Mitä Jenkeissä tapahtuu jos joku tekee jonkun ls-ilmotuksen?

Pin
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30540611:
Pin, tunnut ottavan tuon ellinooran kirjoitukset eri tapaan, kuin hän sen tarkoittaa ja sivulliset näkevät. En usko, että hän haluaa loukata sinua, tuo vain eri näkökulmaa. Mutta ymmärrän kyllä, ettei ole helppoa sinulla ja moni ihan kannustavaksi tarkoitettukin tuntuu tölväisyltä.
En tosiaankaan saa kiinni tästä uudesta näkökulmasta, mutta ehkä mun ei tarvitse.
 
vierestä
En tosiaankaan saa kiinni tästä uudesta näkökulmasta, mutta ehkä mun ei tarvitse.
Ei sinun tarvitsekaan <3. Luin joskus viime keväänä viimeksi kirjoituksiasi ja sitten siinä vaiheessa, kun muutitte. Olin ymmärtänyt, että tilanne olisi helpottunut oleellisesti, mutta nyt tästä ketjusta olen ymmärtänyt, että tilanne on taas pahempi. Tuli paha mieli perheenne puolesta, ei ole helppoa olla kaukana kotoa tuollaisessa tilanteessa, enkä ihmettele, että myös pelottaa tuo naapurien suhtautuminen jne. Oletko tutustunut heihin yhtään? Voisitko jutella jonkun kanssa siellä, että teillä on tällainen kurja tilanne lapsen terveyden vuoksi, että tietäisivät ettei kyse ole mistään lapsen pahoinpitelystä tai siitä, ettei lapsen tarpeisiin vastata? Ehkä olet niin tehnytkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30538406:
:hug: :hug: :hug:

Oma esikoinen itki aina, ei nukkunut koskaan. Kasvoi, sai rintamaitoa jne. Mutta ei nukkunut. Päivisin vastasyntyneestä saakka 3 x 20 min, öisin heräsi yli vuotiaaksi saakka itkemään, mutta sitten jossain vaiheessa loppui huuto, ja valvoskeli muuten vaan.
Meillä syynä neurologista poikeavuudet, mm. Adhd, lapsi vain ei kyennyt rauhoittumaan edes vauvana, vaikka mitä teki tai jätti tekemättä.
Kiltti, ihana poika, joka nyt täysi- ikäisenä edelleen kolisteli viimekin yönä useaan otteeseen " hiljaa" valvoskellen ( nyt etsimme kaverille tuettua asuntoa jotta mun yöunet edes jotenkin asettuisi).
Sain muuten samoilla perintötekijöillä toisen vielä enemmän neurologisesti kehittymättömän lapsen, joka valvottaa kausittain edelleen, 15 v...
Niinkun meijänkin joka valvotti jo syntyjään ja tekee sitä edelleen nyt 7v. Kaikki kokeiltiin ja kaikki kokeili, lapsi ei nukkunu. Kivaa kun vika oli ain vaan meissä kunnes kohdalle osu osaava lastenneurologi jolla on kokemusta lasten neurologiasta ja uniongelmista. Melatoniinilla lapsi alko nukkua, joskaan sekään ei ihan aina ole pelastaja, edelleen tuo voi heräillä eikä meinaa nukahtaa.
 
vierestä
Ihan ot, mutta pin, olin lukevinani, että teidän paluulennot on ihan siellä viimeisinä päivinä oleskelupään nähden. Tuli mieleen, että eräs tuttava teki noin ja hänen lentonsa sitten peruuntui ja hän joutui aika hankaluuksiin, kun korvaavaa lentoa ei meinnanun löytyä ja piti selitellä, miksei lähde maasta pois. Mutten kyllä muista tarkemmin kuinka siinä kävi. Ajattelin vaan mainita, että voi olla tuollainen mahdollisuus, lentoliikenne on haavoittuvaista ja mikä lento vaan voi peruuntua tai siirtyä ja jokunen varapäivä voisi olla hyvästä. Mutta jos tosiaan lennot on jo ostettu, asialle ei voine mitään enää.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30540630:
Ihan ot, mutta pin, olin lukevinani, että teidän paluulennot on ihan siellä viimeisinä päivinä oleskelupään nähden. Tuli mieleen, että eräs tuttava teki noin ja hänen lentonsa sitten peruuntui ja hän joutui aika hankaluuksiin, kun korvaavaa lentoa ei meinnanun löytyä ja piti selitellä, miksei lähde maasta pois. Mutten kyllä muista tarkemmin kuinka siinä kävi. Ajattelin vaan mainita, että voi olla tuollainen mahdollisuus, lentoliikenne on haavoittuvaista ja mikä lento vaan voi peruuntua tai siirtyä ja jokunen varapäivä voisi olla hyvästä. Mutta jos tosiaan lennot on jo ostettu, asialle ei voine mitään enää.
Juu ei voi enää mitään ja ei kai ne voi muuta kuin hätistellä kotimaahan, sinnehän me haluammekin. Isälleni kävi noin Venäjällä kun myöhästyi itse lennoltaan, se oli kuumottavaa. :D
 
vierestä
Juu ei voi enää mitään ja ei kai ne voi muuta kuin hätistellä kotimaahan, sinnehän me haluammekin. Isälleni kävi noin Venäjällä kun myöhästyi itse lennoltaan, se oli kuumottavaa. :D
Varmasti :D Toivotaan, että teillä lennot ajallaan! Mitä ne oikeastaan voisi tehdä tai mitä seurauksia siitä voisi olla. Harmi, että tuttavani on tavoittamattomissa, olisin kysynyt, että miten siinä sitten kävi. Toruttiinko vaan :D
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30540641:
Varmasti :D Toivotaan, että teillä lennot ajallaan! Mitä ne oikeastaan voisi tehdä tai mitä seurauksia siitä voisi olla. Harmi, että tuttavani on tavoittamattomissa, olisin kysynyt, että miten siinä sitten kävi. Toruttiinko vaan :D
Hei kun pääset kysymään niin kerro vaikka tähän tai johonkin toiseen ketjuun, kiinnostaa tietää. :D
 
vierestä
Hei kun pääset kysymään niin kerro vaikka tähän tai johonkin toiseen ketjuun, kiinnostaa tietää. :D
Joo! :) Ite kun ollaan oltu USAssa, aina se on jännittänyt se rajamuodollisuus, kerran jouduttiin jonnekin sivutoimistoon mehikaanojen kanssa, kun meidän edellisen reissun tiedot oli sekaisin, miehen tiedot minun passilla, vaikka ne muka piti joka reissun jälkeen poistaa rekisteristä. Eipä paljon tehnyt mieli vängätä vastaan, ihan kiltisti seisottiin jonossa ja nyökyteltiin kovasti kaikkiin kysymyksiin.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30540670:
Joo! :) Ite kun ollaan oltu USAssa, aina se on jännittänyt se rajamuodollisuus, kerran jouduttiin jonnekin sivutoimistoon mehikaanojen kanssa, kun meidän edellisen reissun tiedot oli sekaisin, miehen tiedot minun passilla, vaikka ne muka piti joka reissun jälkeen poistaa rekisteristä. Eipä paljon tehnyt mieli vängätä vastaan, ihan kiltisti seisottiin jonossa ja nyökyteltiin kovasti kaikkiin kysymyksiin.
Meiltäkin ne kyseli asiat kuin rikollisilta. :D
 
Onhan sillä ukolla rahaa,pin on persaukinen.
Ahahaha, olette hupaisia kateellisuudessanne (muuta syytä en noin ilmiselvälle tölvimiselle keksi...).

Se "ukko" eli parikymppinen nuorimies toimi myyjänä silloin, kun pinin kanssa hynttyyt yhteen löivät.
Myöhemmin Pin elätti molempia, kun nuorimies opiskeli.

Jossain vaiheessa tuolla nuorella miehellä rupesi menemään töissä ihan hyvin, mikä ei hänen osaamisella ja ahkeruudella ole mikään ihme.
Tässä vaiheessa nuoresta miehestä tuli ilmeisesti "ruma suomenruotsalaisukko" ja pinistä rahaa nainut hienoistorouva.

Varsinaisia koomikkoja olette. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pin ja Lispetti
raah
Alkuperäinen kirjoittaja lääkikseen vaan;30540182:
Sinusta tulisi huippulääkäri, kaikki olisi selvitetty tuosta vaan - so simple! :D
Tai finglishin opettaja. Tyyppi päättää kommenttinsa aina tuolla samalla nerokkaalla catchphrasella.
Pin, älä noteeraa kateellisten häirikköjen kommentteja. Sä itse tiedät mitä kaikkea olette lapsen hyväksi tehneet ja millaisia ihmisiä te olette - jonkun so-simple-apinan toiveajattelu ei sitä muuta.
Kaikkea hyvää uudelle vuodelle, toivottavasti ratkaisu löytyy ja lapsi ja te pääsette vihdoin nukkumaan!
 
-.-
Mä haluan pyytää sulta anteeksi kaikki kertoja kun olen sinulle ilkeillyt, vaikka et nyt tiedäkään mitä kertoja ne on ku anonyymisti kirjoitan.

Mollasit joskus ongelmaani kun kirjoitin siitä täällä. Ajattelin sun olevan ilkeä. Ihmettelin sitä sillo ku aiemmin olin tykänny susta hirveästi ja yhtäkkiä olit niin töykeä ja vähättelevä.
Mutta se on ymmärrettävää tilanteestasi luettuani. Varmasti olisin itse vielä pahempi jos en saisi nukkua vuosiin kunnolla.

Kaikkea hyvää ja toivottavasti saatte lapsellenne avun.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
Toi on kyllä totta, ettei ihminen jaksa olla niin skarppi ja mukava, jos on aivan kuolemanväsynyt ja sellaisessa "pöllyssä" koko ajan.

Miettikää, kun jo muutaman päivän valvoessa rupeaa mieli murentumaan, voi tulla aggressiiviseksi ja toisaalta surulliseksi, lamaantuneeksi, itkuiseksi, maailma mustenee, on todella herkässä tilassa koko ajan jne.
Niin mitä se sitten on, kun ei nuku _vuosiin_ ja tuon nukkumattomuuden lisäksi vielä hirveä stressi, huoli ja hätä.

Käsittämätöntä, kuinka Pin on oikeasti jaksanut, tai siis lähinnä pysytellyt suunnilleen järjissään ja hoitanut arkielämän, antanut esikoisellekin aikaa jne.
Oikeasti todella arvostettavaa ja vaatii paljon jaksaa ylipäätään olla äiti, vaimo, ystävä ja ihminen tuollaisessa tilanteessa, missä jo pelkkä oleminen on hirveä sinnittely.
Huh, itse olisin varmaan jo osastolla hänen housuissaan, enkä edes näkisi siinä mitään ihmeellistä. Ihmeellistä on lähinnä se, kuinka hän EI ole osastolle joutunut tai muuten seonnut. :D

Uskon, että sekin on auttanut, ettei yritä vaan näyttää koko ajan, että hyvin menee ja hienosti jaksan.
Hän on tuonut rehellisesti julki heidän tilanteensa ja uskon, että se jollain tapaa helpottaa.
Moni sortuu -ihan turhaan- siihen, että vaan pidetään reipas kulissi pystyssä ja näin uuvuttaa itseänsä vain lisää.
Yhteiskunnassamme vaatii oikeasti tietynlaista vahvuutta myöntää heikkoutensa ja siitä(kin) täytyy heidän perheelle hattua nostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin totta mitä Ciervo sanot! Kun avoimesti kertoo ettei kaikki ole niin kuin satukirjassa niin on varmasti paljon helpompi jaksaa. Kulissien pitäminen vie varmasti tosi monella leijonanosan energiasta.

Ja voisi nuo ilkeilijät kokeilla itse millaista on elää edes viikko noilla unilla mitä pin on nukkunut kohta 2v.
 
Pin
Mitä hienoa on naida ruma suomenruotsalainen mies?
Ei mitään, aika yhdentekeviä seikkoja itseasiassa kun etsii elämänkestoista kumppaniaan. Tosin mieheni ulkonäkö kiehtoo minua, vaikka olen kyllä kuullut oudosta maustani, pidän kuulemma kummallisen näköisistä ja usein homomaisista miehistä niin minkäs sitten teet! :D

Ihanaa se on, että olen löytänyt noin hienon ihmisen rinnalleni.
 
Pin
Mä haluan pyytää sulta anteeksi kaikki kertoja kun olen sinulle ilkeillyt, vaikka et nyt tiedäkään mitä kertoja ne on ku anonyymisti kirjoitan.

Mollasit joskus ongelmaani kun kirjoitin siitä täällä. Ajattelin sun olevan ilkeä. Ihmettelin sitä sillo ku aiemmin olin tykänny susta hirveästi ja yhtäkkiä olit niin töykeä ja vähättelevä.
Mutta se on ymmärrettävää tilanteestasi luettuani. Varmasti olisin itse vielä pahempi jos en saisi nukkua vuosiin kunnolla.

Kaikkea hyvää ja toivottavasti saatte lapsellenne avun.
Pahoittelut munkin puolesta jos olen tullut johonkin ongelmaan sanomaan inhottavasti, ei ole mitenkään ok jos niin olen tehnyt.

Ja kiitos.
 
Heips Pin!

En lukenut koko ketjua. Jospa se tosiaan olis toi uniapnea....

Mä jäin siihen olettamukseen että ne yöitkut olis takanapäin...Damn!

Ei voi muuta sanoa kuin että oot ihmenainen! Ja miehes on ihmemies! Olette edelleen ihan järjissänne. Onneksi teillä on ollut edes jonkin verran apusia siellä Jenkkilässäkin.

En tiedä miten suomessa tutkivat uniapneoita ym. Siellä Jenkkilässä taatusti tutkivat paremmin ja erikoistaidoin. Kannattaa käyttää tilanne hyväkseen ja soittaa spesialistille jos vain mahd.

Vakuutukset luonnollisesti pitäis olla kunnossa, muuten homma on melko kallista lystiä. Luinkohan oikein että teillä on matkavakuutus tms. ei varmaan kata tutkimuksia. Toivottavasti joka tapauksessa tämä asia vihdoinkin selviäisi ja pääsisitte normaalielämään kiinni!

Ootte kyllä mahtavia vanhempia.:flower:
En tiedä olisinko itse kyennyt moiseen, ihan tosi!
 

Yhteistyössä