Mitä hiljaista tekemistä 11kk vauvalle aamuksi?

Mitähän tolle keksis, kun kaikkea pitää hakata lattiaan ja heitellä? Ja pehmeät lelut on nöynöy... ei kiinnosta, kun niillä tosiaan ei saa kamalaa meteliä aikaan..
Olen yrittäny heitellä ilmapalloa ja antaa lapsen johdata sitä... se on überkiva ja kiinnostaakin joskus jopa puoli tuntia.. Mutta lapsi herää jo joskus 5aikaan ja alakerran naapuri ehkä haluais nukkua pidempään ku puoli kuuteen..

Ei kellään olis mitään hyvää ideaa suht äänettömäksi puuhaksi?
 
siis onko tullut valitusta melusta?? meidän talo raikaa aamusta iltaan joka kerroksessa lasten äänistä, kolinasta ja kalinasta ja askeleista, se on mun mielestä ihan normaalia, toisin kuin ne yläkerran dokausbileet, joiden takia soitin kytätkin jo kerran paikalle...
 
fd
Meillä on iso matto, jonka päällä saa hakata ja heitellä :) Ei kai lasten äänille oikein mitään voi, mutta mä olen antanut vauvalle jotain jyrsittävää ja poimittavaa ruokaa pieninä paloina, jotta mies sais nukkua iltavuoron jälmkeen pidempään.

Hienoa muuten, että ees ajattelet naapureita! Moni ei sitä tee isompienkaan lasten kanssa tai edes itsekseen...
 
Just tässä pari tuntia sitten tipahti lappunen postiluukusta :D Kuulemma tömistely ja kopistelu kuuluu todella selvästi ja haluaisivat ennen kuutta nukkua... (ja aika hyvin ymmärrän.. ketuttais muakin, jos pitäis aamulla töihin herätä ja yläkerrassa lattian hakkaaminen alkais jo aamuyöstä...)
Olisin toki jo aiemmin tehnyt asialle jotain, mutta en vaan ole tajunnut, että tosiaan häiritsevän voimakkaasti äänet kuuluu.. meillä kun ukko kuorsaa samassa asunnossa kolinasta huolimatta..
 
Viimeksi muokattu:
"annika"
tiiäkkö että kelloja siiretään viioknloppuna ja sitten se herätys on neljäljtä. eli yrittäisin kyllä tehdä tuolle rytmille aivan ehdottomasti jotain.
otat sen aamulla viekkuun ja jos imetät niin laitat tissit suuhun jos itkee. jossain vaiheessa varmaan nukahtaa uudelleen kun sitkeesti pitä valot pois päältä ja ite näyttelee nukkuvaa. samalla voitte sitten siirtyä yksiin päiväuniin niin yöunet muodostuu pidemmiksi senkin puolesta.

anteeksi, tiedän ette kysynyt neuvoa tuohon rytmiasiaan.

hiljaista tekemistä voi olla vaikka lukeminen ,loruttelu, rauhallisen musiikin kuuntelu. tuon ikäisellehän voi antaa jo vahaliidunkin käteen ja harjoitella piirtämistä(riippuu kovasti tietysti lapsen luonteesta, kuulostaa siltä että omasi ei ehkä vielä jaksa kiinnostua)
 

Yhteistyössä