Mitä hankitte lastenne kummivanhemmille joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vai onko se jotain lapsen askartelemaa? Tai liittyykö lapseen jotenkin esim. kehystetty valokuva? Vai kenties tyyliin suklaarasia?

Meidän muksu on vasta 1v joten itse askartelema ei ole vaihtoehto. Ehkä valokuva.

No voittehan te askarrella vaikka tyynyliinan, jossa lukee kauniita unia kummitäti ja on lapsen kädenjäljet..

me ollaan paljon annettu jotain täntyyppisiä lahjoja.

ifolorilla on musta paljon kivoja juttuja mitä voi teettää esim. kuvasta jossa kummi on itse lapsen kanssa, mä oon antanut pitkin vuotta kuvia tytöstä kummeille, eli meiltä kummit saavat tänä vuonna ihan "tavallisen" lahjan jotain mikä kellekin heistä on mieleen. myöhemmin kun tyttö kasvaa ajattelin et lahja voisi olla jokin sellainen et leivomme yhdessä jotakin oikein hyvää tms.

Alkuperäinen kirjoittaja typerää:
no en mitään. kummien tehtävä on ostaa lapselle ei minun heillle

Missäs kirjassa tämä tehtävä lukee? Eikö lahjojen antaminen ole vapaaehtoista puolin ja toisin?

Minä olen saanut jonkun pienen kummitytön askarteleman jutun nyt kun hän on vähän isompi. Aikaisemmin sain esim. suklaata tai tytön kehystetyn kuvan.

Esikoisen kummisedän kanssa (mieheni serkku) on sovittu että muistetaan lapsia, ei aikuisia. Kummisedän lapset siis saavat meiltä paketit ja meidän lapset saavat kummisedän perheeltä paketit, kummilapsi vähän 'isomman'.

Esikoisen kummitätinä on siskoni, nuorimmaisen kummeina toinen siskoni miehensä kanssa, joten siinä ominaisuudessa saavat kyllä paketin jouluna(kin).

Yleensä mutkattomasti sisarusten kesken kysymme tarpeet ja toiveet ja siltä pohjalta hankimme tai teemme lahjan.

Meillä lapset muistavat kummejaan pienellä itsetehdyllä jutulla. Ollaan tehty mm. itse painettu tyynyliina ja koristeltu kahvimukit. Tänä vuonna saavat piirtää kangastusseilla tai painaa kangasväreillä kassit. Mä ajattelen niin, että kummien tehtävä EI ole ostaa lapsilleni lahjoja. Kivaa tietysti on, jos lapsia muistavat. Lapset muistavat kummeja omalla tavallaan - ajatus on tässäkin tärkein!

Mä oon pyskiny siihen, että tosiaan lapset tekee jotain, me ollaan tehty kynttilä, tyynyliina, kassi, muki jne. Minusta on kiva muistaa kummitätiä tai setää ja lapsetkin tykkäävät tehdä.

Kuvia en halua raamissa antaa, se on minusta jotenkin itsekeskeistä. sillai, niinku ois pakko laittaa se kuva esille. Kaikki ei vaan tykkää pitää kuvia esillä tai jos on omat lapset ja vielä kummilapsetkin ni kuvia kertyis liikaa. Jotain siis pientä itsetehtyä ja mieluiten kuluvaa, ettei ole kohta sen sata koriste-esinettä ympäri kämppää... Eli esim kynttilä --> sen voi polttaa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:

Missäs kirjassa tämä tehtävä lukee? Eikö lahjojen antaminen ole vapaaehtoista puolin ja toisin?

Minä olen saanut jonkun pienen kummitytön askarteleman jutun nyt kun hän on vähän isompi. Aikaisemmin sain esim. suklaata tai tytön kehystetyn kuvan.

IDIOOTTI. TARKOITIN ETTÄ JOS JOKU LAHJAN OSTAA NIIN SE ON KUMMI LAPSELLE EIKÄ TOISINPÄIN EN TARK ETTÄ PAKOLLINEN

Mä oon kanssa miettiny noita lahjoja.. Toisille kummeille aattelin ostaa nätit käsipyyhkeet. Mutta mitä antais kummeille, joilla on lapsia? Toisten lasten kanssa ollaa paljon tekemisissä, joten heille on lahjat; mutta jättääkö kummit ilman? Toisten lasten kanssa ei olla oltu tekemisissä (eroperhe), joten pelkästään kummitädille jotain? Vaikeeta keksii..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

IDIOOTTI. TARKOITIN ETTÄ JOS JOKU LAHJAN OSTAA NIIN SE ON KUMMI LAPSELLE EIKÄ TOISINPÄIN EN TARK ETTÄ PAKOLLINEN

lääketauko sulla pukkaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ugh:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

lääketauko sulla pukkaa....

niin muuten taitaapi olla mulla :D kiitti ku muistutit meinas taas lähtee lapasesta

Tässä sen huomaa että kummeja tosiaan pidetään jonkinlaisina lahja-automaatteina. Ihanaa, että joku haluaa lapsensa kummeja muistaa, edes pienesti, tuskin ne kummitkaan mitään isoa odottavat.

Yhteistyössä