Mitä koruja käytätte? Vaihteletteko?

• Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
....
Tulipa tässä taas tämmönen hömppä kysymys mieleen. Eli siis mitä koruja käytätte ja kuinka usein? Vaihteletteko niitä, ja jos vaihtelette niin kuinka usein? Itselläni on vakiona vaan sormukset, en ole jotenkin tottunut käyttämään kaula- ja korvakoruja päivittäin. Juhliin ehkä vain joku sama kaulakoru ja jotkut näyttävämmät korvikset ja arkena jos käytän niin aina ne samat helmikorvikset.

Millaisia korviksia esim. arkena käytätte? Käytättekö töissä/kotona?

Mitä mieltä yleensä olette sellaisesta jolla on arkisin esim. aina samat korvikset tai kaulakoru?

"Hanna"
Mulla on aina hopeisena KK:n Talon Sydän-sarjan sormus, kaulakoru (pienellä sydämellä), roikkuvat korvikset, nilkkakoru ja ranneketju. Nämä on mun lempparit joita rakastan hurjasti :D
KK:n Anna-sormusta käytän myös lähes päivittäin.

En oikeastaan vaihda näitä edes juhlia varten. KK:n hopeisen ison Tintti-riipuksen saatan välillä laittaa vielä lisäksi, mikäli se sopii asuun.

vierass
Pienet kultakorvikset (tällä hetkellä eriparia koska molemmista on pari hävinnyt, toinen on sydän ja toinen pallo), ja yleensä vihkisormukset mut kotona otan ne pois. Kultainen sydänriipus jos menen kokoukseen tms, kotona otan pois. Juhlakoruina pronssinen Talon sydän-sarja.

En kiinnitä muiden koruihin huomiota, tai kivaltahan ne näyttää mutta en laske onko ne samat kuin viimeksi ja viime vuonna.

vieraskin.
Mulla on aina koruja ja välillä vaihtelen tiheämmin ja välillä samat on pitkään. Nyt on ollut viisi ohutta hopeista ketjua kaulassa jo monta kuukautta. Korvissa on aina korvikset ja nyt on ollut pitkään kultaiset, riippuvat pisarat. Sormuksia ja käsikoruja käytän juhlissa, kun hoitoalalla ei voi käyttää.

Tykkään kiiltävästä. Aika monta sellaista rihkamaakin on. Ei mulle väliä korun hinnalla vaan sillä että on kaunis. Juu nuo rihkamat tosin alkaa kulumaan ja menee rumaksi esim. hopea väri kuluu pois ja alla jotain kuparia.

"hoitsu"
Magneettikoruja (teräksisiä) käytän ja vaihtelen. Töissä nyt ei sattuneesta syystä voi olla kuin korvikset, kaulaketju ja joku nilkkaketju korkeintaan. Vapaalla sitten lisäksi rannekoruja, sormusta ja / tai kelloa tilanteen mukaan.

Nap
Kihlasormus on kokoajan käytössä, joskus otan suihkussa pois. Ja toki leipoessa ja ruokaa laittaessa.

Korvanlehdissä on 8mm venytykset, niissä on kans kokoajan korut (tällä hetkellä silikoniset tunnelit). Putsailen päivittäin ja tilanteen mukaan vaihdan toisen värisiä koruja noihin.
Myöskin korvissa on tragus-lävistykset, niitä en vaihtele.

Jos on jotain hienompia juhlia, niin sitten tilanteen mukaan vaihdetut korvikset, valkokultainen rannekoru ja kaulaan joku sievä simppeli koru.

Mulla on aina kihla ja vihkisormukset ja kaulassa kultainen horoskooppiriipus, korvissa useimmiten pienet kultaiset tai hopeiset korvikset. Muita koruja vaihtelen. Kalevala koruja useita. Viimeisimmät koruostot on Hopeista kielosarjaa.

"marianne"
En mitään koruja käytä. Työni puolesta ei saa olla yhtään korua korvissa, sormissa, kaulassa eikä ranteessa. Helpompi kun korut on kokonaan pois käytöstä, eivätpähän häviä. Juhliin laitan korut ainostaan.

Tylsäksi on muuttunut, kun töissä ei saa koruja pitää. Niinpä tulee kotona vedettyä vaan kihla-ja vihkisormukset sormeen takaisin aina kun muistaa. Juhliin saattaa ehkä repästä ja laittaa vaikka korvikset korviin.

kolme korua
Kihla-ja vihkisormukset ja kaulassa kultainen ketju, jossa on keskellä iso sydän ja ympärillä 8 pienempää sydäntä. Olen saanut ne omalta kullalta lahjaksi enkä muita käytä. Korvissa ei ole edes reikiä, vaikka muutamat korvakorut omistankin.

Aina on sormus sormessa ja toisessa korvassa 2kpl pieniä korviksia, toisessa 3kpl (yksi rustossa).
Lisäksi sormuksia vaihteleva määrä, joskus vain tuo yksi -aina sormessa oleva- ja joskus taas lähes joka sormessa jopa useampi sormus (tavis- ja nivelsormukset).

Kaulassa on pari kertaa viikossa useampi kaulapanta ja ohuita, pitkiä ketjuja, mutta useina päivinä ei mitään.
Korvissa on pienten korujen lisäksi useamman kerran viikossa kämmenen kokoiset renkaat.

Tiivistettynä luulisin, että käytän enemmän ja massiivisempia/näyttävämpiä koruja kuin suomalaiset keskimäärin.

"Hmmm"
Korvakorua en ole tainnut vaihtaa vuosiin (mulla on tosiaan vain yksi pieni timantti toisessa korvalehdessä :D)
Sormuksia taas vaihtelen lähes päivittäin, mutta kaula- tai rannekoruja en oikein ole oppinut käyttämään. Joskus jokin yksinkertainen rimpula saattaa roikkua ranteessa.

"Hmh"
Nykyään en juuri mitään...töissä ei voi pitää koruja. Joskus harvoin korvikset, korukelloa pidän kotona ja kylässä. Ennen oli kaulaketjuja ja sormus lähes joka sormessa.

jokumeistä
Vakiona on kello, KK:n lumihiutale -sormus ja eräs toinen halppishopeasormus.
Kaulakoruja mulla on arkikäytössä 3 erilaista, juhlaan sitten KK:n lumihiutale -kaulakoru.
Korvakoruja on monenmoisia, lempparina Espritin "timanttikorut". Kaikkia vaihtelen ihan fiiliksen mukaan.

Yhteistyössä