Mitä herkkuja ovat saaneet lapsenne alle 1,5vuotiaana?

Meillä ei hieman alle 1,5-vuotias ole saanut kuin pikkuisen maistiaisen mustikkapiirakkaa. Mehua yritettiin tarjota, kun oli vatsataudissa, mutta ei tykännyt. Itse syön herkkuja varmaan joka päivä, mutta lapselle riittää namiksi maissinaksu tai leipäpala. Lapsi rakastaa leipää - kerjää sitä aina, kun näkee pöydässä. Olen tyytyväinen siihen, ettei lapsi vielä ole kiinnostunut herkuista eikä toivon mukaan vielä pitkiin aikoihin kiinnostukaan.

ÄIPPIS -84
kakkonen söi jo 1v:nä kaikkea mitä muutkin... Oli meinaan hänellä antelias isoveli :D 1v:nä tyttö huutaa lisää namia vaikka on suu ja molemmat kädet niitä täynnä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 14:46 Tuulenviemää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 05:54 hanne kirjoitti:
Kaikkea on saanut, muttei paljon eikä usein. Jos lasketaan määrää niin kerran viikossa suunnilleen jotain herkkua tulee annettua, välillä useammin jos vieraita.
peesailen tätä =)
Eikös toi ole usein...? :eek:

No joo, mutta sai eilen ekaa kertaa maistaa yhden huikan limua ja pelästyi hiilihappoa ja alkoi itkemään. Käsi meni kielelle ja yritti saada poreilun pois... :D Mehua on saanut maistaa, mutta ei enempää, vesi on parempi juoma.

Jätskiä, keksiä ja hampurilaisia on nyt vasta parin kuukauden ajan saanut korkeintaan kerran kuussa. Ja yhden Suffelin kauppakeskuksessa.

Meillä herkut ovan vielä pääosin näkkileipä missä päällä kevyesti floraa ja pieni juustosiivu. :) Ikää tasan 1v. Syntymäpäivillään sai kyllä pari piparia, ja on saanut myös "herkkunaan" vanilja naksuja. :)

äiti miekin
Meillä 1v3kk on maistanut suklaata, pullaa ja joitakin leivonnaisia.
Mehuja, limuja ja karkkeja ei olla annettu.
Xylitol-purkkaa on vähän opetellut puremaan ja tykkää niistä. Antaa kiltisti pois pyydettäessä.
Tän meidän pikkumiehen mielestä suurinta herkkua ovat: juustot, leikkeleet äidin leivältä, nakit ja kylmäsavustettu lohi! (suolaisuudestaan huolimatta ja itku pääsee, jos näkee muiden syövän näitä herkkuja.)

Allergikon äiti
Meillä ollaan vielä vähän alle 1,5 v. Herkkuja on syöty: itse tehtyjä keksejä (munaton, maidoton, soijaton, gluteeniton, perunaton...)
Maissinaksuja (suolattomia), riisinaksuja (joissa suolaa),
maisteltu rusinoita. Päärynää (on todella suuri herkku!)

Muuta eli "p.aska lisäainepullaroita" en lapselleni syöttäisi vaikka ei allerginen olisikaan. Eli karkit ja suklaat ja sispsti helkuttiin.
Täyttävät vain vatsan ja sitten saa äimistellä miksi jää ruoat syömättä eikä lapsi kasva, kehity jne.

Tuskinpa täällä kukaan lapsiaan täyttää niillä herkuilla, vai syötkö sinä itsekin koko suklaalevyn palan sijaan? Kohtuus se on kaikessa, myös aikuisilla. Olen kuullut sellaisistakin aikuisista puhuttavan jotka juovat viinaa ylenmäärin, ei kuulu toi ylenmääräisyys meidän perheeseen. Eikä meillä ole syömäongelmia tai kasvuongelmia. Hyvää maistelemme minä, mies että lapsi. Lapsemmekaan suu kun ei tuohesta ole!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 21:27 Allergikon äiti kirjoitti:
Meillä ollaan vielä vähän alle 1,5 v. Herkkuja on syöty: itse tehtyjä keksejä (munaton, maidoton, soijaton, gluteeniton, perunaton...)
Maissinaksuja (suolattomia), riisinaksuja (joissa suolaa),
maisteltu rusinoita. Päärynää (on todella suuri herkku!)

Muuta eli "p.aska lisäainepullaroita" en lapselleni syöttäisi vaikka ei allerginen olisikaan. Eli karkit ja suklaat ja sispsti helkuttiin.
Täyttävät vain vatsan ja sitten saa äimistellä miksi jää ruoat syömättä eikä lapsi kasva, kehity jne.
:headwall:

Juu kyllä se määrä on ihan omaa luokkaansa, ei meillä ainakan ruoan menekkiin sellaiset maistiaiset vaikuta, huolestuneelle vain tiedoksi, ja yleensä hyvät on jälkiruokana ei etu tai pääruokana.

Hiira
kaikenlaista herkkua mitä muutkin syövät.Kun on muutakin väkeä perheessä ei sitä oikeen pysty rajaamaan. Hyvä tietysti olis hampaiden takia. Ksylitolipurkkaa olen antanut aina palan sillointällöin. Osaa jo vähän syödä sitä kun ei ole liian väkevää.

Yhteistyössä