mitä ihme e-pilsu pelkoja teil on?

  • Viestiketjun aloittaja voi luojani
  • Ensimmäinen viesti
Aivan
Voi toki. Raskaus on kuitenkin naiselle luonnollinen tila. Ylimääräisten hormonien käyttäminen vuosikausia ei sitä ole. Mua ei pelota tulppa, mutta pitkäaikaisvaikutukset pelottaa niin, että moisia en käytä!
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
"Anni"
Liian huolettomasti aletaan käyttämään e-pillereitä niinkuin minä aikoinaan, onneksi lopetin ennen kuin sain veritulpan ja ne mielialavaihtelut..ei ole enään..tosin joudun syömään veritulpanestolääkettä, kuolema kävi lähellä.
 
"jaiks"
Hyi kamala... saa kyllä miettiä tarkoin ennen kuin moisiin valmisteisiin sekaantuu... miten lääkärit ylipäätänsä uskaltaa määrätä niitä niin kevyesti vaikka tuo tulppa näyttää olevan aika yleinenkin juttu ainakin keskustelujen perusteella...
 
"vieras"
[QUOTE="jaiks";26589723]Hyi kamala... saa kyllä miettiä tarkoin ennen kuin moisiin valmisteisiin sekaantuu... miten lääkärit ylipäätänsä uskaltaa määrätä niitä niin kevyesti vaikka tuo tulppa näyttää olevan aika yleinenkin juttu ainakin keskustelujen perusteella...[/QUOTE]

Ei ehkä kannata luottaa mihinkään keskustelupalstoihin. Tilastojen mukaan e-pillerit nostaa hyvin vähän veritulpan riskiä.
 
"jaiks"
[QUOTE="vieras";26589749]Ei ehkä kannata luottaa mihinkään keskustelupalstoihin. Tilastojen mukaan e-pillerit nostaa hyvin vähän veritulpan riskiä.[/QUOTE]

Tilastojakin on niin monenlaisia.... jossain se on 4/10 000 jossain muualla taas 10/10 000...
 
"Viima"
Itse en ikinä enään syö mitään hormoniehkäsyvalmistetta. Loppu kuin seinään krooninen virtsatietulehdus, mielialan vaihtelut, seksi alkoi taas maistumaan henkisesti koska alapää ei ollut jatkuvassa tulehduksessa. Mulla todettiin vulvodynia. Ei ole vaivannut enään 7 vuoteen!!!
 
"jaiks"
Jostain luin että ei keho osaa erottaa onko kyseessä oma estrogeeeni vai esim etnyyliestradioli....

Mutta sehän on kuitenkin selvä ettei ihminen onnistu millään kehittämään samaa tavaraa kun kroppa tuottaa..
 
"vieras"
mä huomasin hormonien vaikuttavan kroppaani tosi voimakkaasti ja halutun ehkäisytarpeen lisäksi todella ikävin tavoin. Voin hoitaa ehkäisyn toisinkin, joten ei kiitos hormoneja mulle.
 
Oisko
Katsotaanpas. Yhdistelmäehkäisypillerit. Minipillerit. Kapseli. Injektio. Kondomi. Naisten kondomi. Naisen sterilisaatio. Vasektomia. Spermisidi. Pessaari. Hormonikierukka. Kuparikierukka. Ehkäisylaastari. Ehkäisyrengas. Sitten kyseenalaisia: selibaatti, varmat päivät, imetys, jälkiehkäisy (jota itse en luokittelisi ehkäisyksi mutta moni lähde sen tekee). Eli kahdeksantoista tältä istumalta ulkomuistista, päästään varmasti kymmeniin kun etsin jostain meidän kulttuurissa tuntemattomia menetelmiä ;) En minä niitä kaikkia hyviksi väittänyt, mutta vaihtoehtoja jälkikasvun estämiseksi on.
 
dokf
Itse syön pillereita, koska ovat meille sopivin tapa ehkäistä. Olen ollut ilmankin hormoneja, mutta aivan yhtälailla silloinkin mielialat ja seksihalut vaihteli. Kyllä kuitenkin puistattaa näitä itseensä pumpata, koska pelkään pitkäaikaisseurauksia ja muutenkaan en mielellään käyttäisi vahvoja lääkkeitä jatkuvasti.
 
oho
No jos nyt haluaa laskea mukaan kaikki epävarmat ja lääketieteen ei hyväksymät keinot niin kyllähän niitä toki sitten on. Eipä vaan kovin moni niitä käytä. Itse en voisi olisin jatkuvasti raskaana.

Moni vaihtoehdoista vaan tipahtaa pois jos sattuukin olemaan vasta-aiheita joillekkin ehkäisyille... ja loppujen lopuksi voi olla että jäljelle jääpi vain pari vaihtoehtoa...
 
"vierailija"
myös mun miehen serkku kuoli pillerien tekemään tulppaan. Olisi ollut vaarattomampaa olla raskaana. (toki raskauskin saattaa aiheuttaa kuolemaan johtavan komplikaation, mutta se on paljon harvinaisempaa, kuin pillerien tekemät tulpat) Ja yks kaverini sai tulpan jalkaansa, mutta se saatiin hoidettua pois.
 
Veritulpista viis, mutta e-pillerit teki mun kropalle täyden sekaannuksen, ei raskautumista ja hormooni arvot alhaiset. Lihominen ja nesteen kertyminen elimistöön. Mutta pillereiden aikaan oli myös oireita, päänsärkyä, mielialan vaihtelua ( olin omalle rakkaallekki ku kauhea akka :/ )
 

Yhteistyössä