Mitä hyötyä on kasvihuoneesta lasitetulla parvekkeelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viljelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi tuhlata rahaa tuollaiseen, kun sinulla on jo isompi vastaava eli se lasitettu parveke? Hanki pelkkä hylly kasveille, jos sellaisen tarvitset.

No sitä just ihmettelen eli monilla kuitenkin on kasvihuone lasitetulla partsilla.
Mitä hyötyä siitä on? Tuoko se lisäsuojaa, että kasvit ovat enemmän eristyksessä ja taimia voisi laittaa parvekkeelle jo aikaisemmin kuin touko-kesäkuun vaihteessa?

1288691274792.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen...;30744104:
No sitä just ihmettelen eli monilla kuitenkin on kasvihuone lasitetulla partsilla.
Mitä hyötyä siitä on? Tuoko se lisäsuojaa, että kasvit ovat enemmän eristyksessä ja taimia voisi laittaa parvekkeelle jo aikaisemmin kuin touko-kesäkuun vaihteessa?

Kyllä siellä on lämpimämpää kun on tuplalasitus. Mutta tuoko se sitten merkittävää hyötyä, se on eri juttu se. Itselläni oli joskus kuistilla sellainen muovinen kasvihuone ja minusta se oli oikeinkin hyvä taimikasvatuksessa. Mutta se olikin halpa investointi.

No tuossa kuvassa se kasvihuone on koriste ja ovet saa selälleen auki. Ja tarkemminottaen tuo on juuri taimikasvatuskoppi, ei sinne juuri mitään mahdu.

Mä olen kasvattanut kaikenlaista lasitetulla parvekkeella ja alkukesästä sääennusteita seuraten vienyt tarvittaessa sisälle yöksi. Nopsaan ne siitä heivaa sisälle vaikka pahvilaatikoihin.

Minä käytin sitä taimien esikasvatuksessa maalis-huhtikuussa kun purkit eivät olisi mahtuneet sisälle. Minulla oli kaapin sisällä pakkasvahti joka piti lämpötilan sopivana. Eipä siitä kesäkeleillä juuri hyötyä ole.

Minä käytin sitä taimien esikasvatuksessa maalis-huhtikuussa kun purkit eivät olisi mahtuneet sisälle. Minulla oli kaapin sisällä pakkasvahti joka piti lämpötilan sopivana. Eipä siitä kesäkeleillä juuri hyötyä ole.

No oikeastaan mulla sama ongelma: kasvattelen jo nyt ja eivät oikein mahdu sisälle ja pitäisi olla viileässä, etteivät venähdä liian ohuiksi lämpimässä.

Millianen pakkasvahti sulla oli? Meillä on lasitetulla partsilla +4.3 klo 22 aikaan eilen. Liian kylmää tomaatintaimille ja muille.

Yhteistyössä