Mitä joululahjaksi vauvaa odottavalle pariskunnalle? Jotain vauvaan liittyvää, vai onko typerä ajatus?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kohta äiti
EI lampaantaljalle! Mä sain sellaisen isovanhemmilta enkä usko tekeväni sillä YHTÄÄN mitään. Yök, mikä kapistus.

Riippuu siitä missä vaiheessa raskaus on. Meillä odotetaan vauvaa syntyväksi ihan näinä päivinä. Minä tykkäisin vauvan vaatteista, liinavaatteista (ei peitosta) tai vaikka jostain vauvalelusta. Mitään "isompaa" ei kannata ostaa, jollet tiedä mitä heillä on.
 
tylsä neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta äiti;22712184:
EI lampaantaljalle! Mä sain sellaisen isovanhemmilta enkä usko tekeväni sillä YHTÄÄN mitään. Yök, mikä kapistus.

Riippuu siitä missä vaiheessa raskaus on. Meillä odotetaan vauvaa syntyväksi ihan näinä päivinä. Minä tykkäisin vauvan vaatteista, liinavaatteista (ei peitosta) tai vaikka jostain vauvalelusta. Mitään "isompaa" ei kannata ostaa, jollet tiedä mitä heillä on.
Siksipä juuri kannattaa toteuttaa sitä ensimmäistä ja tylsintä neuvoani eli kysyä lahjatoiveita. Meillä taas vaatteita on yllin kyllin, vain lampaantalja puuttuu...
 
Kohta äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä neuvo;22712219:
Siksipä juuri kannattaa toteuttaa sitä ensimmäistä ja tylsintä neuvoani eli kysyä lahjatoiveita. Meillä taas vaatteita on yllin kyllin, vain lampaantalja puuttuu...
Näinpä. Siksi kannattaa kysyä. Minun mielestäni lampaantalja on maailman turhin kapistus. Siksi toin oman näkökulmani asiaan... että ap kysyisi asianosaisilta!
 
"tuplaäiti"
Kuinka pitkällä raskaus on? Joku ihana peite tuli kanssa mieleen, ja yks mitä vauvaperheessä tarvitaan aina ja loputtomasti on harsoliinat ja pikkupyyhkeet. Esim jotain muumipyyhkeitä?
 
"vieras"
Mä ostaisin jotain sille pariskunnalle, en vielä syntymättömälle vauvalle. Vauvalahjat erikseen sitten. Esimerkiksi joku joulupäiväkirja tms vois olla kiva. Tai kotimme juhlat (kun on pian tulossa ristiäisiä/miniäisiä ym)
 
"vieras"
Niin joo, aika oleellista tosiaan olisi ollut kertoa missä vaiheessa raskaus on... :D Eli melko alkumetreillä vasta mennään (LA toukokuussa). Siksipä tosiaan mietinkin, että onko typerää ostaa jo nyt jotain vauvaan liittyvää - siitä huolimatta, että ovat uutisesta ihan innoissaan jne. ja tuleva vauva on jo nyt selkeästi elämän keskipiste :) Ovat myös itse aloittaneet joidenkin hankintojen ostoa.
 
"vieras"
Riippuu paljon millä viikolla on raskaana, itse olen rv 28, enkä todellakaan halua vielä mitään vauvaan liittyvää, sillä olen saanut myöhäisen keskenmenon ennenkin ja olisi tuskallista katsoa kotona vauva tavaroita joita ei sitten tarvinutkaan.
 
"Mari"
Riippuu ihan ihmisestä sekin onko ok ostaa vauvaan liittyvää vai ei. Mullekin vauva on ollut aina raskausaikana (-kin) yksi elämän keskipisteistä (ei yksikössä, koska lapsia neljä ;)), mutta olen silti sitä mieltä, että vauvalahjat erikseen ja muina juhlapäivinä muuta. Ja voihan se olla vauvaan liittyvää, mutta ei silti suoraan vauvalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta äiti;22712377:
Näinpä. Siksi kannattaa kysyä. Minun mielestäni lampaantalja on maailman turhin kapistus. Siksi toin oman näkökulmani asiaan... että ap kysyisi asianosaisilta!
Minäkin ajattelin raskaana ollessani, että "g'sus lampaantalja, mitä me tällä tehdään!"
Mutta, mutta, kun aloitatte pulkkailun, niin minusta lampaantalja on mitä mainion kapistut sinne pulkan pohjalle, tai muuten kylmän sään aikana.
Ensimmäisenä jouluna me myös otettiin ihania joulukorttikuvia kymmenkuisesta makoilemassa lampaantaljalla.
 
osta vaan
Mulla on itelläni laskettu aika huhtikuussa, ja musta olis ihanaa saada jotain vauvaan liittyvää lahjaksi! Viimeksi oli laskettu aika tammikuun lopussa, ja sinä jouluna sain lahjaksi pinnasänkyyn laadukkaan päiväpeiton ja reunapehmusteet sekä mobilen. Eli riippuu varmaan ihan ihmisestä, mutta mä sain tosta pariskunnasta käsityksen, että ne vois tykätä.
 
"viivi"
Mull aoli laskettuaika tammikuun alussa ja tuntui kyllä todella typerälle, kun saatiin miehen kanssa joululahjaksi vauvanvaatteita. Tuli vähän sellainen olo, ettei merkitä vanhemmillemme enää mitään muuta kuin lapsenlapsen kantajia. Eli ihan ehdottomasti jotain sille pariskunnalle, ei mitään vauvalle, elleivät erikseen sitä toivo.
 

Yhteistyössä