Mitä hittoa tehdä, kun lapsi valehtelee?!

Lex
Ekaluokkalaiseni valehtelee minulle aivan kirkkain silmin päin naamaa.

Meillä on ollut ihan "normaali" kasvatus; on rajat, säännöt, seuraamukset ja rakkautta. Lapsi on kovatahtoinen, mutta periksi ei ole annettu.
Välillä myös osataan löysäillä, hassutella, herkutella ja pitää hauskaa, eli mitään silkkaa kurjuutta ei ole elo ollut.

Nyt kuitenkin jatkuvasti mulle syötetään täyttä pajunköyttä.

Viimeisin kertomus oli, että koulumatkalla 3 saman koulun isompaa poikaa (poika kertoi tuntevansa 1 heistä nimeltä, loput olivat vieraita 4. luokkalaisia) olivat ottaneet hänet kiinni, lyöneet ja kiusanneet.
Otin asian esille pojan opettajan kanssa, ja olivatkin tänään selvitelleet asiaa koulussa.

Totuus oli (jälleen) ollut aivan toinen; poika olikin riidellyt kahden täysin tutun 4- ja 5-vuotiaan kanssa, ja tämä yksi 4. luokkalainen oli siihen tullut väliin.
Oli tämän itse myöntänyt koulussa, kun olivat keskustelleet open johdolla asiasta.

Mistä näitä juttuja oikein tulee, ja miten helvetissä tämän saa loppumaan?

Alan olla ihan kypsä, kun en oikein voi uskoa mitään mitä tuo sanoo...:(

Lex
No kerrotko mitä muuta valehdellut? Tuo yksi kun ei tarkoita yhtään mitään, eikä yhdestä tarvitse mieltänsä menettää.
Niitä "pienempiä" asioita tulee ihan jatkuvasti, saan kuulla joltain kaverilta hänen tehneet jotakin typerää ja lapsi itse kieltää kaiken.

Vaikka useimmiten haluaisinkin uskoa, niin monesti asialla onkin ollut useampia silminnäkijöitä jotka kertovat ihan toista.

Lähinnä lasten välisiin kahnauksiin ja kiusaamiseen ovat nämä jutut liittyneet koko ajan.

Yhteistyössä