MITÄ ihmeen järkeä on kerätä S-bonuksia tai plussapisteitä??

• Viestiketjun aloittaja Kissanminttu-76
  • Ensimmäinen viesti
tietäväinen
Lisäystä vielä edelliseen. Jos ostoksia kertyy vähän vuodessa (eli pienemmällä summalla), paras kortti on S-etukortti. Jos taas ostoksia kertyy paljon vuodessa, on paras kortti Ykkösbonuskortti. Plussakortti pärjää muiden mukana joten kuten pienissä ostoksissa (ollen silloinkin huonoin), mutta ostoksien noustessa, tipahtaa Plussakortti vallan pois pelistä kerryttäen vain n. viidesosan "bonusta" verrattuna noihin kahteen muuhun.

Maksimaalisen hyödyn saaminen edellyttää keskittämistä. Ja näin on jokaisen kortin kanssa.

- S-kortin hinnan 100 euroa saa takaisin halutessaan, tosin eroprosessi ja rahan takaisinsaaminen vie aikaa, Plussakortin hintaa (vaikka vähäisempi onkin) ei saa takaisin
- S-kortin saaminen maksaa tosiaan sen 100 e, mikä on osuuden hinta. Tälle osuudelle maksetaan korkoa (ainakin minun S-kaupassa) vuosittain 20 e. Raha kopsahtaa Bonuksina kortille. Plussa-sijoitukselle ei makseta korkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
[

Eli täähän on juuri se tapa jolla asiakkaan halutaankin ajattelevan. ;) Mä otan kaikki alennukset suoraan sieltä missä ne vaan saa. Mutta jos s-ryhmän kauppa on joka tapauksessa halvin saman tuotteen osalta, niin istten voin ostaa sieltäkin ja ottaa myös bonukset. Samoin toimin Ykkösbonuksen ja Plussankin kanssa.

Ja tämä se yleensä vasta idioottimaista onkin. Tuhlataan kallista bensaa ajelemalla kilometrejö ympäriinsä "halvempien" tarjousten perässä.
Sitä ei valitettavasti tarvitse ajella eestaas :whistle: , hinnat voi katsoa ohiajaessaan ja paluu matkalla tankata missä oli halvinta :saint:
Niin mutta minne kauas olit menossa alunperin ja minkä takia? :xmas:

Mua ei kauheasti kiinnosta bonukset ja plussat. Molemmat kortit löytyy, mutta s-bonusta on näköjään kilahtanut tilille salakavalasti jo useampi sata euroa. Ja miksikö näin? Koska mikään ei ajatuksen tasolla töki mua niin paljon kuin tarjousten perässä juokseminen. Sitä päivää ei tule, että alkaisin päivittäiset ruokaostokseni tehdä useammassa kuin yhdessä kaupassa! Joten olen valinnut lähialueen parhaan kaupan vakikaupakseni, jossa käyn uskollisesti kerta toisensa jälkeen. Ja syy ei suinkaan ole bonarit, vaan hyvät valikoimat, tuoreet tuotteet, ystävällinen henkilökunta ja leveät käytävät. Se kauppa nyt vain sattuu olemaan S-ryhmän kauppa.

Kiva kun kiittävät kanta-asiakasta maksamalla osan takaisin. =) Ja siellä minä kävisin, vaikkei ensimmäistäkään kanta-asiakaskorttia olisi keksittykään!

Heccu
Alkuperäinen kirjoittaja tietäväinen:
-Onpas mielenkiintoisia mielipiteitä monella...ja moni oli myös pahasti väärässä. Tässäpä tulee faktaa ja tiedän mistä puhun.

- S-etukortti on maksullinen (20-100?), Plussakortti on maksullinen (10 ?) ja Ykkösbonuskortti on maksuton.

- S-etukortissa bonusta kertyy enintään 5%, Plussakortilla kerätään pisteitä ja Ykkösbonuskortilla bonusta kertyy entintään 5,5%.

- Plussakortissa ja Ykkösbonuskortissa on lisäksi luotto-ominaisuus. S-etukortilla taas pystyy maksamaan kertyneillä bonuksilla.

- S-etukortissa bonus kertyy siis kuukausittain S-tilille. Plussakortin omistaja saa postissa kotiinsa 1000 pistettä kerättyään 5 ?:n setelin (jonka voi käyttää ainoastaan Keskon myymälöissä). Ykkösbonuksessa bonusta kerätään aina yksi vuosi, jonka jälkeen kertynyt bonus lähetetään setelinä kotiin. Setelin voi käyttää joko Tradekan paikoissa tai sitten vaihtaa rahaksi.

- Hintatasoltaan S-ryhmän kaupat ovat edullisimpia. Hyvänä kakkosena tulee Euromarketit, jotka ovat nyt leikattujen hintojen jälkeen todellisuudessa saman hintaisia s-ryhmän kauppojen kanssa. Huomattava ero on sitten Keskon kaupoissa, joiden hintataso on huomattavasti korkeampi näihin kahteen edelliseen verrattuna. Keskolla taas etuna on kauppiasvetoisuus. Kaksi ensimmäistä ovat osittain ulkomaalaisomistuksessa, joten rahat häviävät ties minne. K-kaupoissa taas itse kauppias hyötyy, eli on ns.kotikutoisempaa.

- Kaikkien etukorttien tavoite on sitouttaa asiakas, eli saada hänet uskolliseksi vakioasiakkaaksi. Kilpailu markkinoilla on todella kova ja on koettu etukortin olevan sopiva sitouttaja. Kauppojen hintoihin etukortit ei suoranaisesti vaikuta. Tasaavat katteet otetaan esimerkiksi käyttötavaran myynnistä ja muusta. Myös loistavat tarjoukset (esim. edullinen kahvi) myydään aina miinuskatteella. Kaupat siis ottavat takkiinsa jokaisella myydyllä kahvipaketilla. Ideana on ottaa siis katteet jostain muualta. Hinnat eivät muuttuisi halvemmiksi jos kanta-asiakaskortit poistettaisiin. Kaupat vain saisivat parempaa katetta silloin myymistään tuotteista. Nyt siis pointti on se, että vakioasiakas käy usein ostoksilla ja kantaa rahaa paljon taloon. Silloin tuotetta voi myydä pienemmälläkin katteella kun sitä myydään enemmän.

Siis näin.

- Myös s-etukortin saa luotollisena (tai ainakin ennen on saanut ellei oo muuttunut)
- Plussat on mahdollista saada suoraan tililleen jos on osuuspankin asiakas

Heccu
-Onpas mielenkiintoisia mielipiteitä monella...ja moni oli myös pahasti väärässä. Tässäpä tulee faktaa ja tiedän mistä puhun.

- S-etukortti on maksullinen (20-100?), Plussakortti on maksullinen (10 ?) ja Ykkösbonuskortti on maksuton.

- S-etukortissa bonusta kertyy enintään 5%, Plussakortilla kerätään pisteitä ja Ykkösbonuskortilla bonusta kertyy entintään 5,5%.

- Plussakortissa ja Ykkösbonuskortissa on lisäksi luotto-ominaisuus. S-etukortilla taas pystyy maksamaan kertyneillä bonuksilla.

- S-etukortissa bonus kertyy siis kuukausittain S-tilille. Plussakortin omistaja saa postissa kotiinsa 1000 pistettä kerättyään 5 ?:n setelin (jonka voi käyttää ainoastaan Keskon myymälöissä). Ykkösbonuksessa bonusta kerätään aina yksi vuosi, jonka jälkeen kertynyt bonus lähetetään setelinä kotiin. Setelin voi käyttää joko Tradekan paikoissa tai sitten vaihtaa rahaksi.

- Hintatasoltaan S-ryhmän kaupat ovat edullisimpia. Hyvänä kakkosena tulee Euromarketit, jotka ovat nyt leikattujen hintojen jälkeen todellisuudessa saman hintaisia s-ryhmän kauppojen kanssa. Huomattava ero on sitten Keskon kaupoissa, joiden hintataso on huomattavasti korkeampi näihin kahteen edelliseen verrattuna. Keskolla taas etuna on kauppiasvetoisuus. Kaksi ensimmäistä ovat osittain ulkomaalaisomistuksessa, joten rahat häviävät ties minne. K-kaupoissa taas itse kauppias hyötyy, eli on ns.kotikutoisempaa.

- Kaikkien etukorttien tavoite on sitouttaa asiakas, eli saada hänet uskolliseksi vakioasiakkaaksi. Kilpailu markkinoilla on todella kova ja on koettu etukortin olevan sopiva sitouttaja. Kauppojen hintoihin etukortit ei suoranaisesti vaikuta. Tasaavat katteet otetaan esimerkiksi käyttötavaran myynnistä ja muusta. Myös loistavat tarjoukset (esim. edullinen kahvi) myydään aina miinuskatteella. Kaupat siis ottavat takkiinsa jokaisella myydyllä kahvipaketilla. Ideana on ottaa siis katteet jostain muualta. Hinnat eivät muuttuisi halvemmiksi jos kanta-asiakaskortit poistettaisiin. Kaupat vain saisivat parempaa katetta silloin myymistään tuotteista. Nyt siis pointti on se, että vakioasiakas käy usein ostoksilla ja kantaa rahaa paljon taloon. Silloin tuotetta voi myydä pienemmälläkin katteella kun sitä myydään enemmän.

Siis näin.

- Myös s-etukortin saa luotollisena (tai ainakin ennen on saanut ellei oo muuttunut)
- Plussat on mahdollista saada suoraan tililleen jos on osuuspankin asiakas

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
JOo, mutta tuota 50 mk et saa takaisin jos haluat erota, siis lopettaa kortin käytön.... JOs minä siis haluan erota tästä meidän keskimaasta niin saan sen 100e takaisin, jos nyt vaikka sattuisin maakuntaa vaihtamaan.
Jos sä vaihdat maakuntaa, niin kai sä silti korttis pidät..? Haet vaan eri maakunnan korttia..
Mä vaihdoin maakuntaa ja edelleen käytän ihan sitä alkuperäistä korttiani. Sillä erotuksella vaan, että saan Helsingin alueen mainoksia joka kuukausi Yhteishyvän mukana enkä tämän nykyisen asuinpaikkani.

ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Mä luulen että parasta on valita se kortti, jonka myymälä on lähinnä kotiaan (tai siis se kauppa jossa ostoksensa yleensä tekee).
Näinpä!

Mulla on s-kortti ja plussa kortti ( ainoat kaupat mitä tältä kylältä löytyy), toisekseen s-kaupassa käydään aina ostamassa ruoat,joten mitään en häviä vaikka mulla tuo s-kortti onkin + täällä on bensa"asemina" ( ei huoltsikoita) abc ja ST1(?) ja abc:llä ollaan tankattu aina.Toisekseen mä en rupea ravaamaan erikunnissa vain sen vuoksi että voisin käyttää jotakin muuta kauppaa kuin s-markettia.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Suomalaisia kusetetaan olan takaa. Tyhmät ostajat luulee oikeasti jotain hyötyvänsä. Keskittäkää ostokset suoraan kauppoihin, joissa ei ole turhia kortteja. Ostoskorin keskihinta on halvin niissä kun ei tarvi maksaa omista ja muitten bonuksista.
Sinähän harvinaisen yksinkertainen olet... Lidlissäkö asioit?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
bonuskorttisysteemi on yksi kaupan tapa kartoittaa ihmisten ostotottumuksia
Tästä oli kuningaskuluttajassa juttua, ja toistaiseksi on kiellettyä kerätä tietoa sillä tavalla että Maija Niemi ostaa ykkösmaitoa kun taas Minna Kivi ostaa keskikaljaa ja Oskari Mato kulutumaitoa.

Enemmän kai minä näkisin riskinä sen kun lähetään kuitteja ostoksista jota vastaan saadaan joku keräystuote.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
bonuskorttisysteemi on yksi kaupan tapa kartoittaa ihmisten ostotottumuksia
Tästä oli kuningaskuluttajassa juttua, ja toistaiseksi on kiellettyä kerätä tietoa sillä tavalla että Maija Niemi ostaa ykkösmaitoa kun taas Minna Kivi ostaa keskikaljaa ja Oskari Mato kulutumaitoa.

Enemmän kai minä näkisin riskinä sen kun lähetään kuitteja ostoksista jota vastaan saadaan joku keräystuote.

tossuliini
Mulla on s-, k- ja ykkösbonuskortit enkä pelkästään käy yhdessä kaupassa vaan kierrän välillä kaikissa että jokaisesta tulee jotakin, nyt viime aikoina on vain tullut eniten ostettua siwasta jotenka ens kesänä tulee varmaan kivat bonukset, s-korttia käytän harvemmin, k-kaupan plussakorttiakin vilautan aina kun käyn ostamassa isomman satsin ruokaa, mä käyn siinä kaupassa mikä sattuu lähimpänä olemaan kun en viitti kauhian kaukaa ruokia raahata kävellen kun ei ole omaa autoa. Mutta jos esim Jyväskylään on menoa niin silloin tietysti käyn mahdollisimman paljon joko k- tai s-ryhmittymän kaupoissa tai kesäreissulla s-liikkeissä niin karttuu edes vähän bonuksia.

No täällä s-market on halvin selkeästi, joten miksi en sit ottaisi edes osaa hinnasta takaisin bonuksien muodossa? Lisäksi esim. Tapiolalta saa omistaja-alennusta vkuutuksista vielä toistaiseksi ja on saanut jo monta vuotta - oli kyllä halvin ilman allenuksiakin kun kilpailutin.

Todella outo ketju :|

Itse voin sanoa (ykkösbonus, plussa ja s-kortin omistajana :ashamed: :ashamed: ), että kyllä se vain niin on, että s-ryhmän bonukset ovat meidän perheelle tuottoisampi. Ja K-ryhmän asiakkaita oltiin monta vuotta ennen kuin siirryttiin s-bonusten pariin. Joten uskaltaisin väittää omaavani ihan käytännön kokemusta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Fagenha:
- S-kortin hinnan 100 euroa saa takaisin halutessaan, tosin eroprosessi ja rahan takaisinsaaminen vie aikaa, Plussakortin hintaa (vaikka vähäisempi onkin) ei saa takaisin
- S-kortin saaminen maksaa tosiaan sen 100 e, mikä on osuuden hinta. Tälle osuudelle maksetaan korkoa (ainakin minun S-kaupassa) vuosittain 20 e. Raha kopsahtaa Bonuksina kortille. Plussa-sijoitukselle ei makseta korkoa.
Korjausta tähän listasan, esim. HOK-Elannon osuusmaksu (siis se "korttimaksu") on käsittääkseni edelleen 30 tai 35 euroa eli ei ole joka paikassa tuota 100 euroa.

No, hölmöä tai ei. Perjantaina tuli bonustiedote ja tammi-elokuun kertymä pelkästään 735? tilille ja elokuun osuus n96?. Kyllä mulle kelpaa tuo raha kuukausittain hoitorahan lisäksi.

Mä en juokse eri kaupoissa tarjousten varassa vaan asioin Prismassa. Ja pari viikkoa sitten oli lehdessä tämän alueen ruokakorivertailu jossa Prisma oli edullisin ja s-market toiseksi edullisin. Mutta vaikka ei joka tuotteessa olisi edullisin, niin ostan silti. Koska sekin syö rahaa, että siirtyy autolla kaupasta toiseen tarjousten perässä, sen lisäksi se vie aikaa ja mua ei huvita olla kaupassa yhtään pakollista kauempaa.

Nyt säästetty marraskuusta 2002 lähes kaikki s-bonukset tilille. Saadaan niillä maksettua kahden viikon ulkomaanreissu ensi tammikuussa sillä sinne on kertynyt jo 3000?:a B)

pilkku
[
Mulla on jo Ykkösbonuskortti, ollut monen monta vuotta. Kerran olen saanut sieltä ihan jopa 9 ? bonusta... Että näin! :headwall: [/quote]

Mäpäs olenkin saanu 11 euroa ja sillon ostettiin kirjahylly (n.1500 euroa)! Ja vuosikausia on mullakin ollu toi keltainenkortti.

Ja prismasta tulee joka kuukausi 20-30 euroa bonusta.

Siis näin.
S-etukortin voi saada myös luotollisena. Kannattaa myös muistaa, että S-tilin korko on parempi kuin minkään pankin käyttötilin korko.

Haluaisin myös todella tietää, mitä mahtaa olla osuuskauppojen "ulkomaalaisomistus"? Nehän ovat osuuskuntia eli jäsentensä omistamia, ja tietääkseni niissä on vain ja ainoastaan kotimaisia omistajia. Esim. Osuustoiminta-lehdessä on ollut juttua ulkomaalaisomistuksesta suomalaisyrityksissä ja siinä on nimenomaan painotettu sitä, että osuuskaupat ovat vain ja ainoastaan suomalaisomistuksessa - ja lisäksi vielä paikallisessa omistuksessa. Toivottavasti "Tietäväinen" voisi tämän tietonsa lähteen kertoa, en nimittäin oikein usko sitä.

jaa
Jostainhan se ruoka ja muu on jokatapauksessa ostettava, me ostetaan yhdestä paikasta bensat, safka ja muu eli s-ryhmältä. Ennemmin ostan prismasta muutenkin, sieltä saa rainbowta ja dailya edullisesti, säästän jo ensinnäkin siinä. Ja toisekseen se että joka kuukausi tulee vähintäänkin 25 euroa bonuksia. Kyllä sinne s-tilille joka vuosi päälle parisataa euroa kertyy, näin ei tietysti olisi jos ostelisimme mistä sattuu. Mukavalle se pari satskuakin tuntuu esimerkiksi siinä vaiheessa kun joulukuu koittaa ja joululahja-ralli alkaa.

Me maksettiin se kortti 4kk:ssa ihan vaan ostoksista ja bensoista kertyneillä bonuksilla. Ja siitä lähtien on kertynyt bonuksia ihan 25-50 euron väliltä joka kk.

Tuosta hintatasosta vielä. Verrattuna kauppohin joissa ei ole käytössä mitään etukorttia, mun kokemuksen mukaan nämä etukaupat ovat jopa halvempia! Lidl asia erikseen, sielä on tuotteetki ihan erit ku muissa... Meillä täälä on KKK Supermarket, K-kauppa, Halpa-Halli ja S-market (sekä Sale kauempana..). Ja mä väitän, että S-market on noista halvin. Halpa-Hallin hinnat on aika samaa luokkaa, mutta sieltäpä ei mitään bonuksia sitten saakaan, joten on selvää että asioimme S-marketissa. :)

no mulla on kyllä s-kortti(kun isä sen halusi laittaa ..) mutta täällä kajaanissa ainakin prisma ei ole halvin..vaikka niin ruokakori sivulla väitetäänkin..(sieltä puuttui useita knin kauppoja)
joten käyn yhdessä huomattavasti edullisemmassa kaupassa jossa tulee bonukset kerran kuussa..s-bonusta kertyy lähinnä bensasta,sähköstä ja vakuutuksista..

Yhteistyössä