Mitä iloa on esim 3000€:n palkasta jos liki 1000€ menee veroja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei kovin paljoa. Miehelläni on tuplapalkka minun palkkaani nähden, mutta käteen saa vain joitakin satasia enemmän kun veroprosentti on siinä 40 % tietämillä.

Jaa, varmaan sitä saa enemmän käteen kuin pienemmällä palkalla :D
ei ihme että sulla ei ole isoa palkkaa :-P
Mahtais sua vaan harmittaa kun 100000€/kk palkasta jää käteen 40k€. Suorastaan vituttaisi.

Kenenköhän älykkyyttä tässä kannattaisi pohtia? Oikein suureen ääneen huutelet jotain ihan käsittämätöntä diipadaapa josta sulla ei vissiin mitään hajua.
Pienempi palkka, pienempi veroprosentti. Se jolla palkka vaikkapa esim. 2000€ kuussa ei verojen jälkeen jää paljon pienemmälle euromäärälle kuin se jolla iso palkka ja iso veroprosentti.

Samaa vähän pohtinut kun miehen palkkaa nostellaan pari krt vuodessa osaamisen lisääntyessä lähemmäs alalla olevia keskipalkkoja niin nyt päästiin jo siihen pisteeseen että parinsadan palkankorotuksesta tuli nettoon 40 euroa lisää. \o/ tulevissa mennään varmaan samalla linjalla, mutta onhan tuokin minun mittapuulla iso raha, silläkin saa ostettua jo vaikka mitä. Olishan se kiva jos ne korotukset oikeasti näkyisi elämisessäkin, mutta olen vain hurjan tyytyväinen että miehellä on pysyvä, hyvä työpaikka ja todella hyvät tulevaisuudennäkymät. Paljon enemmän kuin monella muulla nykyään :)

Jää siitä aina pikkaisen enemmän käteen kuin pienemmästä palkasta ja eläkkeessä se viimeistään se hyöty näkyy. Pienipalkkaisen eläke on järkyttävän pieni, mutta isommalla palkalla on varaa sitten eläkkeelläkin ostaa muutakin kuin kaurapuuroa.

öö, mitäs vittua täällä sekoillaan? :D
mitä sä sitä veroa tuijota peelo? Jos miljoonan palkasta jää vitusti käteen niin haluaisitko sä saada 1500€/kk jottei menisi veroja?

Laskepa itse paljonko jää käteen, jos palkka on 2000 € ja veroprosentti 15 tai palkka 4000 € ja veroprosentti 38. Minua ei naurata.

No ei kovin paljoa. Miehelläni on tuplapalkka minun palkkaani nähden, mutta käteen saa vain joitakin satasia enemmän kun veroprosentti on siinä 40 % tietämillä.

No korroppa nyt ne euromäärät!

Lonkalta jos arvelee niin 6000€ palkasta vero vois olla 42% ja 3000€ palkasta ehkä 22%.
Tällöin käteen 3480€ ja 2340€.
Jos kiinteät kulut (laina, ruoka, laskut) on vaikka 1500€/kk, niin käyttörahoissa on eroa 2000€/kk vs. 840€/kk.
Eli ei paljon mitään :D ei kannata saada liksaa enempää kuin minimimäärän :D

Vittu täällä on pälliä väkee! :laugh:

[QUOTE="Hömelö";29214233]Mitä iloa on tehdä töitä noin 40 tuntia viikossa, jos siitä saatavalla palkalla ei elä? Kumpi on isompi epäkohta?!?[/QUOTE]

Sitä varten on sosiaalituet. Jos työ ei ole tuottavaa ja enempää ei voi palkkaa siitä työssäoleskelusta maksaa, niin mikä tässä on epäkohta. Siinä on epäkohta, että koulutuksesta, ahkeruudesta ja osaamisesta ja sen tuomasta hyvästä rangaistaan verotuksella ja sen lisäksi vielä monet yhteiskunnan palvelujen hinnat ovat tulosidonnaisia.

No silloin lasketaan verovähennysten mukaan.. meillä ei esim. mun kannattanut ottaa vastaan erästä korotusta eikä autoetua, koska vero % olisi noussut törkeäksi. Nyt on ok kun saa esim. asuntolainan vähennykset ja työmatkoista toiselle täydet vähennykset. :)
Mutta helposti se vero % pomppaa sinne 35% ilman mitään vähennyksiä. Ja odotelkaa vaan eläkettänne, kun sitäpä vasta verotetaan. Isäukolla menee veroja aivan mieletön summa, eläkkeestä ei vähennyksiä lähde enää. :) Mutta kai se joku hyvä mieli pitäis tulla kun pari tonnia makselee veroja kuus..

Jumalattoman pimeä ajatusmaailma täällä keskimäärin. Ensin vinkutaan, että kun tuet on huonoja ja kotiäitikään ei saa olla rauhassa. Sitten kaiken hyvänpäälle ei edes tajuta mistä se raha tulee niihin tukiin.
Progressiivinen verotus on rankka kun se syö rahaa myös palakankorotuksen alla olevasta osasta. Mutta siltä semmonen 500€ palkan korostus on ihan jees kun se reilu 200€ jää kumminkin käteen koska omat KiKut ei nuose.

Tosi hieno kommentti että jos 40 tunnin viikkotyöstä maksetaan niin huonosti ettei sillä elä, niin sosiaalituet auttaa. Mikäs helkkarin järki siinä on, että jotain täyspäivästä työtä tekemällä palkka on niin huono, että ihminen pakotetaan lisäks anomaan tukia?! Ja sitte syyllistetään sosiaalipummiks kun muiden verorahoja menee kyseisen lusmuilijan elämiseen...

Ainakin lomaraha on reippaasti isompi isopalkkaisella kuin pienipalkkaisella. Meillä muuten mun tulot hieman vajaa 3000 e kuussa ja käteen jää noin 2000 e. Miehen palkka on noin 5000 euroa ja käteen jää vähän päälle 3000 euroa. Kyllä se tonni on musta käteen aika paljon enemmän kuussa.

Mun mielestä ei liikoja kannata tuijotella sitä, mitä menee veroihin.

Yhteistyössä