mitä hitsin rasvaa vielä kokeilen? ennenkun vien lääkäriin..

Pojalla on nyt ollut viikon verran pippelin alaosa ja kassit pippelin alta kirkkaan punaiset...

Siis oikeastaan eka "vaippaihottuma". siis koskaan ei oo ollu peppu tai pippeli punainen... mut nyt on..

Oon kokeillu sinkkivoiteen, ceridalin, ja nyt sit pari päivää hydrokortisonia, ja vieläkin punottaa...

Mitä mä vielä kokeilen?

Äh sanon mä....

itse asiassa vaippa merkki ollut aina sama... ja nyt 2vko sitten ostin paketin muuta... ettei vaan siitä johdu... no vanha vaippamerkki on nyt taas käytössä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2005 klo 19:51 mamma kirjoitti:
Pojalla on nyt ollut viikon verran pippelin alaosa ja kassit pippelin alta kirkkaan punaiset...

Siis oikeastaan eka "vaippaihottuma". siis koskaan ei oo ollu peppu tai pippeli punainen... mut nyt on..

Oon kokeillu sinkkivoiteen, ceridalin, ja nyt sit pari päivää hydrokortisonia, ja vieläkin punottaa...

Mitä mä vielä kokeilen?

Äh sanon mä....

itse asiassa vaippa merkki ollut aina sama... ja nyt 2vko sitten ostin paketin muuta... ettei vaan siitä johdu... no vanha vaippamerkki on nyt taas käytössä...
meillä on auttanut bepanthen ja ihan talkki..ja ilmakylvt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2005 klo 22:18 nöpöstiina kirjoitti:
ei saa sinne laittaa hydrocortisonia!
miksei saa...

tässä yksi teksti..
lue tummennettu kohta

Lääkeopas

HYDROCORTISON (IHOLLE) -ORION PHARMA-
Itsehoito- ja reseptivalmiste

Lääkemuoto:
Emulsiovoide ja liuos päänahkaan. Emulsiovoiteen vahvuudet ovat 0,5 %, 1 % ja 2,5 %. Yhdessä millilitrassa liuosta on 10 milligrammaa vaikuttavaa ainetta.

Vaikuttava-aine:
Hydrokortisoni.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään paikallisesti ihon tulehduksiin ja allergioihin, kun ei ole vaaraa ihon märkimisestä. Tyypillisiä käyttöaiheita ovat kutiavat ihotulehdukset, allergiset ihottumat, maitorupi, pesuaineihottumat, vaippaihottuma, auringonpolttamat ja hyönteisten pureman ärsyttämä iho. Päänahan ihoon käytetään hydrokortisonia liuoksena mm. silloin, kun iho kutiaa, punoittaa ja hilseilee. Liuos sopii käytettäväksi muillekin karvaisille alueille.

Vaikutustapa:
Hydrokortisoni rauhoittaa tulehdusta ja vetistystä sekä lievittää kutinaa.

Annostus:
Hoidon alussa voidetta levitetään 1 - 3 kertaa vuorokaudessa, jatkossa oireiden lievittyessä harvemmin. Liuosta hierotaan päänahkaan pieniä määriä (1 - 3 millilitraa) kahdesti vuorokaudessa.

Lääkkeen ottaminen:
Lääkettä levitetään ohuelti hoidettavalle alueelle. Voiteen ja liuoksen joutumista silmiin on vältettävä.

Haittavaikutukset:
Ohjeiden mukaan tilapäisesti käytettynä hydrokortisoni ei aiheuta juuri lainkaan haittavaikutuksia. Lääkettä ei pidä omin päin käyttää pitkiä aikoja eikä suuria annoksia, koska tällöin hydrokortisonia voi imeytyä elimistöön ja aiheuttaa siellä erilaisia haittoja. Imeytymistä tapahtuu etenkin lapsen iholta sekä aikuisilla kasvoista, taivealueilta ja muilta ohuilta ihonkohdilta.

Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Säilytys:
Huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Pakkaukset:
Voidetta saa seuraavan kokoisissa pakkauksissa: 0,5 % voide: 20 g ja 50 g, 1 % voide: 10 g, 20 g, 50 g ja 100 g, 2,5 % voide: 20 g, 50 g ja 100 g. Liuosta saa 30 ja 100 millilitran pulloissa.

ATC-koodi:
D07AA02

Markkinoija:
Orion Pharma

Tuotetiedot päivitetty:


Lähde: Lääkeopas


 
mamma -75
niin joo, kortisonia voi laittaa esim pakaroihin, jos iho ei ole rikki, mut ihan lähelle limakalvoja sitä ei saisi laittaa. mut kannattaa muistaa, että se ohentaa ihoa. mut kohtuus kaikessa, kyllähän se on ihan hyvä voide, etenkin kutiseviin ihottumiin!
 
Soiku
Bepanthenin nimeen vannon minä melkein vaivassa kuin vaivassa. Oli se sitten vaippaihottuma, nännien kipeytyminen tai rohtuneet huulet.

Niin ja reilusti ilmakylpyjä, vaikka se pojun paloruiskun kanssa onkin hitusen hankalampaa kuin tyttölapsen.
 
simputtaja
mun mielestä parempi näyttää ensin lääkärille kun alkaa laitta esim.daktacortia omin päin, silloinhan olis kyse sieni-infektiosta jos se tehoaa. Jos se näyttää esim. että on tulehtunut myös niin lääkäri vois määrätä jonkun kortisoni-antibiootti yhdistelmä voiteen! Käy näyttämässä vaan niin pääset rauhaan :)
 
meidän pojulla kun on ollut myös samaa oiretta kuin teidän, niin olen laittanut bebanthene, sinkkivoidetta.
Mutta kaikista parhaiten on auttanut Ambilan perusvoide.

Kannattaa kokeilla on ollut käytössä todella hyvä ja edullinen rasva.
 
Tärpätti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 09:03 sandy kirjoitti:
Meillä auttoi Sibicort. Apteekin kylmäkaapista löytyy..
Suosittelen. Käsikauppalääke, jonka meidän pojalle hankittiin neuvolalääkärin määräyksestä vaippaihottumaan.
 
Miisa
Kokeileppa sitä silmävoidetta jota annetaan silmätulehdukseen. Meillä pojalla oli kans kesällä pippeli ihan punanen ja lääkäri sanoi, että tuota silmävoidetta ku laittaa ni pitäs auttaa. Ja jo seuraavana päivänä käytön jälkeen oli parempi =) Mutta meille ainaki lääkäri määräsi tuon.
 
Hyvä hygienia ja ilmakylpyjä mahdollisimman paljon. Turhaa rasvaamista kannattaa välttää, koska rasva hautoo vaipan sisällä ihottumaista ihoa vielä lisää, eli se ei ainakaan helpota asiaa. Mieluummin talkkia tai perunajauhoja ja paljon juoksentelua ilman housuja. Meillä se ainakin auttoi vaippaihottumiin paremmin kuin mitkään rasvat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2005 klo 19:38 äippä-74 kirjoitti:
Kokeile VALKOVASELIINIA, saa apteekista. Käytän sitä lapsille kotona, on auttanut. Töissä vanhuksille ja niille on myös auttanut vaippaihottumaan.
:eek: valkovaseliinin puolesta. Se hoitaa ja jättää suojan "sairaalle" iholle...eipä ole meillä pylly punoitellut sen jälkeen, kun aloimme käyttää sitä ja vauvalla on atooppinen iho. Bepanthenia myös käytetty, mutta päivittäishoitona vaseliinia. Vsaeliinia käytettiin jo silloin ennen, kuin mitään hienoja rasvoja oli keksitty :) ja tosiaan sairaaloissa myös suositaan tätä. Ostin apteekista kilon purkin, kun meillä sitä menee B) ja maksoi 20 euroa, jnoten tulee varmasti pidemmänpäälle myös halvemmaksi. Tietys saahan sitä 2 euron pikku purkkeja kaupoista. :wave:
 

Yhteistyössä