P
pienituloinen
Vieras
Kyllä siitä vain on hemmetisti iloa. Pienemmästä palkasta saa vähemmän käteen. Jokainen 100 euroa lisää pieniin tuloihin on iso parannus entiseen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No silloin lasketaan verovähennysten mukaan.. meillä ei esim. mun kannattanut ottaa vastaan erästä korotusta eikä autoetua, koska vero % olisi noussut törkeäksi. Nyt on ok kun saa esim. asuntolainan vähennykset ja työmatkoista toiselle täydet vähennykset.
Mutta helposti se vero % pomppaa sinne 35% ilman mitään vähennyksiä. Ja odotelkaa vaan eläkettänne, kun sitäpä vasta verotetaan. Isäukolla menee veroja aivan mieletön summa, eläkkeestä ei vähennyksiä lähde enää.Mutta kai se joku hyvä mieli pitäis tulla kun pari tonnia makselee veroja kuus..
Mietin, että ois kiva opiskella sosionomitutkinnon jälkeen sosiaalityöntekijäksi - mutta mitä järkeä, jos tienaan sosionomina melkein saman verran?Olen tehnyt nyt alan hommia 6 kk ilman tutkintoa ja saanut 2000 e / kk käteen... Sosiaalityöntekijänä saisin muutamia satasia enemmän nettoa
Ihan älytöntä ajatella...
Mitä iloa on tehdä töitä noin 40 tuntia viikossa, jos siitä saatavalla palkalla ei elä? Kumpi on isompi epäkohta?!?
Mun mielestä on surullista, kun tiedän muutamia tapauksia yläasteelta, jotka huutelivat aina vaan "sen alan palkat on huonoja, lähihoitajat saavat vähän rahaa, ei ainakaan sinne, kun saa huonoa palkkaa", ja huono palkka oli esimerkiksi 2500 e bruttopalkka. Mun mielestä se on juuri hyvä palkka, tottakai riippuu siitä mitä tekee, mutta en itse koe tekeväni ihan kamalasti töitä tuon eteen ja kuussa saan säästöön jopa 1500 e?Välillä sanon meneväni töihin lepäämään.
Ok, eläkkeellä se ehkä näkyy, jos on tienannut 4000-5000 e / kk, mutta ei minua oikeasti harmita, että en mennyt muutaman frendin mukana siihen "pakko olla akateeminen ura, mieluiten juristi tai jopa lääkäri"-porukkaan.
Oman alani hommia voin tehdä myös ulkomailla ja olen myös sellaiseen hommaan suuntautunut, joka ei ole kovin suosittua, koska ihmiset saattavat pelätä tätä työtä.
Kysymykseni oli, kannattaako meidän maassamme pyrkiä hyvään palkkaan? Eli siis heti yläasteella päätät silmät suljettuina vain jonkun hyväpalkkaisen alan? En itse edes osaisi tehdä töitä pelkän rahan takia tai odottaa vain sitä ISOA ELÄKETTÄ ja maksaa vaan kaikki vuodet isoa veroa onnellisena![]()