mitä kivaa muistat tehneesi koulun ruotsin tunneilla?? =)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="jojo";22919653]Mä olen aikanani joutunut useiden eri aineiden tunneille opettamaan ja MIKÄÄN ei ole sellainen helvetti kuin yläasteen ruotsintunti. Pikkumussukat eivät nauttineet hissastakaan, mutta se oli taivas ruotsin opettamiseen verrattuna.[/QUOTE]

:D hmmm, täällä on yksi yläkoulun ruotsinope, enkä sitä nyt niin pahana pidä... ;)
 
Naurettiin opelle kun se alkoi ekalla tunnilla yhdelle pojalle avautua kun tyyppi löhös pulpetis. Ope sille alkoi ruottiks solkata, et vastaas poika tähän kun olet niin olevinas ja se heitti jonku ihme kyssän ruottiks niin kundi vastas sille riikinruottilla pitkän kaavan mukaan ku puoli ikäänsä oli ruottis asunu. (eihän se ope rukka sitä tienny ku eka tunti vasta oli) Meil oli hauskaa ku opella naama venähti. Ei kysyny siltä enää mitään, heh heh
 
Peesailin poikia takapenkissä, kun poijjaat kiusasi vanhaa, ressukka-opettajaa. Hihittelin lähinnä, ja tein kaikkea muuta, kun opiskelin. Pinnattuakin tuli usein, miehen luona majailin asuntolalla ne tunnit:saint:
 
"poikia3"
Siinä olet oikeassa, ettei opetus varmaankaan ole kaikin osin ajan tasalla, mutta kyllä se silti on pakkoruotsia hyödyllisempää!
Mulle on kyllä elämässäni ollut paljon enemmän hyötyä ruotsista kuin pakkoliikunnasta. Mieleistä liikuntaa kun on voinut harrastaa vapaa-ajalla, koululiikunta ei ole kuin saanut minut inhoamaan tiettyjä lajeja. Ja koulussa opittua ruotsia hyödynnän ihan joka päivä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22919911:
taidat silti osata ?
Olen opiskellut ruotsia 10 vuotta ja sitten päälle sairaanhoito-opisto ja ammattikorkea. Osaan sanoa skimba på fittan sekä stora öron, liten kug, fy fan han ser ut. Siinä kaikki eikä kovin käyttökelpoista eikä ehkä kielipillisestikaan oikein. Mutta enpä ole tähän pian 50 vuoden ikääni tarvinnut ruotsia muualla kuin koulussa ruotsin tunneilla.
 
"Pusse"
Tykkäsin ruotsinopiskelusta ihan hulluna, edes toisinaan vähän dorkat opettajat ei pilanneet sitä iloa :) Yläasteelta muistan, kun kerran päätettiin koko luokka mennä opea piiloon ennen tunnin alkua. Ruotsinluokka oli erillisessä rakennuksessa ja mentiin niinkin hyvään piiloon kuin ulos sen luokan ikkunan alle piiloon... Tokihan opettaja ekana kurkkasi ikkunasta kun luokkaa ei näy ja lupasi jälki-istuntoa jokaiselle joka ei välittömästi tule luokkaan =)
 
Opiskelin :snotty:

Saatoin mä toki vähäsen flirttailla parille klopille siinä samalla..... :D

Matikantunnit mä sentäs löin täysin lekkeriksi, koska siinä olin (kuten kielissäkin) tasoryhmässä ja meidän ope ei kovinkaan paljoa edes yrittänyt tähän luuseriryhmään panostaa.
Enkä mä vieläkään siis käsitä mitä hittoa kirjaimet tekee numeroiden seassa kun lasketaan.
 
Viimeksi muokattu:
äiti 44 v
Lintsasin yhden Joukon kanssa, siis yhden enkä isomman joukon.

Mentiin kaupungille konditoriaan juomaan teetä ja syömään viinereitä tai lintsattiin kirjastossa jutellen ja kirjoja lukien. Tämä lukioaikoina siis, yläasteella kouluni sijaitsi sellaisessa korvessa ettei ollut mitään mieltä lintsata kun saattoi häiritä tunnillakin.

Kirjoitin ruotsista muuten laudaturin mikä järkytti lukion ruotsinopettajaani hyvin syvällisesti!!! Olen aina tykännyt järkyttää ihmisiä :D
 
"Kenguru"
En muista juuri mitään yläasteen ruotsin tunneista. Kai siellä sentään olen ollut, kun tunteja muistellessa päässä soi "vilken färg har Sveriges flagga, Sveriges flagga är vit och gul" (nyt ei saa tuomita mahdollisista kirjoitusvirheistä).
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23051334]En muista juuri mitään yläasteen ruotsin tunneista. Kai siellä sentään olen ollut, kun tunteja muistellessa päässä soi "vilken färg har Sveriges flagga, Sveriges flagga är vit och gul" (nyt ei saa tuomita mahdollisista kirjoitusvirheistä).[/QUOTE]

paitti et ruottin lippu ei oo valkoinen ja keltainen :D
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23051730]paitti et ruottin lippu ei oo valkoinen ja keltainen :D[/QUOTE]

No arvasinhan että jotain omituisuuksia sinne laitan:D.
Rämpsytettiin tuota kyllä Suomen lipustakin, on tämän iltainen puolustuspuheeni:D
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23051753]No arvasinhan että jotain omituisuuksia sinne laitan:D.
Rämpsytettiin tuota kyllä Suomen lipustakin, on tämän iltainen puolustuspuheeni:D[/QUOTE]

okei, hyväksytään :D :D blå och vit ja gul och blå saattaa mennä sekasin :D
 

Yhteistyössä