Mitä kestovaippoja hoitoon

Meidän 1-v on ollut nyt muutaman viikon perhepäivähoidossa ja hoitoon pakkaan aina kestoja kertiksiä. Olen antanut hoitajan valita kumpia käyttää ja hän yllätyksekseni on valinnut kestot. Tosin kestot falskaavat lähes aina. en ymmärrä miten, laittaako hoitaja ne päälle jotenkin huonosti vai pissaako poika hoidossa normaalia enemmän. Meillä siis käytössä taskuja ja muutama aio. Mitä kestoja muut käyttävät hoitovaippoina ja millaisilla imuilla?
Ainoastaan aamuvaippa on pidempään yllä hoidossa kuin kotona, mutta muiden vaippojen vaihtoväli ei ole kotivaihtoa pidempi.

Miten muilla yleensä hoitajat ovat ottaneet kestot vastaan? Itse yritän tehdä hoitajalle kestoilusta mahdollisimman vaivatonta, aivan kuin kertiksiä käyttäisi. Vielä kun tuosta falskaus ongelmasta pääsisi, en kuitenkaan haluaisi topata vaippoja ihan älyttömän paksuiksi. Nyt tilasin kokeeksi Ipanoiden helppovaipan jos se pitäisi.
 
Pystyisitköhän mitenkään utelemaan hoitajalta, kuinka kiinnostunut hän ylipäätään on opettelemaan kestojen käyttöä. Eli olisiko liian vaivalloista käyttää sisävaippa + villahousut yhdistelmää? Se kun ainakin meillä on ihan pomminvarma. Meillä joissain taskuvaipoissa sisällä olevat imut saattavat mennä jotenkin huonosti silloin jos ne on täytetty jo etukäteen ja sitten falskaavat päällä. Mutta en kyllä ymmärrä miten ne aio:t voisi saada niin, etteivät ole hyvin. Luulisi toisaalta hoitajan mielummin näkevän vähän enemmän vaivaa ja laittavan vaikka jonkun sisävaippa + kuorivaippa yhdistelmän kuin olla aina vaihtamassa märkiä vaatteita. Kun nyt kuitenkin on kaikesta huolimatta halunnut käyttää kestoja vaikka olisi tarjolla ollut kertiksiäkin.
 
Poika ollut hoidossa nyt kuukauden verran ja ekan viikon laitoin kestoja mukaan. Ne oli valmiiksi pakattujakin vielä. Hoitaja pyysi toisena hoitopäivänä kertiksiä ja pitkin hampain sinne vietiin sitten seuraavalla viikolla muumi-paketti. Pistin silti kestoja mukaan jos kuitenkin.. Olin ostanut parempia imuja ja yhden aio:n lisää juuri hoitoa varten ja sitten niitä ei edes käytetä :headwall:
 
Meillä esikoinen alottin päivähoidon nyt tälläviikolla. Tutustumisreissulla kerroin, että kotioloissa meillä kestoillaan, mutta jos kokevat hankalaksi, tuon toki myös kertsejä. Tuumasivat, että kyllä heille kestot käy siinä missä kertakäyttösetki. Vein kuitenkin ekana hoitopäivänään sekä kertakäyttösiä että kestoja. Ilokseni iltapäivällä huomasin, että niitä kestoja oikeasti myös käytetään. :)

Pojalle olen siis vienyt pelkkiä valmiiksi täytettyjä Fuzzeja. Ajattelen, että mitä yksinkertasempi viritys, sen parempi. Eikä montaa eri laatua.

Tyttö jos ja kun hoidon aloittaa, saa mennä sisävaipoilla ja villiksillä. En usko tuonkaan monimutkasen olevan, sillä tyttöhän pää-asiassa ei muita housuja käytäkään kuin villiksiä. Siis pitkälahkeiset merinovillapökät ja niitten kanssa joko paita, tunika tai mekko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Mä vein Bumgenius 3.0 taskuvaippoja. Hyvin toimivat ja hyvin ottivat ne vastaan ja käyttöön.
Meillä on myös käytössä bg:n yhdenkoon taskuvaipat. Ja lisänä olen niihin laittanut Ummal hampputuplan (pieni hyvin imukykyinen "liina").
Aivan mahtava tuo hampputupla! Vaipan koko ei kasva, mutta imuteho paranee huomattavasti. Suosittelen lämpimästi :heart:
Hyvin on hoitaja käyttänyt vaippoja; käyttää kertiksiä vain jos kestoja ei ole puhtaina.
Pääasiassa meillä on Bg:n taskuvaippoja ja sitten on muutama Fuzzi. Bg:n hyvä puoli on siinä, että tarrat on huomattavasti helpompi pukea (etenkin hoitajaa ajatellen), kuin taas Fuzzeissa on niin paljon nappeja. Kummatkin silti yhtä hyviä, mielestäni!
 
Meillä käytössä R&R helppo AIO-vaippoja ja tuhinatuvan AIO ja tuhinatuvan taskuja. Kaikissa on täytöt valmiina ja taiteltuna, joten päälle vaan. Harvoin on tullut läpi. Käytetään kertsejä vain, jos ei oo kuivana kestoja. Miten puet itse vaipan lapselle. laitatko vaipan seisaaltaan, makuultaan? Laitatteko nepparit samoihin kohtiin ym. Ne vaikuttaa. Juttele hoitajan kanssa. Hän varmaan ottaa neuvot vastaan, jos sillä pöksyt pysyvät kuivina.
 
Vaipat ovat meilläkin joko AIO tai valmiiksi täytettyjä taskuja. Nyt olen lisännyt taskuihin 2x enemmän imuja mitä kotona niin enää ei mene välttämättä kuin yksi vaatekerta märäksi. Tuo pukeminen ja neppien sijainti (meillä kaikki neppivaippoja) oli hyvä pointti, täytyykin jutella siitä.
Nyt olen testiksi tilannut MBR AIO:n, Nupsukoiden unelman ja Ipanoiden helppo vaipan, josko niistä löytyisi oma "luottovaippa" hoitoon. BG:n vaippoja ei pojan iho valitettavasti kestä.
Pakkaan aina edelleen hoitolaukkuun mukaan sekä kestoja ja kertiksiä. Falskausongelmasta huolimata hoitaja käyttää kestoja =)
 
miten ovat hoidossa suhtautuneet isompiin tavaroihin vaipassa eli huuhtelevatko vaipat vai jättävätkö tavarat vaippaan?
tyttö aloittaa päiväkodin 2 vkon päästä ja päiväkodissa eivät tyremänneet kestoja mut vähän olivat siitä vaipan huuhtelusta että no.....
 
Meillä huudellaan tosi hyvin. Selitin, että käsisuihkulla on helppo huuhdella. Joskus vaippa on täysin kakaton. Joskus on voinut jäädä vähän. Todella hyvin toimii. Ilmeisesti täällä tyhjennetään kertseistäkin kakat ensin pois ja sitten vasta laitetaan roskiin, joten sama käytäntö kestoillakin.
 

Yhteistyössä