Mitä jogurttia teillä lapset syö ja kuinka usein yleensäkkin?

  • Viestiketjun aloittaja joopelis
  • Ensimmäinen viesti
Meillä
syötiin melkein 1½vee asti maustamatonta,vauvojen hed.soseiden kera,sitten lakkasivat kelpaamasta,eikä maistu tavis jugurttikaan.Sellaisia pikkurahkoja syö 0-2kpl päivässä ja joskus raejuustoa.
 
"Piika-äiti"
Rainbown maustamatonta ja makeuttamatonta tai sitten niitä turkkilaisia jogurtteja sangosta.
Joskus jälkiruokaherkuksi tai jos pyytää, niin ostan pojulle jonkun banaanijogurttipikarin.

Meillä jogurttiin lisätään itse marjoja, hilloa, mysliä tai omenasosetta.
 
"hmmmmm"
Aina maustamatonta ja itse laitetaan sitten joukkuun marjoja, hilloa ym. Vanukkaat tai siis kiisselit teen itse, kaupan sokerilitkuja lisäaineineen en suostu ostamaan .
 
"mimosa"
[QUOTE="hmmmmm";22460583]Aina maustamatonta ja itse laitetaan sitten joukkuun marjoja, hilloa ym. Vanukkaat tai siis kiisselit teen itse, kaupan sokerilitkuja lisäaineineen en suostu ostamaan .[/QUOTE]

Ja hillossako ei sitten ole lisäaineita ja sokeria? Vai teetkö sitten itse hillot? :)
 
"hmmmmm"
[QUOTE="mimosa";22460599]Ja hillossako ei sitten ole lisäaineita ja sokeria? Vai teetkö sitten itse hillot? :)[/QUOTE]

Teen itse. Sokeria siinä on, mutta ei niin paljoa kuin kaupan valmiissa. Ja on niitäkin hilloja myytävänä joissa lisäaineita ei ole.
 
"Piika-äiti"
[QUOTE="mimosa";22460599]Ja hillossako ei sitten ole lisäaineita ja sokeria? Vai teetkö sitten itse hillot? :)[/QUOTE]

Totta kai teen hillot ja omenasoseen itse. En viitsi ihan silkkaa sokeria ja esanssia lapsille syöttää enkä itsekään syödä. Joulutorttujen luumuhillo on ainoa hillo, minkä ostan valmiina.

Ja meillä on jääkaapissa aina jogurttia, ja lapsille sitä tarjotaan kerran päivässä aamu-, väli- tai iltapalalla.
 
kuka
Kuka ne maustetut jugurtit sitten syö kun kaikkien lapset muka syö vaan maustamatonta? Entä vanukkaat? Meillä kyllä syödään ihan maustettuja jugurtteja, joskus jopa myös vanukkaita.
 
ja marjoja sekaan
Luomuviiliä tai Lindahlin ekoa. Ei koskaan maltodekstriiniä (eikä karrageenia eikä luomusokeria) niissä saa olla:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1244824/Fears-grow-study-shows-genetically-modified-crops-cause-liver-kidney-damage.html
 
"pypylleröinen"
Meillä syö vaan turkkilaista jogurttia. Menee ihan sellasenaankin, mutta laitan kyl aina joukkoon hedelmä- tai marjasosetta, ihan siis noita perus vauvojen soseita tai hedelmäpalaherkkuja. Välillä lisään joukkoon ruis- ja kauraleseitä, vehnänalkioita.

Aamusin syö jugurttia, harvon muullon, iltapalla välillä, jos mikään muu ei uppoa. Toi jugurtti on aika varma ruoka aina ;) Ipana pian 1v3kk.

Kerran jouduin kylässä antamaan ihan perus valion sokeri"banaani"jugurttia, ei kelvannut.
 
tt
Meillä lapset ei suostu syömään mitään jogurtteja tällä hetkellä. Ainoat mitä menee niin ne juotavat jogurtit, näitä saavat kerran pari kuussa. Saman verran saavat viiliksiä,niitä ihania väripommeja :D Itse syön n. 1-2 purkkia pvässä jotain valion banaani- tai mansikkajogurteeja yms.
Lapset syä tavallaan jogurttien "tilalta" paljon omenia, mandariineja,banaaneja, kiiwejä jne.
Suklaavanukkaitakin meille ostetaan ehkä kerran kahdessa viikossa.
 
Päikyssä taidetaan syödä niitä ihan perusmaustettuja jugurtteja. Kotona viikonloppuisin on yleensä välipalana turkkilaitsa jugurttia joko vauvoille tarkoitetulla hedelmäsoseella tai sitten marjojen kanssa. Yritän välttää antamasta noita sokeroituja kotona, kun hoidossa en voi sitä estää. Tytöllä ikää 1,5v.
 

Yhteistyössä