Kyllä minulle sopisi hyvin sellainen järjestely, että mitään bonuskortteja ei olisi, vaan hinnat olisivat halvemmat. =) Tilanne nyt vain minusta ja monista muista riippumatta on toinen, eli korttipeliä pelataan. Tässä tilanteessa olisin hölmö, jos en hyödyntäisi kortteja.
S-ryhmän jäsenyys on ollut ainoa, joka maksoi eli aikanaan n. 500 mk. Tuon rahan saan takaisin, jos haluan erota. Toisaalta olen hankkinut monin verroin enemmän bonuksilla, koska päivittäisruokakauppani on S-market, Prismasssa käyn myös ja miehen työmatkoihin kuluvat (ja tietysti muutkin) bensat kartuttavat bonusta. Bonusta tulee n. 20 - 30 ? kuukaudessa.
K-ryhmän plussakortti ja E-liikkeen Bonuskortti minulla on myös. Niistä ei varsinaista bonusta kovin paljon kerry, mutta korteilla saa erinomaisia alennuksia joistakin tuotteista. Esimerkiksi viime talvena meillä oli joulun jälkeen muutama melko välttämätön hankinta. Lomalla oli aikaa kierrellä liikkeissä ja veratilla hintoja ja laatuja. Päädyimme ostamaan ko. tuotteet K-ryhmän tavaratalosta. Lähtöhinnat olivat samat monessa muussakin liikkeessä, mutta Plussa-kortilla saimme alennuksia, niin että laskun loppusumma tipahti kortin vilauttamisella yli 600 ?:sta vähän yli 300?: oon. Kyllä sillä oli merkitystä meidän budjetissamme!