Mitä helkkaria tälläisen perheen päässä liikkuu?

  • Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti
aapeee
Meillä on ollut tapana viettää koko perheen pikkujoulua tuttavaperheen luona ja sama juttu tänäkin vuonna. Mentii paikalle ja isäntäperhe oli kunnon flunssassa, lapset yski ja pärski kaikkien päälle. Eikö käy mielessä ettei muut halua viettää joulua kipeenä? Nyt on kunnon sota päällä, kun eräs perhe lähti paikalta vihaisena pois, isäntäperhe ei tajua missä teki väärin.

Että hyvää joulua vaa kaikille itsekkäille paskiaisille, kiitti tästä.
 
vieeras
Nyt on paljon flunssaa liikkeellä. Tosi ajattelematonta silti, että eivät varoittaneet etukäteen. Minusta jokainen voi itse päättää haluaako hakea kunnon flunssan jouluksi vai ei. Me jouduttaisiin ainakin viettämään joulu ihan perheen kesken, kun emme voisi lähteä sinne minne on suunniteltu jos ollaan vähänkään kipeitä. Yhdellä sukulaisella on sellainen sairaus, että ei voi ottaa riskiä.
 
"äiti88"
Tökeröä. Samaten kuin tuttavien soimaaminen ja haukkuminen paskiaisiksi netissä.

Olisihan asian voinut hoitaa esim seuraavalla tavalla:

"Ai, teidän Elli ja Elias onkin noin kipeitä. Harmi, olisin kyllä toivonut että ilmoitatte asiasta etukäteen. Emme nimittäin halua että he tartuttavat taudin meihin, etenkin näin joulun alla. Me lähdemme nyt kotiin, valitettavasti, ettei tauti tartu. Sovitaanko, että jatkossa ilmoitamme toisillemme ennen vierailua, jos ollaan sairaina? Paranemista teille ja hyvää joulua, heippa!"
 
"Kekäle"
No mun mielestä tuo oli teiltä vierailta aika ylihysteeristä käytöstä, näin syksyllä niitä flunssapöpöjä on kuitenkin koko ajan liikkeellä ja kaikki altistuu niille jatkuvasti ellei sulkeudu johonkin ylipaineistettuun kuplaan.
 
"viera"
Toi on varmasti se sama perhe (vitsillä) joka tuli eskareiden joulujuhlaan törkeen kovassa flunssassa. Äiti ja isä yski ja niisti koko esityksen ajan, vuoden ikäinen ja about 4v pikkuveljet yski ja räkä valu, lisäksi lapset oli ihan kipeän näköisinä, jos tiedät miltä näyttää kuumeisten lasten silmät.. silleen kipeeltä. Lapset kitisi koko ajan. No eskarin jälkeen äiti höpisi sille eskari ikäiselle joka ei näyttäny kipeeltä, että ei voida lähtee sinne mihin sovittiin kun pikkuveljille nousi kuume... just joo olivat aamullaki ihan saletisti kuumeessa.
Kiva lähteä tartuttamaan koko salillinen ihmisiä just joulua vasten ihan vaan huvin vuoksi :kieh: ärsytti kympillä.
 
"Liisi"
Onhan tuo toki ajattelematonta, mutta voi hyvin olla, että on vahingossa jäänyt ilmoittamatta. Meillä on 3 lasta ja vähän väliä jollakulla on nuhaa/flunssaa, silti arki rullaa normaalisti. Eli lapset on eskarissa, kerhossa, vanhemmat töissä, kyläillään ja meillä käy vieraita jne. Siihen lasten pieneen sairasteluun jotenkin turtuu, eikä sitä aina edes noteeraa niin että muistaisi ilmoitella lähipiirille asiasta. Jokin vatsatauti taas on ihan eri luokan juttu, ja olen joskus todenteolla suuttunutkin kun sukulaiset kutsuivat kylään, eivätkä ilmoittaneet että yksi siellä oksentaa. Eivätkä puhuneet asiasta mitään, ennen kuin alettiin ihmetellä kuinka yksi ravaa jatkuvasti vessassa oksentamassa. SITÄ pidin tosi tökerönä käytöksenä heidän taholtaan. Ja niinhän sitä oltiin seuraavat 2 viikkoa vuoronperään sairaana meidän perheessä ja minä vielä raskaana.
 
Yleistä?
Onko tää menny tähän, ollaan niin itsekkäitä JOKA asiassa. Minä ja minun lapseni ovat aina etusijalle, muista ja muiden hyvinvoinnista viis. En tiedä onko kyse siitä, ettei vaan ymmärretä, ennemmin veikkaisin ettei vaan todellakaan välitetä muista.
 
"V ieras"
Kyllä mulla on ollut tapana ilmoittaa, jos jollain meidän perheessä on kovaa nuhaa tms. Saatikka sitten, jos me kaikki kröhitään!
Tahallaan kun ei ketään haluta altistaa pöpöille.
 
"viera"
Alkuperäinen kirjoittaja Yleistä?;29338806:
Onko tää menny tähän, ollaan niin itsekkäitä JOKA asiassa. Minä ja minun lapseni ovat aina etusijalle, muista ja muiden hyvinvoinnista viis. En tiedä onko kyse siitä, ettei vaan ymmärretä, ennemmin veikkaisin ettei vaan todellakaan välitetä muista.
Näinhän se menee, kun lukee esim. kommentteja tällaisista ketjuista... "aina meillä jonkun nenä vähän vuotaa"... on eri asia kuin, et selkeesti koko sakki kuumeessa, vihreen keltaiset tolpat valuu ylähuulen päällä kera keuhkokuumeisen yskän.. No se on vaan varmaan siitä kysymys et mitä kukakin kokee taudiksi :kieh:
 
viiras
[QUOTE="Liisi";29338803]Onhan tuo toki ajattelematonta, mutta voi hyvin olla, että on vahingossa jäänyt ilmoittamatta. Meillä on 3 lasta ja vähän väliä jollakulla on nuhaa/flunssaa, silti arki rullaa normaalisti. Eli lapset on eskarissa, kerhossa, vanhemmat töissä, kyläillään ja meillä käy vieraita jne. Siihen lasten pieneen sairasteluun jotenkin turtuu, eikä sitä aina edes noteeraa niin että muistaisi ilmoitella lähipiirille asiasta. Jokin vatsatauti taas on ihan eri luokan juttu, ja olen joskus todenteolla suuttunutkin kun sukulaiset kutsuivat kylään, eivätkä ilmoittaneet että yksi siellä oksentaa. Eivätkä puhuneet asiasta mitään, ennen kuin alettiin ihmetellä kuinka yksi ravaa jatkuvasti vessassa oksentamassa. SITÄ pidin tosi tökerönä käytöksenä heidän taholtaan. Ja niinhän sitä oltiin seuraavat 2 viikkoa vuoronperään sairaana meidän perheessä ja minä vielä raskaana.[/QUOTE]

Toi on ihan käsittämätöntä, että joku kutsuu vieraita jos joku perheenjäsenistä on vatsataudissa!!!

Me saatiin vatsatauti sillä tavalla, että meille tuli juuri parantunut perhe kylään muutama päivä ennen joulua. Oksennettiin sitten koko perhe jouluna. Sekin on ihan uskomatonta, että eivät kertoneet ennen kuin tulivat, että ovat juuri sairastaneet vatsataudin. Oltaisiin siirretty vierailu joulun jälkeiseen aikaan.
 
No joillekin se flunssa ei ole mitään. Sisko on semmoinen, ettei häntä haittaa vaikka mikä tauti olisi jos ovat kylään tulossa. Tietää kyllä, että minä haluan että mulle ilmoitetaan jos jotain tautia on, niin ei sitten mennä kylään. Eli on niin monenlaista suhtautumista noihin tauteihin.
 
"Anne"
Kyllä minusta olis hyvä ilmottaa jos on kipeenä. Meille tuli noro kun vauva oli ihan pieni ja vauva kuivu ja jouduttiin käymään ripulit omassakin housussa lääkärissä sitten vauvan kanssa ja huoh...
Meillä ei ole kuin minä joka on pois jos lapsi sairastaa, en todellakaan tahdo mitään flunssaa, ei tungeta väksin sairaille kylään eikä sairaat tule meille, näin on vältytty sairastamasta. Mulla 80% läsnäolovelvollisuus ja joillakin kurssilla se tulee jo kahdesta poissaolosta että pitää miettiä, miten korvaa.
 
"vierailija"
[QUOTE="Kekäle";29338791]No mun mielestä tuo oli teiltä vierailta aika ylihysteeristä käytöstä, näin syksyllä niitä flunssapöpöjä on kuitenkin koko ajan liikkeellä ja kaikki altistuu niille jatkuvasti ellei sulkeudu johonkin ylipaineistettuun kuplaan.[/QUOTE]

Heh :D
 
"Ninni"
No päiväkodissaki on kokoajan joku räkä poskella enkä näihin flunssiin suhtaudu kovin tarkkaan. Vatsataudista toivoisin kumminki ilmotusta etukäteen ja vesirokosta. Meillä oli yhdellä ulkomaanreissulla kolme vesirokkoista alle kouluikästä ku tuttavaperhe unohti mainita...
 
"äiti88"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä kiertämään;29339016:
jos flunssaisten kanssa on samassa tilassa monta tuntia.
Eiks se oo sit vähän niinkuin omakin vika? Jos mä huomaan että joku on silmin nähden sairas, vien lapseni oitis pois hänen seurastaan.
 
"asdfr"
No oikeasti on näitä joiden luo ei voi mennä jos on yhtään kipeä. Esim mun isäni jolla on syöpä ja vastustuskyky nollissa. Kiva sitten saada jokin pöpö just ennen sovittua kylälilymatkaa jota varten on otettu vapaata töistä yms. Kun vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea ettei sinne noin vain lähdetä. Ja lapsilla on infektioastma ja korvakierre lähtee herkästi. Kyllä toivoisin vähän pelisilmää ettei tuotaisi tautia tahallaan ja kipeenä pysyttäis kotona itse kukin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä kiertämään;29339016:
Olen täysin samaa mieltä. Sen voi saada ihan mistä vaan missä liikkuukin. Taitaa se kuitenkin lisätä riskiä saada flunssa jos flunssaisten kanssa on samassa tilassa monta tuntia.
Meillä oli vähän aikaa sitten juhlat ja ei tullut mieleenkään peruuttaa niitä vain siksi että yksi lapsista oli flunssassa. Kutsukortit oli lähetetty hyvissä ajoin ja näitä juhlia olisi ollut mahdotonta siirtää. Tosin tämä flunssainen lapsi oli suurimman osan ajasta omasta tahdostaan huoneessaan, koska ei olisi kuitenkaan jakanut seurustella vieraiden kanssa sairaana.
Toki jos on normikyläilystä peruisin tai sanoisin ovella että meillä ollaan flunssaassa, että haittaako.
Kyllä juhlavieraillekin ilmoitetiin että meillä on yksi flunssapotilas. Kaikki tulivat silti ihan mielellän juhliin.
 
"asdfr"
mä teen lasteni kanssa niin että pahimpina flunssakausina en vie niitä prismoihin ja isoihin kauppakeskuksiin just tuon takia. Saavat saletisti jonkin pöpön ja sitten ovat viikon kipeänä. Itse en sairastu kovin herkästi tai sit sairastun viikonlopuksi tai lomilla. Tää on niin tätä...
 

Yhteistyössä