossa kesän aikana rupeis siitä vierrottamaan. Jäi traumat eilisestä lapsityrannit ohjelmasta... :LOL:

Ootteko pottaillu?
Arttu käy säännöllisesti potalla ja aina sinne saalista saadaankin. Hoidossa mennyt usein vain yksi vaippa päivän aikana, kun muuten on tullut pisut ja kakat pottaan.

Huh huh, tulipas paljon tarinaa. :eek:

Nyt lopetan ja jatkan joku toinen kerta.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:

-Suzu

Piti tulla muokkaamaan vähän tekstiä...Olin laittanut vahingossa pojan mitaksi 75cm vaikka totuus lienee lähempänä 85cm:ä. :D :whistle: <br><br>
 
Poika syntyi leikkauksella 29.9.2005. Nyt iso n 15 kg:n pojannassikka, kävellyt on jo kauan. Onneksi on, koska aloitti tarhan lokakuussa. Tarha mennyt alkujärkytyksestä selvittyämme hyvin. Korvatulehduksia on joka kuukausi ollut, mietin mitä pitäisi tehdä. Nyt siis 3 tulehdusta takana.
Elo on mukavaa, kiireistä, mutta 3 lasta pitää jalat maassa ja hauskuttavat väsynyttä äitiä.
 
Mäkin hypsähdän tänne, vaikken aikasemmin oo syysäideissä ollutkaan, palstailin silloin alkuun vauvalla mut siirryin pian tänne, aina vaan tuolla mitäs nyt -puolella jumitan :D.

Meidän Mikael synty siis 23.9.2005 ja on nyt jo iso herra (80,5 cm ja 12kg800g 1v3kk neuvolassa). Kävelty meillä ollaan kesästä asti, kymmenkuisena lähti kävelemään.

Sanoja on jokunen, nyt on joku mitä-kausi, eli joka asiaan sanotaan mitä :).

Herra tykkää kiipeillä kovasti ja muutenkin riekkua luvattomissakin paikoissa (ykköshauskaa on kiivetä sohvalle ja juosta siellä \|O ).

Isojen sängyssä ollaan nukuttu jo jokunen kuukausi, ja hyvin on menny, vaikka ihan laidaton malli kyseessä, mutta matala johon jerra pääsee ite kiipeämään.

Itse osaa syödä jos haluaa, haarukalla tykkää syödä, jos on lusikkaruokaa, menee leikiksi ja äiti saa syöttää.

Korvakierre meilläkin jo tossa oli, ja nyt on putket korvissa ollu pari kuukautta, jonka ajan on oltu ihan terveenä. Yksityisellä putkitettiin, kolmas tulehdus oli päällä kun putket laitettiin ja kitarisat poistettiin, muuten on sitä ennenkin oltu aikalailla terveenä mitä nyt ripulia ja märkärupea pienempänä (keväällä 2006).

Tuttia meillä ei oo koskaan syöty, maidot juodaan vielä tuttipullosta, koska nokkamukiin jos laittaa maitoa niin herra heittää mukin mäkeen, vettä kyllä juo siitä monta mukillista päivässä :).

Muoksin tänne vielä, että pottailtu ollaan jo useampi kuukausi, aika harvoin enää tulee kakat vaippaan, ja pissitkin pottaan melkein aina kun siihen istuttaa, päikkärien tai ulkoilun ajan saattaa jo pysyä vaippa kuivana jos just ennen ja jälkeen käyttää potalla :).

Ja mä vielä oon kotosalla herraa hoitamassa tän kuun loppuun, sitten alkaa herralla päiväkotielämä.

Tällästä meillä :).<br><br>
 
Heippa syyskuulaiset!

Kiva että meillekin oma pino.

Meidän neiti syntyi 21.9.2005 ja nyt painaa n. 11.5 kg ja 81cm pitkä. (ei neuvolassa mitattu)
Kävelemään oppi 8½ kuukautisena joten pitkään on kävellyt. Sanoja nykyään tulee aika vähän. Pappa on joka päiväinen sana. Jotain yksittäisiä sanoja tulee silloin tällöin.

Terveenä neiti on ollut. Mitä nyt joskus vähän kuumetta ja nuhaa. Korvatulehduksilta ollaan vältytty.
Hampaita on nyt tasan 10kpl.

Pottailu on edistynyt.
Kakka tulee joka aamu pottaa ja pissa tulee silloin tällöin.
Itse syö paremmin haarukalla kuin lusikalla. Mutta kuitenkin jotenkin syö itse.

Aamulla herätään klo 9.00 aikaa. Päiväunille klo 12.30 ja yöunille klo 19.30.
 
rusinantte
Moikka vaan!
Meidän Leevi-poitsu synty 3.10.2005 ja on oikea aurinko. Nyt alkaa löytyä omaa tahtoo, mutta muuten rauhallinen kaveri. Vielä ei edes kävele, kun seinää ja tukea vasten. Sanoja sanoo: äiti, pappa, heppa (ukilla hevosia), anna, poppa (tuli), mummo, tätä (osoittaa jotain mitä haluaa), pupu, maito on mamma.
Yks raju maha- ja räkätauti sairastettu.

Nyt mulla ollu pojan nostelukielto 3 vk, kun joulun jälkeen leikattiin umpisuoli. Pikkunen ollu hiukka ihmeissään, mutta onneksi isoveli (5 v.) ollu nosteluapuna sillon kun iskä ollu töissä. :)

Leevi syö ite ruokansa ja juo lasista. Kahdet päikkärit vielä nukutaan ja illalla 21 nukkuun ja aamulla 07.00 ylös. Tuti on ykkös juttu!
 
Marika80
meidän veeti syntyi 22.9 ja viimesimmät mitat 10,3kg ja n.80cm. perhepäivähoitajalla ollut jo 11kk lähtien ja onneksi viihtyy hyvin ja mulla opettajana lyhyet päivät. veeti 6h/pv hoidossa yleisimmin.

kävelemään oppi 13kk, sanoja tulee muutamia, mutta omaa posmellusta sitäkin enemmän. pottailtu vasta satunnaisesti. itse syöminenkin aloitettu vasta vähän aikaa sitten ja enemmän menee vielä koiran ruuaksi lattialle kuin omaan suuhun. yösyönnit lopettiin myöskin vasta vähän aikaa sitten, päivällä saa vielä 2krt maitoa ihan siitäkin syystä että rinnat pinkeinä kuin imetyksen alussa. vaikka aluksi pelkäsin vierotuksen onnistumista koska poika ollut aina hirmuinen tissihirmu niin tosi hyvin on mennyt. tissi on rikki ja päällä vielä laastari - hyvin on mennyt läpi =) muutenkin ymmärtää kyllä jo hirmuisen hyvin puhetta. ei aina ymmärräkään miten paljon toinen jo hoksaa. tuttia käytetään vielä yöllä, mutta sen merkitys vähentynyt tässä viime aikoina.

mutta nyt lähden hakemaan murusta hoidosta, eiköhän siellä olla jo herätty päikkäreiltä

kivoja talvipäiviä kaikille, eikö muuten tunnu olevan ikuisuus siitä meidän nassikat oli vastasyntyneitä? kaverikin synnytti just, niin tuli ihan tunne että onko meidänkin veeti ollut joskus noin pieni :) onko muuten kellä jo vauvakuume herännyt uudestaan tai jo pikkusisarrusta tulossa?
 
Minäkin aattelin liittyä tähän pinoon,kun meillä poika syntyi myös syyskuussa 2005 29.9. :) La oli 31.10 mutta poika päätti tulla maailmaan etuajassa... ;)

Hyvin on meillä mennyt,vähällä ollaan päästy sairastelujen kanssa. On ollut ainoastaan kaksi korvatulehdusta ja pari kertaa flunssa :snotty: ja nyt vuoden alussa poika sairasti vauvarokon.

Meillä ollaan oltu hiukan hitaampia oppimaan kaikki,mutta sitten kai sitäkin taitavampia :LOL: Käveleen poitsu oppi n.kuukausi sitten, mutta vielä edelleen useesti konttaa,kun on huomannut niin pääsevän nopeemmin ;) .Sanoja tulee mm.äiti,auto,isi,tyttö,kakka,kukka,rekka, traktori,veikka,tik tak (kello).... :)

Nyt on meneillään myös meillä tuo kiipeilykausi,joka paikkaan kiivetään ja tullaan melkein samantien alas ja taas kiivetään....
Johtuu ehkä siitä,että ukkeli oppi jokin aika sitten tuleen alas komeesti pylly edellä ja siinä suurinpiirtein samaan aikaan myös kiipeen joka paikkaan. :whistle:

Joulukuussa neuvolassa saatiin mitat 79cm ja 10kg ja MPR-rokote.

Meillä ei oo ikinä oikeen tuttia syöty.Tuttipullosta kyllä juodaan edelleen päikkäri-ja iltamaidot,muuten lasista/mukista.

Nopeesti on mennyt aika ja niinkun tossa jo joku tokasikin,niin ei ole meitin vauvat enää vauvoja.... :eek: Kuinkas monella on vauvakuume?? Tai jopa raskaana?? :)
Mulla on hiukan ajatus toisesta lapsesta poltellu..... ;) :)

Mukavaa kevään odotusta kaikille!! =) :flower:
 
Kiva että täällä pyörii vähän enemmän meitä syyskuun lapsien äitejä.

Tuossa pari ihmistä jo kyseli että onko vauvakuumetta.
No, meille tulee elokuussa pikkukkonen! :D
Eli kuukaus siitä niin esikoinen on 2v. Sitten hulinaa riittää.

Mites muilla syyskuun lapsien äidit? Onko vauvakuumetta tai onko muita raskaana olevia?

 
Heipparallaa! Kiva kuulla miten muilla menee =)

Meidän tyttö syntyi siis 18.9.2005 ja nyt jo 1v4kk :heart: hoidossa ollut pph:lla 11kk ikäisestä ja hyvin on mennyt alun huutelujen jälkeen.

Hampaita on edessä pitkä rivi, nyt tulossa kulmahampaat, ihmeen rauhallisesti silti nukkuu.. sairasteltu ollaan kovasti, loppuvuodesta oli vauvarokko ja vesirokko, ja nyt oli korvatulehdus. :(

pottaan tulee välillä saalista, tykkää typy istua potalla =) ihme sinänsä että malttaa istua, muuten on sellainen ikiliikkuja, aina menossa... kiipeilee kaikkialle, siirtelee huonekaluja että ylettyy jonnekin (esim valokatkaisijaan :whistle: ) purkaa kaiken ja utelias kuin mikä... kyllä on perässä juoksemista..

sanoja tulee jonkin verran, ruumiinosia osaa osoitella ja esineitä muutenkin.
yöllä herätään aina kerran, silloin kun pitää päästä äidin viereen nukkumaan omasta sängystä....

nukahtaako teillä taaperot itse yksinään omaan sänkyyn? voiko siihen opettaa ilman itkettämistä? tämä on meillä se polttava puheenaihe...
 
Niin ja syödään meillä vielä tuttia, yhteen väliin ei tarvinnu kuin nukahtaessa mut nyt on tullut joku ihme kausi että pitää enemmän saada lutkuttaa. Kesällä minäkin ajattelin vierottaa tuttipullosta (juo nukahtamismaidot siitä) ja tutista kun on koulusta lomaa. =)
 
emmi87
täällä myös yksi syys lapsen äiti, poika syntyi 10päivä, laskettu aika oli tosin jo elokuun viimeinen päivä 2005. pitäisi rueta varailemaan aikaa puoltoista vuotis neuvolaan. Jasperilla ei oikein vielä sanoja tule, mutta juoksentelee jo kovaa vauhtia, lähti kävelemään 10kuisena.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 22:32 Riitu kirjoitti:
Kiva että täällä pyörii vähän enemmän meitä syyskuun lapsien äitejä.

Tuossa pari ihmistä jo kyseli että onko vauvakuumetta.
No, meille tulee elokuussa pikkukkonen! :D
Eli kuukaus siitä niin esikoinen on 2v. Sitten hulinaa riittää.

Mites muilla syyskuun lapsien äidit? Onko vauvakuumetta tai onko muita raskaana olevia?
Täällä 9.9-05 syntyneen tytön äiti :wave:

Ei olla enään raskaana :D , viides tyttäreni syntyi 28.12-06 :heart:
Mutta kovasti on tuo krooninen vauvakuume vaivaamassa, ei auta vaikka täälläkin aikamoista hulinaa riittää aamusta iltaan :D
Riitulle onnea odotukseen :flower:
 
Heippa kaikki.

Eli olen entinen Riitu, rekisteröidyin ja nimimerkki piti muuttaa.

Meillä oli 1,5v neuvola. Neiti on nyt 85 cm pitkä ja painaa 11.485 kg. Iso tyttö. :D
Hänestä tulee kaunis kukkaistyttö kesällä kun menemme naimisiin. :heart:

Meillä kovasti on alettu puhumaa. Yrittää ainakin sanoa paljon sanoja, joista suurin osa on kyllä vielä puolikkaita sanoja.
Pottailussa menimme takapakkia. Nyt ei pottaan tule mitään. Aikaisemmin tuli aina aamusta kakka ja illalla pissa. Mutta jospa me saisimme sen kesällä viimeistään rullaamaan.
Kesällä pitäisi vaihtaa neiti isojen tyttöjen sänkyyn niin pikkukakkonen saa pinnasängyn.

Kirjoitelkaapa muutkin syysäidit kuulumisia. Mulla tuossa prifiilissa ja vauvamaha kuva. =)
Nyt viikkoja 15+5 ja maha senkun kasvaa, neiti ei vielä oikein ymmärrä mitää.
 
Heipä hei kaikille! =)
Meillä tyttö syntynyt 12.9.05 ja tosi kivasti on mennyt. Pikkuinen sirppana on kylläkin (n. 9kg), mutta sitäkin pippurisempi :D Kovaa vauhtia jo juoksee, kävelemään lähti 1v 2kk. Sanoja tulee jo tosi paljon ja kahta sanaa peräkkäinkin sekä yksi kolmen sanan yhdistelmä: "isi ja äiti". :heart:

Tutin neiti jätti joulupukille ja sen jälkeen ei sitä ole kaivannut, pullosta juodaan maitoa vielä. Päiväkotiin neiti lähti tammikuun alussa, mutta onneksi jo pian saa jäädä taas äidin kanssa kotiin kun jään äitiyslomalle. =) Viikkoja on nyt 29 kasassa. Mitähän muuta... hampaita löytyy neidin suusta 10kpl. Terveinä ollaan kyllä oltu muuten, paitsi se kauhea vatsatauti sairastettiin vuoden alussa.

Kovasti touhuilee ja leikkii nukeilla sekä Titin tahdissa tanssii. Muskari on ihan ykkösjuttu. Ahkerasti pottaillaan ja 11kk alkaen on kakan pottaan tehnyt. Purkkaakin on oppinut nyt syömään, enää ei niele sitä. Päiväkotiin kun on mennyt niin on halunnut paljon alkaa piirtämään ja hakee paperia ja kynää, mutta ei kyllä kovin kauan jaksa siihen vielä keskittyä ja kynäkäsi saattaa vielä vaihtua.
Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!
 
Heipä hei, olen 15.9. syntyneen pojan äiti. Poika on touhukas ja eläväinen pikkumies. Ollut aika varhainen kaikessa: lähti kävelemään 9 kuisena ja puhuu ikäisekseen hyvin paljon. En yritä tässä olla kehuva ylpeä äiti, vaikka sitäkin toki olen :) Mutta niinhän me kaikki ollaan. On vain niin hauskaa kuunnella, kun lapsi osaa jo sanoa pieniä virkkeitä, toistaa jokaikisen sanan ja kertoo ajatuksiaan siitä, mitä pitäisi leikkiä tai syödä. Eniten tykkää autoleikeistä ja ruuanlaitosta.

Ongelmana on nukkuminen. Poju ei ole nukkunut vielä yhtään kokonaista yötä ja heräilee useita kertoja. Kausittain nukahtaa heti tai välillä sitten valvoo tuntitolkulla. Muuten kaikki on hyvin. NEuvolaan mennään ensi kuussa. Painoa on kotivaan mukaan 11.7 kg ja pituutta noin 85 cm.

Toistaiseksi olen kotona, töihin kuitenkin ilmeisesti kevään aikana. Terveisiä kaikille syysäidille.
 
Heippa kaikille! :wave:

Meillä poika syntyi 4.9.2005. Täällä taaperot puolella en pahemmin palstaile mutta käyn silloin tällöin katselee onko muita syysäitejä enään paikalla. Ja nyt sit olikin heti etusivulla. =)

Meillä poika alkoi kävelee 1v2kk ikäisenä ja sanoja alkoi tulemaan 8kk iässä ja nyt siis puhuu täyttä päätä koko ajan. Poika kovasti isosiskoa kiusaa ja piilottaa siskon barbeja. Heh...

Itsellä vauvakuumetta alkoi olemaan ilmassa pojan olles lähes 1v ja nyt siis raskaana ollaan. Heinäkuussa sit perheenlisäystä luvassa. :heart:
 
heippa kaikille!! meillä poika syntyi 29.9.2005 viimesimmät mitat on 13,5kg ja 84cm..

reipas poika on! aloitti lokakuussa perhepäivähoidossa ja hyvin on mennyt ei vierastele tai itke perään yhtään.. kävelemään oppi 11kk:n ikäisenä ja muutama sanoja jo tulee (äiti, pappa, auto, lamppu yms.) puolivuotiaasta asti on nukkunut yöt heräilemättä omassa huoneessaan..

tuttia syö nukkumaan mennessä ja pullosta juo vielä. itse ei syö ja jos kokeileekin niin siitä ei todellakaan tule vielä mitään!! :) pottailuun ei myöskään oikein vielä keskity.. ihmeellistä lukea kun muut saman ikäiset jo syövät komeasti itse ja käyvät potalla.. nooh.. kaikki aikanaan..

joulukuussa laitettiin putket korviin kun oli 3 tulehdusta peräkkäin ja niistä nyt toivottavasti on apua kun ei ainakaan tulehduksia ole ollut..

meillä heräillään aamulla 6-7 aikoihin ja 11 päikkärit noin 3 tuntia ja 19 nukkumaan.. kiipeilyvimma on nyt kova! tuolille ja pöydälle on koko ajan menossa :)

tämmöstä meille kuuluu :) kiva kun on meille syyskuun äiteille oma pino!
 
hei! meillä 15.09.05 syntynyt tyttö . tällä hetkellä neiti on 8155g ja 75cm. (polilla kaksi viikkoa sitten) Meillä on sairastettu todella paljon, sairaalassa olaan oltu 5-kertaa ekan kerran 12-päiväisenä ja viimeisen kerran kesäkuussa. korvatulehduksia oli syksyn aikana niin usein etteivät voineet tarkistaa putkituksen tarvetta kun korvat eivät olleet niin pitkään terveenä että sen olisi päässyt katsomaan. meillä diagnosoitu astma. syksyt ovat olleet pahoja. mutta tällähetkellä lääkitys on saatu sillä tavalla kohdilleen että jos huonompi kausi alkaa (e. pakkanen kovenee) saan tilanteen parannettua jo muutamassa päivässä, lisäämällä lääkitystä. lapsella menee normaalisti sertide nimistä hengitettävää lääkettä 2x päivässä ja singulair-nappi illalla tarvittaessa venttolineä. pahimmillaan säännöllisesti se on ollut 4x pvä seretide ja 6x pvä venttoline ja singgullair nappi ja lisäksi yöllä venttolinea, tarpeen mukaan. jouduimme kolmeen kertaan ottamaan yö syömiset takaisin ohjelmaan kun ei neiti kasvanut riitävästi. (Huonoina aikoina, ennen lääkityksen vaihtoa) meillä ei syödä vielä itse. kävellyt neiti on nyt noin kolme viikkoa. Nukkumaan käynnit olivat yhdessä vaiheessa todellinen ongelma, neiti ei syksyllä kestänyt itkua yhtään, siis 20 sekunttiakin oli liian pitkä aiak (sai kohtauksen) nykyisinkään ei montaa minuuttia kestä. joten kiipesi aina tytön viereen hänen sänkyynsä. Kunnes keksin noin kuukausi sitten laittaa hänet samaan aikaan siskon kanssa nukkumaan ( aijemmin n. puolituntia myöh.) laitan pikkusen ihan viimesenä sänkyyn, en käy enään siskon luona ja sanon vaan napakasti, nyt nukutaa ja hyvää yötä, sitten valot pois ja sen hetken neiti protestoi kun laitan oven kinni, sitten ei kuulu mitään... ja aamulla vasta herätään...
Tuttia meillä syödään ja pyydetään välistä päivälläkin ongelma on isosisko (5) joka saa kaivettua sen jostain piilosta ja antaa neidille.
no pitää lähteä laittamaan pikku neitiä nukkumaan
hyvää syksyn jatkoa! :hug:
 
Hei kaikille! Löysinhän täältä "oman" pinon :D Eli meilläkin on syyskuussa -05 syntynyt poika, tarkkoja mittoja en osaa laittaa kun neuvola on vasta parin viikon kuluttua ja edellinen syyskuussa. Mutta suurinpiirtein 80cm ja 12-kiloinen poika on. Hampaita hänellä on jo 14, 8 ylhäällä ja 6 alhalla. Poika on aina ollut hyvä syömään, ja nyt opettelee kovasti itse syömistä. Eilen söi jo itse jogurtinkin =) Aamulla on heti saatava aamupalaa, poju säntää ekana keittiöön ja haluaa paahtoleipää ja jogurttia :D Eräänä aamuna heräsin siihen että poika huuteli keittiössä, menin katsomaan ja siellä hän istui jo omassa syöttötuolissaan odottamassa aamupalaansa :eek: :whistle: On muutenkin todella kova kiipeilemään ja keikkumaan korkeissakin paikoissa. Enää ei auta että kaataisi tuolit kumolleen, poju nostaa ne kyllä ylös ja työntää pöydän viereen :/
Kaikkein kiinnostavimpia ovat isin työkalut, niillä jaksaisi leikkiä tuntitolkulla. Joulupukki toi omat työkalut mutta ne eivät olleet yhtä kivoja. Tietokoneen näppäimistö ja hiiri ovat myös kivoja, niihinkin ylettyy jos kiipeää yöpöydälle ;)
Potalla käytiin ekan kerran 10-kuisena, ja tulosta tuli heti. Sen jälkeen ollaan pottailtu enemmän ja vähemmän.
Aamupäivisin (ainakin parina päivänä viikossa) käymme avoimessa päiväkodissa, jossa poika viihtyy todella hyvin. Muita harrastuksia ei vielä ole.

Nyt lähden ruoan laittoon.
Kirjoitelkaahan kuulumisia tähän ketjuun, ei anneta tämän pudota :wave: =)
 

Yhteistyössä