Mitä helkkaria tälläisen perheen päässä liikkuu?

  • Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti
ärtsykkä
Mulleppa toi eräs ihminen vatsatautisen lapsensa yökylään, ku lähti itse baariin. Oli vissiin "paranemaan päin", ku vasta pari tuntia meillä oltuaan teki ripulit. Laitoin äidille viestiä, ni sano, että "Joo on ollu vähän masu sekaisin". Seuraavana päivänä kun närkästyneenä sanoin, että ei vatsatautia olisi tarvinnut tuoda ni sanoi, että "se oli jo ohi ku ei ollu koko päivänä oksentanut ja mä olin niin kauan oottanut sitä iltaa". Mitä helvettiä? Jokainen tietää, miten loisto fiilis on vatsataudin päälle, millainen ihminen vie lapsensa hoitoon siksi, että pääsee baariin! Ei ollakaan niiden mun valittujen sanojen jälkeen paljon juteltu..

Mehän yrjöttiin sitte myös koko porukka sen päälle.
 
[QUOTE="asdfr";29339105]mä teen lasteni kanssa niin että pahimpina flunssakausina en vie niitä prismoihin ja isoihin kauppakeskuksiin just tuon takia. Saavat saletisti jonkin pöpön ja sitten ovat viikon kipeänä. Itse en sairastu kovin herkästi tai sit sairastun viikonlopuksi tai lomilla. Tää on niin tätä...[/QUOTE]
Voi sen saada ihan koulusta tai päiväkodistakin. Joku saattaa olla viruksen kantaja mut ite ei sairastu. Puoliso voi sen myös tuoda työpaikalta. Ikinä et saa lastasi uojatu kokonaan pöpöiltä.
Ja muuten lasten olisi hyvä sairasta 1-3 kertaa vuodessa tavallinen flunssa. Tulee lisää vastustuskykyä. =)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ärtsykkä;29339116:
Mulleppa toi eräs ihminen vatsatautisen lapsensa yökylään, ku lähti itse baariin. Oli vissiin "paranemaan päin", ku vasta pari tuntia meillä oltuaan teki ripulit. Laitoin äidille viestiä, ni sano, että "Joo on ollu vähän masu sekaisin". Seuraavana päivänä kun närkästyneenä sanoin, että ei vatsatautia olisi tarvinnut tuoda ni sanoi, että "se oli jo ohi ku ei ollu koko päivänä oksentanut ja mä olin niin kauan oottanut sitä iltaa". Mitä helvettiä? Jokainen tietää, miten loisto fiilis on vatsataudin päälle, millainen ihminen vie lapsensa hoitoon siksi, että pääsee baariin! Ei ollakaan niiden mun valittujen sanojen jälkeen paljon juteltu..

Mehän yrjöttiin sitte myös koko porukka sen päälle.
meillä taas on useinkin ollut niin että yrjötauti on ollut vaan parilla henkilöllä, silti ei ole tarttunut kaikkiin , outoa. Joillakin vaan taudit tarttuu helpommin kuin toisille. Kaikki yrjöäminen ei johdu vatsataudista, meillä esim. migreeniherkkä 13v yrjöää melkein aina migreenissä. Muuten ei juuri koskaan sairastele, en muista että hänellä olisi ollut oikeaa oksutautiakaan koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
"viera"
[QUOTE="asdfr";29339093]No oikeasti on näitä joiden luo ei voi mennä jos on yhtään kipeä. Esim mun isäni jolla on syöpä ja vastustuskyky nollissa. Kiva sitten saada jokin pöpö just ennen sovittua kylälilymatkaa jota varten on otettu vapaata töistä yms. Kun vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea ettei sinne noin vain lähdetä. Ja lapsilla on infektioastma ja korvakierre lähtee herkästi. Kyllä toivoisin vähän pelisilmää ettei tuotaisi tautia tahallaan ja kipeenä pysyttäis kotona itse kukin.[/QUOTE]

Niinpä, mut sitte on näitä kuten tässä tuoki joka tässä ketjussa toitottaa, et hyvä on lasten sairastaa.... joo on varmaan, mutta esim. meidän perheen astmaa sairastavilla se kiva pikkupöpö joka jonkun mielestä on vaan niin harmitn ja hyödyllinenki aiheuttaa viikkokausien infektiokierteen pahimmillaan sairaalareissuineen...
Tää on just tätä, että muiden huomioon ottaminen on nykypäivänä jollain tavoin kadoksissa... on vaan MINÄ MINÄ MINÄ :kieh:
Ja kun siihen kuplaan ei vaan voi kääriytyä niin on otettava ne pöpöt vastaan kun sairaana jokapaikkaan itsensä tunkevat kierrättävät niitä tauteja.
 
  • Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
sareiv
Olemme itse niitä onnekkaita perheitä, jossa vastustuskyky on valtava, esim. oksennustautia on ollut viimeksi jotain 2009 , ja perusflunssat sairastetaan paäivän parin aikana, eikä yleensä edes koko perhe saa tartuntaa. Joten itse en olisi ap:n tapauksessa mieltäni pahoittanut , mutta ymärrän kyllä, että jos on herkkä saamaan tartunnat, tuollainen harmittaa.

Olemme miehen kanssa molemmat matkailualalla töissä, ja eri firmoissa ja lapset käyvät ikänsä takia kolmea eri koulua/ päiväkotia, joten uskon että jos tauti on tullakseen se kyllä tuolla julkisten kontaktien määrällä tulee, joten en tosiaan pelkää kavereillakaan tauteja.
 
vieras...
No meille änkäydyttiin oikein väkisin kun ollaan kipeitä! Anoppi tuli eilen väkisin kylään vaikka 4 meistä on kuumeessa kovassa flunssassa sekä kurkkukivussa ja näistä kolmella on paha silmätulehdus. Tuo silmätulehduskin alkoi ed. päivänä kun paukkasi sisään. Sain haukut miten ei mummon tekemät ruoat kelpaa lapsille kun annan niille AINA vaan herkkuja. No ei voi mitään kun juuri nyt näinä päivinä olen antanut jugurttia yms. herkkua, että söisivät edes jotain.Olen tarjonnut kunnollista ruokaa, mutta kun sitä ei mene niin ei mene 39kuuumeessa ja kurkku kipeänä. Eihän niille maistunut anopin väkipakolla syöttää yrittämä ruoka joka oli minustakin mautonta kuin mikä(varmaan taudista johtuen). Naama norsun vitulla lähti sitten pois ja mäkätti vielä mennessään niin ajattelin vaan montakohan päivää näissä on se itämisaika ja toivon mukaan saa nyt tämän taudin niin katsotaan maistuuko ruoka ja ei taatusti ota itse ketään vieraita vastaan jos silmät on täynnä rähmää ja vuotaa vettä ja kurkku kipeä ettei voi puhua. No se halusi vaan taas hääräillä ja määräillä meillä...
 
"tuuli"
Mua ärsyttää se, että ihmiset on tietävinään keltä saivat taudin..
Kun sitä tautia on liikkeellä, niin sen voi saada mistä vaan, eikä just siltä kaverin lapselta, joka muuten niiskautti kerran, kun astui ulkoilmasta sisään.
 

Yhteistyössä