MITÄ ihmeen järkeä on kerätä S-bonuksia tai plussapisteitä??

• Viestiketjun aloittaja Kissanminttu-76
  • Ensimmäinen viesti
meillä tulee niin paljon ostoksia jo pelkistä ruokaostoista että kyllä se kortin vilauttaminen on aina sen arvosta:)plussapisteistäki näyttää tulevan suht äkkiä 5? arvosia pisteseteleitä vaikkei siellä vakiasiakkaina olla:)mukava se on ostaa "Ilmasella rahalla" joskus esim.koko ruokakärryllisen ruokaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Ihan kuin haluat. Sä maksat , ja me etukorttilaiset saadaan sunkin etusi itsellemme. Se kuitenkin olisi saman hintainen se tuote , oli se etukortti tai ei,koska suurin osa suomalaisista tahtoo näitä etuja
Mä käyn ennemmin K-ryhmän kaupoissa, keskitän ostokseni sinne. Enkä suostu hankkimaan mitään älyttömän kalliita kortteja.
Siis maksaahan se K korttikin.
Ja sen osuuskauppamaksunhan saa takaisin jos eroaa, tietääkseni.
Ei Plussa-kortti mulle ainakaan mitään maksanut, sen kuin täytti kaavakkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Mä en ole hankkinut S-Etukorttia. Enkä varmaan hankikaan. Mitä järkeä on maksaa ensin satanen, että pääsee tuhlailemaan lisää...??! Ja sitä korttiahan pitäis tosiaan käyttää sit aikas paljon, että siitä jotakin hyötyis. :headwall:
Sen satasen saa takaisin, jos joskus haluaa erota sieltä. Mutta ei sitä edes halua erota, kun kuussa saa monta kymppiä bonuksina =)
Mulla on jo Ykkösbonuskortti, ollut monen monta vuotta. Kerran olen saanut sieltä ihan jopa 9 ? bonusta... Että näin! :headwall:
Jep, sitä ei muuten voi S-bonuskorttiin edes verrata. Ja usko pois, mulla on myös ykkösbonuskortti ja Plussakortti tuon S-etukortin lisäksi, joten jonkinlaista vertailupohjaa ja kokemusta on :)

S-bonuksesta on ihan oikeasti hyötyä, kun siitä saa ihan silkkaa rahaa takaisin. Eikä sitä makseta hinnoissa, prismassa on kyllä hyvin edullista tehdä ostokset muutenkin.
Ja se 100euroa mitä siitä ensin maksetaan, saadaan takaisin sitten kun kortista luopuu.
En ymmärrä ihmisiä mitkä väittää että s-bonus on ihan turha.. Ihme ettei raha kelpaa.

Heh
Suomalaisia kusetetaan olan takaa. Tyhmät ostajat luulee oikeasti jotain hyötyvänsä. Keskittäkää ostokset suoraan kauppoihin, joissa ei ole turhia kortteja. Ostoskorin keskihinta on halvin niissä kun ei tarvi maksaa omista ja muitten bonuksista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
S-bonuksesta on ihan oikeasti hyötyä, kun siitä saa ihan silkkaa rahaa takaisin. Eikä sitä makseta hinnoissa, prismassa on kyllä hyvin edullista tehdä ostokset muutenkin.
Ja se 100euroa mitä siitä ensin maksetaan, saadaan takaisin sitten kun kortista luopuu.
En ymmärrä ihmisiä mitkä väittää että s-bonus on ihan turha.. Ihme ettei raha kelpaa.
ja sitä 100e ei tarvtse maksaa "itse",mä maksoin edelleenkin sen 20e ja bonukset hoitaa sen lopun (eli 80e) pois sieltä =)

sen jälkeen kun olen maksanut bonuksilla sen 80 mulle rupeaa kertymään rahana.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
ja sitä 100e ei tarvtse maksaa "itse",mä maksoin edelleenkin sen 20e ja bonukset hoitaa sen lopun (eli 80e) pois sieltä =)

sen jälkeen kun olen maksanut bonuksilla sen 80 mulle rupeaa kertymään rahana.
siis sen jälkeen kun olen maksanut sen 80e BONUKSINA pois sieltä bonukset alkavat kertymään rahana.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Suomalaisia kusetetaan olan takaa. Tyhmät ostajat luulee oikeasti jotain hyötyvänsä. Keskittäkää ostokset suoraan kauppoihin, joissa ei ole turhia kortteja. Ostoskorin keskihinta on halvin niissä kun ei tarvi maksaa omista ja muitten bonuksista.
Missä kaupoissa on sun mukaan halvin keskihinta ja millä perusteella? Et sattunut vilkaisemaan tuota linkkiä, jonka aiemmin laitoin? ;)

Miten erin-
Miten sitten luulet maksavasi ne bonukset jos et hinnoissa? Luuletko että kauppias omasta lompakostaan maksaa kaikkien tilille bonusrahaa? Kyllä ne on aina ASIAKKAAT jotka maksavat kaiken ylimääräisen, mainokset, bonukset jne. Ei ketju voi maksaa mitään ellei ensin ota sitä rahaa ylimääräisenä jostakin muusta. Se jokin muu on tuotteen hinta. Voiko olla niin tyhmiä ihmisiä että eivät tätä ymmärrä. Luuleeko joku oikeasti että bonukset ovat ilmaisia?

Mä maksoin K-kortistani aikoinaan 50 mk. Minun mielestäni ei oo ollu ilmainen koskaan. Meillä S-ryhmän kortti ollut nyt sellaisen 3,5 v ja todella kannatti ottaa. Prismaan kun keskittää nuo ostokset jne., ja minusta on ihan edullinen kauppa. JOka kuukausi kun napsahtaa sinne tilille se "ylimääräinen" ja keväällä kun tulee ylijäämäpalautukset. Se on sellainen todella tervetullut ylimääräinen raha, minkä voi käyttää sitten johonkin muuhun. Viime keväänä oltiin Hesassa 2 yötä sokos-hotellissa ja ihan noilla kertyneillä bonuksilla maksettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miten erin-:
Miten sitten luulet maksavasi ne bonukset jos et hinnoissa? Luuletko että kauppias omasta lompakostaan maksaa kaikkien tilille bonusrahaa? Kyllä ne on aina ASIAKKAAT jotka maksavat kaiken ylimääräisen, mainokset, bonukset jne. Ei ketju voi maksaa mitään ellei ensin ota sitä rahaa ylimääräisenä jostakin muusta. Se jokin muu on tuotteen hinta. Voiko olla niin tyhmiä ihmisiä että eivät tätä ymmärrä. Luuleeko joku oikeasti että bonukset ovat ilmaisia?
No ei tietenkään. Vaan muut kaupat myyvät tuotteita suuremmalla katteella kuin S-ryhmään kuuluvat, eli vetävät itselleen suuremman osan kuin S-ryhmäläiset. S-ryhmä jakaa katteesta osan takaisin asiakkailleen bonuksina =)

Vieras
Mut hei haloo jos käyn sellasessa ruokakaupassa missä ei ole mtn korttia, esim spar, niin enhän mä sais sieltä koskaan rahojani takaisin, mutta s marketista nyt tulee jtn takasin. Onko sulla jotain ongelmia tämän suhteen?

Niinpä!

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Oli se kortti tai ei niin näkyy se takaisin maksu jokatapuksessa hinnassa, miks ei siis ota hiukan edes omiaan takas ku kuitenki sen "ylimääräsen" joutuu maksamaan?
Sitä ylimääräistä ei joutuis maksamaan, ellei kuluttajat menis näihin mainostajien syötteihin...

Kyllä minulle sopisi hyvin sellainen järjestely, että mitään bonuskortteja ei olisi, vaan hinnat olisivat halvemmat. =) Tilanne nyt vain minusta ja monista muista riippumatta on toinen, eli korttipeliä pelataan. Tässä tilanteessa olisin hölmö, jos en hyödyntäisi kortteja.

S-ryhmän jäsenyys on ollut ainoa, joka maksoi eli aikanaan n. 500 mk. Tuon rahan saan takaisin, jos haluan erota. Toisaalta olen hankkinut monin verroin enemmän bonuksilla, koska päivittäisruokakauppani on S-market, Prismasssa käyn myös ja miehen työmatkoihin kuluvat (ja tietysti muutkin) bensat kartuttavat bonusta. Bonusta tulee n. 20 - 30 ? kuukaudessa.

K-ryhmän plussakortti ja E-liikkeen Bonuskortti minulla on myös. Niistä ei varsinaista bonusta kovin paljon kerry, mutta korteilla saa erinomaisia alennuksia joistakin tuotteista. Esimerkiksi viime talvena meillä oli joulun jälkeen muutama melko välttämätön hankinta. Lomalla oli aikaa kierrellä liikkeissä ja veratilla hintoja ja laatuja. Päädyimme ostamaan ko. tuotteet K-ryhmän tavaratalosta. Lähtöhinnat olivat samat monessa muussakin liikkeessä, mutta Plussa-kortilla saimme alennuksia, niin että laskun loppusumma tipahti kortin vilauttamisella yli 600 ?:sta vähän yli 300?: oon. Kyllä sillä oli merkitystä meidän budjetissamme!

jepulis
Me ollaan tehty kaksi ulkomaanmatkaa s-bonus rahoilla. Tuskin oltaisiin niitä muuten säästetty, mutta tuo säästö tuli ihan huomaamatta vuoden ruoka+muista ostoksista. Kyllä lämmitti mieltä ja kehoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Mä maksoin K-kortistani aikoinaan 50 mk. Minun mielestäni ei oo ollu ilmainen koskaan. Meillä S-ryhmän kortti ollut nyt sellaisen 3,5 v ja todella kannatti ottaa. Prismaan kun keskittää nuo ostokset jne., ja minusta on ihan edullinen kauppa. JOka kuukausi kun napsahtaa sinne tilille se "ylimääräinen" ja keväällä kun tulee ylijäämäpalautukset. Se on sellainen todella tervetullut ylimääräinen raha, minkä voi käyttää sitten johonkin muuhun. Viime keväänä oltiin Hesassa 2 yötä sokos-hotellissa ja ihan noilla kertyneillä bonuksilla maksettiin.
50 mk on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin 100 ?...

vieras
siittä ei edelleenkään tarvitse maksaa kuin sen 20e! ne loppu maksetaan sitten niillä bonuksilla!mä käyn joka tapauksessa melkein aina s-kaupoissa joten sama vaikka niistä kertyykin sitten ylimääräistä rahaa :)

No ei varmaan monenkaan mielestä mitään erityistä järkeä, mutta kun itse olen ainakin bonuskortit (plussa ja ykkönen) saanut ilmaiseksi käyttööni, niin miksipä en niitä myös käyttäisi? Ei ole iso vaiva sitä vilauttaa kassalla, jos siitä hyvästä vielä saa vähän alennustakin tietyistä tuotteista. Mukavahan se on jos joskus vielä saa sitä bonustakin eli tavallaan rahaa takaisin.

Ihan kuin haluat. Sä maksat , ja me etukorttilaiset saadaan sunkin etusi itsellemme. Se kuitenkin olisi saman hintainen se tuote , oli se etukortti tai ei,koska suurin osa suomalaisista tahtoo näitä etuja
Mä käyn ennemmin K-ryhmän kaupoissa, keskitän ostokseni sinne. Enkä suostu hankkimaan mitään älyttömän kalliita kortteja.
Kannattaisi ehkä sinunkin kuitenkin tutkia mitä ostoskorivertailut sanovat eri kaupparyhmittymistä, jos kerran haluat oikeasti edullisesti ostaa. Puolueettomat tutkimukset ovat osoittaneet (viimeksi jokin aika sitten esim. Helsingin Sanomissa jälleen julkaistiin tällainen tutkimus), että Prismat ovat edullisimpia kauppoja - siis halvempia kuin Siwa, Euromarket tai K-ryhmän kaupat.

Jos siis haluat ostaa mahdollisimman edullisesti, käyt Prismassa, jossa tutkimusten perusteella tuotteet ovat jo valmiiksi edullisimpia. Sitten saat niistä vielä lisäksi S-bonusta halutessasi, ja jos sinulla on vielä S-tili, niin saat sille isomman koron kuin minkään pankin käyttötililtä.

Koska osuuskaupat ovat osuuskuntia, osuuskunnan jäsenet maksavat osuusmaksun liittyessään siihen. Muuten se ei olisi osuuskunta.

Mutta jos et halua S-etukorttia, voit käydä muuten vain halvoilla ostoksilla S-ryhmän myymälöissä. Säästät silloinkin, vaikka et bonuksia saakaan. :)

siittä ei edelleenkään tarvitse maksaa kuin sen 20e! ne loppu maksetaan sitten niillä bonuksilla!mä käyn joka tapauksessa melkein aina s-kaupoissa joten sama vaikka niistä kertyykin sitten ylimääräistä rahaa :)
No mä käyn edelleen noissa k-ryhmän kaupoissa. ;)

Yhteistyössä