mitä hemmetin ammatteja teillä oikein on?

  • Viestiketjun aloittaja Taare
  • Ensimmäinen viesti
Nalletar
Tästä samankaltaisesta asiasta taitaa nyt olla kaksi ketjua...Mä en henk.koht lähtisi tonnilla kuussa töihin. Vaikka nyt tulot kotona ollessa on 280e. Mä olen 6 vuotta opiskellut (lähi-ja sairaanhoitajaksi) ja vaadin ammattini mukaisen palkan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mä haluisin tietää, miten noin tonnin nettotuloiset asuu, kun mulla on pelkät asumiskulut 1300 euroa/kk :eek:
Me asutaan tarpeeksi tilavasti kolmiossa, vuokra 600. Miehen tulot brutto 1400 + lisät ja mun palkka, kyllä me pärjätään vaikka näinkin on tiukkaa(muut menot lisäksi).
Mulla ei edelleenkään ole työaika kuin 6,5h/päivä ja ylimenevät tunnit saan vapaana =) Että kyllä kannattaa työnteko tällä rahalla. Ja muutenkin.
 
No kyllä tämä verojen jälkeen saatu tonni on aika hemmetin pieni. Pitäisi maksaa laskuja, elämistä ja lasten menoja. Vaikka mies on tuossa on se siltikin aika vähän kun itselle kouraan jää laskujen jälkeen 300 :kieh:
Niin ja ammatti on se autokuski.
 
veijo
Alkuperäinen kirjoittaja Hip Hip Hippo:
Ota huomioon, et moni asuu pk-seudulla, jossa palkat aika paljon korkeammat, kuin muualla. Johtuen kai siitä, et myös asumiskustannukset korkeat. Mun miehellä nousi melkein 40% palkka, kun muutettiin tänne.

Mun ystävä lähti sinne etelään tienaamaan. Joo, töissä tosiaan kulkee, mutta palkka sosiaalialalla ei ole yhtään sen suurempi kuin mullakaan täällä pohjoisessa. Verrattiin kerrattain tilinauhoja ja hän tekee sentään vuorotyötä, niin tienaa vähemmän kuin minä tavallisessa päivävuorossa.

Että se niistä etelän palkoista.
 
DakotanEmo
Alkuperäinen kirjoittaja perusmaukka:
asun pks:lla ja saan sen 1000:n noin käteen..plus puoliskon tulot..
nii ja miehekkääs ammatis siivoojana olen =)=)=)
Kas, mun äijä aloitti 12v siivoojan hommat ja teki niitä 16 v asti kunnes siirtyi muihin hommiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mä haluisin tietää, miten noin tonnin nettotuloiset asuu, kun mulla on pelkät asumiskulut 1300 euroa/kk :eek:
Asumme omakotitalossa ja asumiskulut (laina, tontin vuokra) noin 1000 euroa/kk. Mieskään ei ole isotuloinen, mutta tähän saakka yhdessä makseltu asuminen ruoka ja muut laskut. Paljon muuta ei olekaan varaa laitella.
Minä saan tällä hetkellä noin 1000 euroa/kk. Olen ammatiltani opettaja, ja saisin omaa ammattia vastaavaa työtä tehdessä siis noin 500 euroa enemmän. Mutta tuo raha ei ole sen työmäärän ja stressin veroista. Mieluummin vähän vähemmän rahaa kuin elämä pelkkää työtä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mä haluisin tietää, miten noin tonnin nettotuloiset asuu, kun mulla on pelkät asumiskulut 1300 euroa/kk :eek: [/quot
No mä tein viimeset 4 vuotta tuolla tonnilla (ja rapiat päälle)töitä 7,5h/pv
tällähetkellä rahaa jää kuussa käteen n. 1500?
Ja autaan siis omakotitalossa (120 neliöö) kekustan palveluihin matkaa 1km.Ja miehellä jää käteen kuussa n. 2000?

Ja siis näin ollaan asuttu jo kymmenen vuotta.(ei samasa osoitteessa,mutta omakotitalossa,omassa sellaisessa.Ja ostettiin se sillon ku minä vielä olin koulussa)

Että kyllä sitä pienituloisetkin ihan kivasti voi asustella...
 
kesänlapsi
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
1000 euroa käteen on mun mielestä orjapalkka, suoranaista riistoa :eek:
Minen sillä rahalla töitä tekis kuin äärimäisen pakon edessä.
Kävin sentään kouluja yhteensä melkein 8 vuotta.
No mä kävin 1,5 v.
:saint:
En mä vastusta että palkkanousisi mutta en usko että se kauheasti tosta nousee ja mä olen ainakin tiennyt hoitoalan huonot palkat jo ennen kouluun menoa joten en valita. Itse olen ammattini valinnut ja kyllä tällä palkalla elää (saan toki vähän enemmän kuin 1000?)
Huomenna loppuu työ josta käteen rahaa 700-800 kuussa 5h/päivä!
Huonosti olen elänyt!
Ilmoittaudun varamiespalveluun, jos saan 1000e nettona, elän ihan hyvin, olen yh!
 
Keittiönoita
Mä olen yrittäjänä it-alalla ja mun mielestä 1000 euroa kuussa nettona on pieni palkka. Se kattaisi juuri ja juuri mun asumismenoni, mihinkään muihin laskuihin - elämisestä puhumattakaan - ei jäisi rahaa. Voisin kyllä tehdä töitä 1000 euron nettopalkalla, jos toisena vaihtoehtona olisi 0 euroa. Kummassakin tapauksessa kun menisi koti alta, niin parempi sentään se tonni kuin ei mitään. Mutta en esim vaihtaisi nyt työhön, josta tienaa tuon verran, vaikka olisi miten ihana ja mielenkiintoinen työ tahansa.
 
Ei varmastikaan missään nouse tuet tonniin, jollei sairaanlapsenhoitorahoja saa. Mutta jo parinkin lapsen kohdalla voi kuntalisineen nousta yli 500 euroon. Jos siitä tonnin palkasta vähentää päivähoitomaksut (mitäs ne nykyään onkaan) ja työmatkakustannukset voi kotihoidontuella pärjätä taloudellisesti paremmin.
 
Me pärjättiin hyvin mun ollessa kh-tuella (minimi) +lapsilisät kahdesta, ei kuntalisiä. Miehellä nettona vajaa 1400e.

Nyt kun takaisin työelämässä, käteen jää päivävuoroa tehden about 1200e+kilometrikorvaukset (veroton) Olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vielä lisään tähän, kuten joku jo aiemminkin kirjoitti ystävästä joku lähti "etelään tienaamaan"...Mulla vastaava tilanne. Kaveri lähti vuosia sitten tosiaankin sinne pk-seudulle "ison rahan" toivossa ja eipä vain tilipussi olekaan sen kummempi kuin esim. mulla täällä susirajalla. Hällä vaan lisänä suuremmat asumiskustannukset...

Muoks. sos.alalla olen
 
vartijanahan sitä ollaan ammatiltaan. mutta jos sitä hommaa tekisin niin ei tonneja pyöriteltäisi tai saisi joka 24/7 töissä.
kotonakaan ollessain näin eí kyllä tonneja tule mistään päin..
et kertokees miullekkin mistä ammatista sitä rahaa irtoo :/ :hug:
 
:whistle: Minä en lähtis tonnilla töihin...
Ihan vaan siittä syystä että jos lähen töihin niin pitää sitä käteenki jotain jäädä.
Olen vielä vähän aikaa äitiysrahalla ja jään sitten kodinhoidontuelle tai työkkäriin. En oo vielä päättäny.
Mutta mutta neljän lapsen hoitokin maksaa jo jonku verran. Et jos saan nuista neljästä kodinhoidontukea sen -500? pyöreesti.
Ja jos saan palkkaa sen tonnin ja siittä menee hoitoon se 450? niin eipä sitä paljon voittoa jäis. Ja lähin minun ammatin työ olis 40km päässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sarina:
kotihoidontuella elelen eli käteen saan 297e/kk ja lapsilisät. asun "lähes" pääkaupunkiseudulla-hkiin matkaa 39km-mutta kuntalisää en saa kuten hkin rouvat.
tuskin nyt sentään tuolla elätte

eihän tuolla makseta edes vuokraa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
:whistle: Minä en lähtis tonnilla töihin...
Ihan vaan siittä syystä että jos lähen töihin niin pitää sitä käteenki jotain jäädä.
Olen vielä vähän aikaa äitiysrahalla ja jään sitten kodinhoidontuelle tai työkkäriin. En oo vielä päättäny.
Mutta mutta neljän lapsen hoitokin maksaa jo jonku verran. Et jos saan nuista neljästä kodinhoidontukea sen -500? pyöreesti.
Ja jos saan palkkaa sen tonnin ja siittä menee hoitoon se 450? niin eipä sitä paljon voittoa jäis. Ja lähin minun ammatin työ olis 40km päässä.
eipä se taida paljon poiketa se hoitomaksu oli lapsia sitten 2 tai 4. eikä myöskään kotihoidontuki paljon kasva.
 
Mulla on yliopistotason koulutus. Liittoon liityin jo opiskeluaikoina. Mulla ei ole mitään motivaatiota lähteä 1000 euron nettopalkalla töihin. Työ ei vastaisi varmastikaan koulutustani ja saisin enemmän rahaa työttömänä. Kun menen töihin haluan toki koulutukseni mukaista palkkaa.

Nuo yli 1000 euron tuet taas tuntuu hurjan suurilta.
 
äiti83
Mulla jää vanhempainrahaa käteen noin 800?, ei paljon juhlita kun miehen tulot yhtä huimat asuntomenot pelkästään noin.1200?.
Viimiset 6kk raadoin töitä kun hullu heinäkuun esim: 3 vapaapäivällä ja työpaikalla viihdyin aamu yhdeksästä ilta yhdeksään..
Perus työssä missä ei ole muuta kun hurja 0.70? iltalisä per tunti ei hanki vaikka kuinka ahertaisi!!!

Nyt mulle tarjottiin ip-ohjaajan paikkaa 26h/vko palkka 1078? -10? epäpätevyys vähennys (Mikä hi**n epäpätevyys ip-ohjaajan kurssi kestää 9kk eikä ole pakollinen vasta kun vuonna 2009 ohjaajilla). Eli kun laskin kaikki vähennykset olisi käteen jäänyt huimat 500?.. sanoin kiitos mutta ei kiitos!!! Saan enemmän kun jään kotiin vanhempain vapaan jälkeen.. varsinkin ku viel laskee että 500? vähennetään tarhamaksu..

 

Yhteistyössä