Mitä hyötyä on raskauspahoinvoinnista?

  • Viestiketjun aloittaja milli
  • Ensimmäinen viesti
milli
Kun ihmiskehohan on aika järkevä ja looginen yleensä ja kaikelle on selitys ainakin sitten evoluution kautta, tai siis alkuihminen on tarvinnut sitä ja tätä selvitäkseen mutta mitä me ei enää tarvita jne. Mutta olen tässä miettinyt, että mitä hyötyä on raskauspahoinvoinnista, mitä hyötyä siitä on tai on ollut. Ekana tuli mielee että siitä on tienny että on raskaana, mutta tietäähän sen kuukautisten loppumisesta. Mikä selitys sille voisi olla?
 
Voisko
Voisko olla että elimistö hylkii joitakin ruokia ja saa odottajan suosimaan enemmän jotain mitä kroppa nyt juuri tarvitsee ja mikä pysyy sisällä esim. hedelmiä tms... En tiie :p
 
Pahoinvointi johtuu hormoonitason muutoksista, eli siitä kun raskaushormoonia alkaa erittymään elimistöön ja tämä hormoonihan on varsin oleellinen asia raskaudessa.. sillä vain on epämielyttävät sivuvaikutukset.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Voisko:
Voisko olla että elimistö hylkii joitakin ruokia ja saa odottajan suosimaan enemmän jotain mitä kroppa nyt juuri tarvitsee ja mikä pysyy sisällä esim. hedelmiä tms... En tiie :p
No mutta tuleehan se kai vaikka söisi mitä? Vai meneekö se pois jos syö oikein.... hmmm.

Mistä se muuten fysiologisesti ees johtuu (oonko tyhmä :()
 
Arvelisin että liittyy syömiseen jotenkin, siis että pitäis syödä vitamiinipitoisempia ruokia...? Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikanahan on tärkeintä syödä foolihappoa yms. Ja monella pahoinvointia helpottaa runsas hedelmien syönti ja vedenjuontia pitkin päivää.
 
mamm
Mä oksensin 3 kuukautta putkeen, aamusta iltaan. En tiä sitte mitä keho yritti viestittää mutta raskaudesta 2 vuotta enkä voi enää sietää appelsiinimehua enkä pitsaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Arvelisin että liittyy syömiseen jotenkin, siis että pitäis syödä vitamiinipitoisempia ruokia...? Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikanahan on tärkeintä syödä foolihappoa yms. Ja monella pahoinvointia helpottaa runsas hedelmien syönti ja vedenjuontia pitkin päivää.
Valitettavasti on niin yksilöllistä.
Mulle ei uponnut hedelmät eikä kasvikset. Ainakaan alkuraskaudessa.
Jouduinkin syömään hirveät kasat vitamiineja.
Ja rasvaiset ruokasotkut olivat himon kohde. :kieh:
 

Yhteistyössä